2012 - Peugeot RCZ HDi - Dreamtraveller
Moderator: P-unit
-
- Berichten: 276
- Lid geworden op: zo 22 jul 2012, 23:15
- Locatie: Escanaffles, Henegauwen
- Contacteer:
Re: 2012 - Peugeot RCZ HDi - Dreamtraveller
Bedankt voor de reacties, de logos staan erop om het uiterlijk te vervolledigen, gewoon voor de looks, als er twee naast elkaar staan dan zie je uiterlijk aan de zetels en middenconsole nog verschillen.
En wat betreft een echte R, heb erover nagedacht, maar iedereen die met een diesel rijd en zelfs laten chiptunen heeft weet dat op de weg de rijeigenschappen niet veel zullen verschillen. Als je weet hoe ermee te rijden rij je zo al heel wat autos van de verkeerslichten af. Dus waarom opnieuw 15.000€ erbij geven??
Das mijn mening erover...
Steve
En wat betreft een echte R, heb erover nagedacht, maar iedereen die met een diesel rijd en zelfs laten chiptunen heeft weet dat op de weg de rijeigenschappen niet veel zullen verschillen. Als je weet hoe ermee te rijden rij je zo al heel wat autos van de verkeerslichten af. Dus waarom opnieuw 15.000€ erbij geven??
Das mijn mening erover...
Steve
Re: 2012 - Peugeot RCZ HDi - Dreamtraveller
Lees ik dat goed "de rijeigenschappen zullen niet veel schillen"
Steve ik heb de kans gekregen om een uurtje met een R te rijden...
Geloof me het verschil is zeker merkbaar.....
Steve ik heb de kans gekregen om een uurtje met een R te rijden...
Geloof me het verschil is zeker merkbaar.....
-
- Pug Driver
- Berichten: 5320
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
- Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
- Contacteer:
Re: 2012 - Peugeot RCZ HDi - Dreamtraveller
Het verrschil zal wel merkbaar zijn, dat geloof ik graag. Maar in mijn ogen zijt ge dan nie "gewoon" dagelijks aan t pendelen. Op ne zondag in de ardennen ofzo zal het verschil echt wel de moeite zijn (alleen da diff al) maar om elke dag gewoon van thuis naar t werk te pendelen geloof ik nooit dat ge er iets van merkt.
Ik heb ondertussen op 22 maanden RCZ rijden 82376 km gemaakt, als daar 15% echt pure fun kilometers bij zijn en de rest woon werk verkeer geloof ik nooit dat ik die 15000€ meer mijn eigen zou kunnen goedpraten.
Ik heb ondertussen op 22 maanden RCZ rijden 82376 km gemaakt, als daar 15% echt pure fun kilometers bij zijn en de rest woon werk verkeer geloof ik nooit dat ik die 15000€ meer mijn eigen zou kunnen goedpraten.
Re: 2012 - Peugeot RCZ HDi - Dreamtraveller
Probeer ergens een proefrit met de R te pakken te krijgen en je zal zien dat ongeacht het gebruik het verschil meer dan merkbaar is.
-
- Berichten: 276
- Lid geworden op: zo 22 jul 2012, 23:15
- Locatie: Escanaffles, Henegauwen
- Contacteer:
Re: 2012 - Peugeot RCZ HDi - Dreamtraveller
Er wordt hier inderdaad niet gezegd dat de R nie veel verschilt, maar je gebruikt een auto vooral voor dagelijks verkeer, als ge op nen diesel zijne staart trapt die gechipt is gaat da spel ook al serieus voorruit. Heb het geluk gehad om op N60 naast Ford focus RS op te trekken en kwas redelijk fameus mee met da spel, dat is wat hier wordt verduidelijkt. Inderdaad, als ge gaat beginnen racen zal het verschil wel merkbaar zijn maar zoals joske zegt, dat doe je ook niet alle dagen he
Steve
En het ging erom om wanneer je reeds een RCZ het het een beetje overdreven is om opnieuw 15.000€ te geven voor dat beetje extra meer
Steve
En het ging erom om wanneer je reeds een RCZ het het een beetje overdreven is om opnieuw 15.000€ te geven voor dat beetje extra meer
Re: 2012 - Peugeot RCZ HDi - Dreamtraveller
Als je naast of achter een echte Ford Focus RS heb gereden hebt dan zou je een "echte" RCZ R nodig gehad hebben om hem te volgen.
Ford Focus RS heeft 305pk, 440nm koppel en doet van 0-100 in 5,9 seconden.
Conclusie, ik denk dat die Focus geen echte "RS" was, maar er enkel uitzag als een RS. Want zelf een gechipte HDi met 180 of zelf 190 pk is niet voldoende om dit bij te houden.
