advertentie Automotive Group reclame

1989 - Peugeot 309 GRD - Wannes

Moderator: P-unit

Wannes
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 10 apr 2013, 13:38
Locatie: Lochristi

1989 - Peugeot 309 GRD - Wannes

Bericht door Wannes »

Afbeelding
Afbeelding

Mijn Peugeot sinds 2 jaar. Ik heb hem gekregen van mijn grootvader omdat er toch wat kosten aan waren en hij niet meer voldoende zag om nog veilig op de weg te rijden.
Kosten de voorbije 2jaar:
-Nieuwe banden voor, 2de hands achter.
-Distributieriem
-cardanhoezen
-Stuurgewricht rubbers
-Nieuwe koppakking na joint de cullasse versleten te hebben... http://www.youtube.com/watch?v=8DrsTKkCA3c
-Het gebruikelijke onderhoud van filter en olie


Momenteel ook problemen met men ventilator. Bij stilstand wordt de motor niet afgekoeld. Dus als ik een tijdje file heb mag ik de verwarming opzetten of mijn motor geraakt oververhit. Vanavond ga ik eens met een vriend kijken of die eventueel kan kortgesloten worden zodat die altijd draait.

Zou er graag nieuwe velgen onder steken. Iemand een tips welke mooi zouden zijn?
De bumpers zijn waarschijnlijk door de ouderdom en het licht verkleurd. Is dit goedkoop verfraaibaar?
Is het steken van mistlichten mogelijk? En hoe pak ik zo een project dan best aan?

Groeten, Wannes
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9541
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: 1989 - Peugeot 309 GRD

Bericht door jurgen_s »

voor mistlichten zult ge moeten opteren voor een andere voorbumper. Als ge tenminste de lichten mooi ingewerkt wil hebben in de bumper. Die zijn geleverd bij de gti's (met extra verstralers), de miami versie en nog een paar waar ik niet direct kan opkomen.
Bumper terug inkleuren kan en dan heb je een plastiekvoeder nodig. Te verkrijgen bij verschillende online shops zoals carclean.nl, waxworld.nl, bb-care.be, carproducts.be, wax-it.be,...
ikzelf heb producten van poorboys (trimrestorer) en van autofinesse. Werken zeer goed en hebben lange standtijd.
Toch gaat de bumper niet geheel meer zwart worden omdat de kleur van plastiek origineel ook niet volledig zwart was maar eerder donkergrijs. Maar ge gaat het verschil wel zien natuurlijk.
JordiC
Pug Driver
Berichten: 2117
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 13:29
Locatie: alken city

Re: 1989 - Peugeot 309 GRD

Bericht door JordiC »

mooie 309 8)

zie ik zo verkeerd of is het toch wel een speciale grill vooraan?
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9541
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: 1989 - Peugeot 309 GRD

Bericht door jurgen_s »

fase I grille ;)
Joske
Pug Driver
Berichten: 5320
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
Contacteer:

Re: 1989 - Peugeot 309 GRD

Bericht door Joske »

Voor de "gewone" voorbumper waren er ook mistlichten verkrijgbaar vroeger. :Y

Mooi te zien dat de dikwijls vergeten 309 terug een beetje in ere wordt gehouden.
JordiC
Pug Driver
Berichten: 2117
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 13:29
Locatie: alken city

Re: 1989 - Peugeot 309 GRD

Bericht door JordiC »

tnx voorzitter, ik leer altijd maar bij 8)
Wannes
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 10 apr 2013, 13:38
Locatie: Lochristi

Re: 1989 - Peugeot 309 GRD

Bericht door Wannes »

Aangezien mijn bumpers toch echt redelijk wat kleurverschil vertonen is dit misschien een betere optie? http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=40080
Joske
Pug Driver
Berichten: 5320
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
Contacteer:

Re: 1989 - Peugeot 309 GRD - Wannes

Bericht door Joske »

Wannes schreef:Deze heb ik gekregen van mijn grootvader, hij was de eerste eigenaar, maar de auto heeft wel een accident gehad vroeger. Het kan dus zijn dat sommige stukken van de voorkant niet origineel zijn.
Aahhh, da verklaart de fase 1 grill. :Y
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Re: 1989 - Peugeot 309 GRD - Wannes

Bericht door Steven »

Kan ook weer zo'n typische franse mengelmoes zijn van oud en nieuw, want deze is volgens mij een van de eersten van de tweede fase aan het bouwjaar en de vacuuümpomp te zien.

Persoonlijk vind ik GTI velgen nog altijd het beste staan, passen ook perfect.

Problemen met de ventilator kunnen ook afkomstig zijn van het thermocontact in de radiator of van een van de twee relais die vlakbij de radiator hangen. Best even de ventilator rechtstreeks voeden, dan weet je of die nog werkt, de relais kan je normaal ook uittesten en dan eventueel het thermocontact vervangen.

Nette 309 voor de rest!
Wannes
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 10 apr 2013, 13:38
Locatie: Lochristi

Re: 1989 - Peugeot 309 GRD - Wannes

Bericht door Wannes »

Bedankt Steven en de anderen!

Gisteren even bezig geweest met de ventilator. De relais zijn in orde, als we de ventilator rechtstreeks voeding gaven draaide hij. De voeler hebben we uitgeschakeld en gemaakt dat die altijd aangeeft dat de relais gesloten moet zijn(simpel brugje gemaakt). Maar zelfs na dit te doen werkt hij niet als de motor draait. We hebben dan wat kabels zitten volgen en waarschijnlijk ligt het aan een kabel die afgebroken zit tussen de fiche van de voeler en de relais. (De fijne rode, er komen ook nog 2 witte toe en een geel groene die met de massa verbonden is)

Heeft iemand per ongeluk een elektrisch schema van de schakelingen van deze soort ventilator? Of nog iemand ideeën van wat er nog kan mankeren?
Joske
Pug Driver
Berichten: 5320
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
Contacteer:

Re: 1989 - Peugeot 309 GRD - Wannes

Bericht door Joske »

Ik heb de hele hayens manual en revue technique van de 309 thuis in de kast zitten. :Y

Zal straks es kijken of ik da schema ZOU kunnen inscannen.
Wannes
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 10 apr 2013, 13:38
Locatie: Lochristi

Re: 1989 - Peugeot 309 GRD - Wannes

Bericht door Wannes »

Dat zou super zijn! Alvast bedankt voor de moeite!
Gertjan
Berichten: 270
Lid geworden op: zo 14 mar 2010, 22:11
Locatie: Roeselare

Re: 1989 - Peugeot 309 GRD - Wannes

Bericht door Gertjan »

Mooie 309! Prachtwagen.
Jethro
Pug Driver
Berichten: 1657
Lid geworden op: wo 25 apr 2007, 20:21
Locatie: Lierke Plezierke

Re: 1989 - Peugeot 309 GRD - Wannes

Bericht door Jethro »

Knappe 309, tof kleurtje ;)
Wannes
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 10 apr 2013, 13:38
Locatie: Lochristi

Re: 1989 - Peugeot 309 GRD - Wannes

Bericht door Wannes »

Bedankt :)
De kleur zal nog beter uitkomen denk ik als mijn bumpers zwart zijn :p

Ondertussen de problemen met men radiator opgelost.
Plaats reactie

Terug naar “30x”