advertentie All about details reclame

1994 - Peugeot 306 1.4i XR - Borre

Moderator: P-unit

Borre
Berichten: 43
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 17:17

Re: 1994 - Peugeot 306 1.4i XR - Borre

Bericht door Borre »

Ben van Scherpenheuvel en kan altijd wel eens langskomen afhangend van waar het is natuurlijk :)

Heb vandaag de wielen (met oz velg) laten balanceren en het stuur trilt al niet meer. Maar heb nog altijd speling met de draairichting..

Blijkt ook dat ik zeker een goede koop heb gedaan wat de velgen betreft.. Zitten namelijk nieuwe zo goed als nieuwe zomerbanden op... :D

4x108 14" OZ velgen set met zo goed als nieuwe zomerband voor maar 80 € .. Goede koop toch?
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9541
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: 1994 - Peugeot 306 1.4i XR - Borre

Bericht door jurgen_s »

hangt er vanaf welke banden erop staan natuurlijk :mrgreen:
verbeke
Berichten: 221
Lid geworden op: ma 12 nov 2012, 20:32

Re: 1994 - Peugeot 306 1.4i XR - Borre

Bericht door verbeke »

Ik ben van ingelmunster, +-150km dus ;)
Borre
Berichten: 43
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 17:17

Re: 1994 - Peugeot 306 1.4i XR - Borre

Bericht door Borre »

Vooraan liggen er 2x NEXEN op
en achteraan liggen er 2x Michelin banden op

De bandenmaat weet ik niet zo uit men hoofd.. :p

Ahzo, ja ik moet binnenkort in Gooik (OVL) zijn dus misschien dat ik van daar uit zo naar u kan doorrijden.. :)

Zal het eens bekijken!
jeeellleee
Berichten: 36
Lid geworden op: di 08 jan 2013, 18:22
Locatie: Brussel

Re: 1994 - Peugeot 306 1.4i XR - Borre

Bericht door jeeellleee »

ik denk dat je hem best eens boven een brug zet en met een mecanicien kijkt wat er allemaal aan is voor je hem helemaal opbouwt,
je kan nog veel meer tegenkomen dan je denkt,: remleidingen, speling achteras?, rubberen bussen in triangels, staat van uitlaat, roestplekken...
verbeke
Berichten: 221
Lid geworden op: ma 12 nov 2012, 20:32

Re: 1994 - Peugeot 306 1.4i XR - Borre

Bericht door verbeke »

jelle, dat was mijn plan, ik heb een brug ter beschikking, dan kan je al eens goed kijken. Een maat van me is garagist, weet ik iets niet, dan vraag ik het aan hem.

Borre: je laat maar iets weten ;)
jeeellleee
Berichten: 36
Lid geworden op: di 08 jan 2013, 18:22
Locatie: Brussel

Re: 1994 - Peugeot 306 1.4i XR - Borre

Bericht door jeeellleee »

ah, dan zult ge al direct veel meer weten ;)
handig als je zo een brug hebt thuis :D maar dat is toekomstmuziek voor mij :mrgreen:
Borre
Berichten: 43
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 17:17

Re: 1994 - Peugeot 306 1.4i XR - Borre

Bericht door Borre »

Da ga ik zeker doen ;)

Hoop dat t allemaal beetje meevalt nog.. krijg door de problemen steeds meer gevoel dak nen hele dure gatekaas gekocht heb da stilaan meer op begint te geraken... :-(
Borre
Berichten: 43
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 17:17

Re: 1994 - Peugeot 306 1.4i XR - Borre

Bericht door Borre »

Hoi,

Heb vandaag enkele dingen opgezocht i.v.m. het mogelijke probleem van de hete motor..

Zondag namelijk naar NL geweest ivm familie van men vriendin.. (totale afstand van ~ 280km heen)
De temperatuur van de motor was de heletijd tegen 100° en was eerlijk gezegd wel wat ongerust erover...

Mogelijke problemen:
- Koppaking stuk/versleten ? (Zou ik kunnen testen door de peilstok uit de motor te halen en er een aansteker onder te houden las ik op het 306forum en als het zou knetteren had ik prijs..)
- Thermostaat stuk? Lijkt mij niet het geval maar kan ik altijd controleren..

Aangezien het koelwater snel erg vies en vuil wordt ga ik van het eerste probleem uit.. Nog manieren om dit grondig te testen ?