Ford Focus RS heeft 305pk, 440nm koppel en doet van 0-100 in 5,9 seconden.
Conclusie, ik denk dat die Focus geen echte "RS" was, maar er enkel uitzag als een RS. Want zelf een gechipte HDi met 180 of zelf 190 pk is niet voldoende om dit bij te houden.
Re: 2012 - Peugeot RCZ HDi - Dreamtraveller
en toch moet je van een hdi niet schrikken.
vorige maand, onderweg naar de slotrace, heb ik met men standaard Hdi 163pk tegen een bmw 530d 'gereden'. En ik kon die perfect volgen (lees: naast blijven!) tot 210km/u en dan moest ik lossen. Ik was zelf ook geschrokken dat ik zo lang kon bijblijven en het was niet dat de bmw niet voluit ging, den doemp hing overal van zijn ouwe stoof. (model 2002 was da)
Ik had eerlijk gezegd nooit gedacht dat ik die ging bijhouden en toch bleef ik erbij, dit toont nog maar is hoe verassend de rcz is
vorige maand, onderweg naar de slotrace, heb ik met men standaard Hdi 163pk tegen een bmw 530d 'gereden'. En ik kon die perfect volgen (lees: naast blijven!) tot 210km/u en dan moest ik lossen. Ik was zelf ook geschrokken dat ik zo lang kon bijblijven en het was niet dat de bmw niet voluit ging, den doemp hing overal van zijn ouwe stoof. (model 2002 was da)
Ik had eerlijk gezegd nooit gedacht dat ik die ging bijhouden en toch bleef ik erbij, dit toont nog maar is hoe verassend de rcz is
Re: 2012 - Peugeot RCZ HDi - Dreamtraveller
Nu gaan we een Ford Focus RS toch niet vergelijken met een BMW 530 diesel
Re: 2012 - Peugeot RCZ HDi - Dreamtraveller
zeg ik ook niet he
maar die heeft 190pk en ik maar 163pk en toch hield ik hem bij.
hoe komt dit dan?
dus een gechipte RCZ een RS bijhouden? hij zal die misschien een stuk kunnen volgen maar ook maar tot een bepaalde snelheid dan.
net zoals ik op de snelheid van 210 niet meer mee kon.
er is ook verschil hoe ge rijd he. op de rcz meeting op Spa vorig jaar vroegen ze ook aan mij of hij gechipt was (Joske stond er zelfs bij) omdat niemand van die 156 THP of 200 THP of Hdi's mij kon volgen.
aan wat ligt dit dan?
mijn punt is dat er enorm verschillende factoren zijn die meespelen en er is natuurlijk een grens, waarom zou je anders zoveel meer betalen voor meer pk's.
Ik heb zelfs Jo met zijn hdi er ooit een Porsche zien afrijden in de bochten op circuit Zolder
maar die heeft 190pk en ik maar 163pk en toch hield ik hem bij.
hoe komt dit dan?
dus een gechipte RCZ een RS bijhouden? hij zal die misschien een stuk kunnen volgen maar ook maar tot een bepaalde snelheid dan.
net zoals ik op de snelheid van 210 niet meer mee kon.
er is ook verschil hoe ge rijd he. op de rcz meeting op Spa vorig jaar vroegen ze ook aan mij of hij gechipt was (Joske stond er zelfs bij) omdat niemand van die 156 THP of 200 THP of Hdi's mij kon volgen.
aan wat ligt dit dan?
mijn punt is dat er enorm verschillende factoren zijn die meespelen en er is natuurlijk een grens, waarom zou je anders zoveel meer betalen voor meer pk's.
Ik heb zelfs Jo met zijn hdi er ooit een Porsche zien afrijden in de bochten op circuit Zolder
-
- Pug Driver
- Berichten: 5320
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
- Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
- Contacteer:
Re: 2012 - Peugeot RCZ HDi - Dreamtraveller
Ik heb gisteren met mijn dieselboot op terug weg van de karting in hasselt ne Ferrari California los gereden. kerel kon wss voor gene meter rijden en wist de knop voor zijn lichten aan te zetten ook nie staan
Hij was op de luikersteenweg nog redelijk aan t duwen, allebei de autosnelweg op richting Luik, en het moment dat we aan de verkeerslichten vertrokken was t laaste wat ik van hem gezien heb (al zou da met ne RCZ-R nog beter gelukt zijn om door die bocht te spartelen )
Hij was op de luikersteenweg nog redelijk aan t duwen, allebei de autosnelweg op richting Luik, en het moment dat we aan de verkeerslichten vertrokken was t laaste wat ik van hem gezien heb (al zou da met ne RCZ-R nog beter gelukt zijn om door die bocht te spartelen )
Re: 2012 - Peugeot RCZ HDi - Dreamtraveller
Omdat die oude BMW 530d letterlijk een overzetboot is van 1700kilo, die dingen zijn echt niet snel te noemen... Probeer eens een nieuwe 530d, daar komen de M3's nog niet aan eens die gechipped zijn.Jones schreef:zeg ik ook niet he
maar die heeft 190pk en ik maar 163pk en toch hield ik hem bij.
hoe komt dit dan?
