Ondertussen de teller op 204d staan en de laatste tijd wat laten sleutelen en zelf gesleuteld.Onlangs een nieuwe vooruit laten plaatsen omwille van erge steenslag, de gps laten updaten zodat er nu de kaarten 2014/15 inzitten.Dan nieuwe remblokken voor en achter gestoken.Bij het terugduwen-draaien van de remzuigers de ontluchters open gezet en de vloeistof opgevangen.Daar kwam nogal donkere remolie uit ondanks dat ik een half jaar geleden nieuwe remolie had doorgepompt.Die kamers van de remzuigers zijn echter vergaarbakjes voor smurrie
.toen ik de wagen kocht was de airco door de verkoper gevuld omdat deze niet zou werken en in de historiek van onderhoud stond dat hij al eens eerder was opgevuld.2 zomers lang heeft de airco gewerkt maar gisteren toen het buiten 26° was gaf hij geen koude lucht.Deze namiddag eens op een ventiel gedrukt en het enige wat er uit kwam was nog pfffff, dus de condensor eruit gehaald en in een bak water met perslucht afgeperst maar zonder resultaat.Omdat ik toch twijfelde dan maar naar het werk gereden de uv lamp gaan halen en idd in het net onderaan op twee plaatsen zie ik plekken fluo.Ik wist ook pas toen de slangen van de condensor waren dat er reeds fluor in de olie was gedaan.Maandag dan een nieuwe condensor bestellen en weer monteren.Ik heb al gevonden dat er ca 625 gr gas in het systeem zit.Word het aangeraden bij het opvullen ook een kleine hoeveelheid olie bij te voegen?Bij de traktoren word dit gedaan.Mijn gevoel zegt en heb indicatie hiervoor dat er ooit al een condensor is vervangen want die erop zit is van het merk "nissens" en ik vermoed dat dat geen oem montage is.Nogtans werd de wagen bij een officiele dealer onderhouden bij de vorige eigenaar.Ook heb ik vorige maandag na het lezen van de post over het toevoegen van 2takt olie ook 400 ml bij een volle tank gevoegd.De dag erna leek het dat hij stiller draaide maar de dag daarna weer niet precies.Wel is het starten anders dan voorheen daar hij toen eerder kletterde bij het aanslaan gaat dit nu rustiger.
mvg Wim.