Verder het 'witte' zijfront gespoten.. Eerlijk gezegd hoopte ik dat ik de goede kleur had gekocht maar dat is dus niet zo.. Maar het is wel een mooiere kleur. Dus als de 306 'OK' wordt verklaard dan gaat die volledig in dat kleur gespoten worden. :-)

Op onderstaande foto's heb ik nog het 'vervang' koplamp en pinker zitten (met tape bevestigd omdat men stiefpa die bevestiging had afgebroken als ook de verstelbaarheid van de koplampen.. Heb er inmiddels originele lampen in vanop het autokerkhof dus geen tape meer. :D (Nog geen foto's van:P))

Ik moet enkel, als ik hem opmaak, een nieuw voorfront halen voor de bumper bevestiging en koplampen bevestiging zodat de juiste vorm er weer inzit..

Afbeelding

Afbeelding

Heb ook een subwoofer van MTX met versterker op de kop kunnen tikken maar alleen nog geen kabels voor.. En ik vind nu niet direct dé kabels ervoor.. Heb zelf nog een rode + kabel liggen maar weet dus niet of die dik genoeg is... :/

Dus als iemand een kabelset op overschot heeft die zou moeten werken.. Let me know! :D

Nog een kleine vraag wat die hete motor betreft:
Zou een groot onderhoud bij peugeot dit probleem kunnen oplossen? Zo ja, weet iemand de prijs ongeveer ?? Want alvorens ik een andere motorkap koop en herspuit wil ik weten of het dus te verhelpen is... Anders is het zonde van de lak als die weer zo'n plek gaat maken..

@ Verbeke: PB gestuurd ivm die checkup :)
Den Hans
Berichten: 2884
Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 22:17
Locatie: Vlakbij Bobbejaanland :-)
Contacteer:

Re: 1994 - Peugeot 306 1.4i XR - Borre

Bericht door Den Hans »

Sinds wanneer is 100° abnormaal? Ik zou me zorgen maken als de motor 130° wordt ofzo. Je hebt altijd enige afwijking op je meter en sensor enzo...
Laat je motor maar eens een halfuur stationair draaien. Wordt je radiator op een gegeven moment warm. Thermostaat ok. Slaan je ventilators aan: OK thermocontact doet het ook nog. Kookt ie na een tijdje over? Voorgaande NOK. Simpel toch? :mrgreen:
Borre
Berichten: 43
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 17:17

Re: 1994 - Peugeot 306 1.4i XR - Borre

Bericht door Borre »

Ja maar, die plek op men motorkap vlak boven men motor dan? Door de zon lijkt me sterk op slechts 1 en dezelfde plek... :/
Den Hans
Berichten: 2884
Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 22:17
Locatie: Vlakbij Bobbejaanland :-)
Contacteer:

Re: 1994 - Peugeot 306 1.4i XR - Borre

Bericht door Den Hans »

Da's boven de koudste plek van heel uw motor (inlaat/injectie) dus zeg jij het maar...
Borre
Berichten: 43
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 17:17

Re: 1994 - Peugeot 306 1.4i XR - Borre

Bericht door Borre »

Hmm, vreemd dan..

Ik ga binnenkort waarschijnlijk een andere motorkap monteren en deze dus herspuiten in de juiste kleur.. (Zelfde als spatbord)

Hopen dat er na enkele maanden of jaren geen verschil in komt.. :P

Maar vond het toch erg vreemd dat het slechts op 1 specifieke plek is.. :/
Borre
Berichten: 43
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 17:17

Re: 1994 - Peugeot 306 1.4i XR - Borre

Bericht door Borre »

Wat ik ondertussen gedaan heb:
- Versterker & sub aangesloten... Maar op de antenne kabel omdat de remote kabel zelf niet doorgeeft dat de versterker aan moet zeg maar... Versterker heeft nu ook een hoge pieptoon daardoor en geeft alarm..

- Spiegelkappen in het rood gespoten.. :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zit ook nog met het idee om de ruitewissers ook een combi van zwart met rood te spuiten.. Jullie gedachten hierover ??

Edit: niet 't zwarte dat 'vast' zit op de auto, maar t gene waar de wisserbladen op vast zitten hé :)
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Re: 1994 - Peugeot 306 1.4i XR - Borre

Bericht door Steven »

Ik zou het niet doen... :D Over een paar jaar zal je wel snappen dat dat fout is! :+
Plaats reactie

Terug naar “30x”