Ofwel hebt ge geluk gehad en is diene slecht geweest in het hernemen (niet teruggeschakeld of turbogat ofzoiets), ofwel was die RS waar ge tegen gereden hebt mss nog ene geweest zijn waarvan het motormanagement nog niet van aangepast was door Volvo (ja, Volvo). Dan halen die hun 300pk bijlange niet en halen die max een 230pk (opnieuw in een kas van +1500kilo).dus een gechipte RCZ een RS bijhouden? hij zal die misschien een stuk kunnen volgen maar ook maar tot een bepaalde snelheid dan.
net zoals ik op de snelheid van 210 niet meer mee kon.
Normaal met hun 300pk doen die 6 seconden naar de 100 in ideale omstandigheden, maar ik ken iemand met zo ene en die is zelfs gechipped en da ding doet 0-100 in't beste geval op 6,2 seconden, gene vette dus ... Teveel Pk op de voorwielen is hier vooral de boosdoener.
er is ook verschil hoe ge rijd he. op de rcz meeting op Spa vorig jaar vroegen ze ook aan mij of hij gechipt was (Joske stond er zelfs bij) omdat niemand van die 156 THP of 200 THP of Hdi's mij kon volgen.
aan wat ligt dit dan?
Chauffeur (dit is de grootste factor, als ge niet kunt rijden dan moogt ge een Bugatti Veyron hebben, dat maakt niks uit dan). Ook hoe "gereed" de autos waren voor het circuit (banden en ophanging en remmen etc...). Ge moet niet de snelste auto hebben om te winnen op een circuit, daar moet ge net "technisch" rijden.
-
- Pug Driver
- Berichten: 5320
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
- Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
- Contacteer:
Re: 2012 - Peugeot RCZ HDi - Dreamtraveller
Oh, voor alle duidelijkheid, ik geloof echt wel dat die RCZ-R beter zal rijden als ne diesel. T zou maar erg zijn als da nie zo was, kost toch ne 208 meer als ne diesel he.
(ik ben nog altijd aan t wachten tot mijne garagist belt dat ik mag testrijden )
(ik ben nog altijd aan t wachten tot mijne garagist belt dat ik mag testrijden )
Re: 2012 - Peugeot RCZ HDi - Dreamtraveller
big-j: ik heb niet gereden zenne
ik wil maar bedoelen dat de R-versie wel een duidelijk verschil zal hebben maar dat er enorm veel factoren meespelen. Zoals je zegt de chauffeur al, ect...
ik wil maar bedoelen dat de R-versie wel een duidelijk verschil zal hebben maar dat er enorm veel factoren meespelen. Zoals je zegt de chauffeur al, ect...
Re: 2012 - Peugeot RCZ HDi - Dreamtraveller
[quote="Jones"]zeg ik ook niet he
maar die heeft 190pk en ik maar 163pk en toch hield ik hem bij.
hoe komt dit dan?
Om te beginnen is die BMW 10 jaar ouder en heeft hij dus geen 190 pk meer en ten tweede is die een flink stuk zwaarder dan jouw RCZ. Dus het zou erg zijn moest je niet mee kunnen.
maar die heeft 190pk en ik maar 163pk en toch hield ik hem bij.
hoe komt dit dan?
Om te beginnen is die BMW 10 jaar ouder en heeft hij dus geen 190 pk meer en ten tweede is die een flink stuk zwaarder dan jouw RCZ. Dus het zou erg zijn moest je niet mee kunnen.
Re: 2012 - Peugeot RCZ HDi - Dreamtraveller
Dat ligt gewoon aan de kwaliteiten van de chauffeur, dus stel je maar eens voor als je met een R moest rijdenJones schreef: er is ook verschil hoe ge rijd he. op de rcz meeting op Spa vorig jaar vroegen ze ook aan mij of hij gechipt was (Joske stond er zelfs bij) omdat niemand van die 156 THP of 200 THP of Hdi's mij kon volgen. aan wat ligt dit dan?
: