1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
Moderator: P-unit
-
- Pug Driver
- Berichten: 1647
- Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 12:24
- Locatie: Tienen
Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
Even de spoiler eens op de 309 gelegd om te kijken wat het resultaat geeft. De spoiler zelf heeft wel nog wat werk nodig, maar zo krijg ik al idee wat het geeft. Derde stoplicht vervangen door de PTS touch [emoji41]
Verstuurd vanaf mijn SM-A600FN met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-A600FN met Tapatalk
-
- Pug Driver
- Berichten: 3192
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 07:15
- Locatie: N 51°03'10,3", E 05°02'57,2"
- Contacteer:
Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
originele oplossing die ik wel mooi vind. Nice work
-
- Pug Driver
- Berichten: 3700
- Lid geworden op: za 13 feb 2010, 15:01
- Locatie: Torhout West-Vlaanderen
Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
is mooi gedaan, heeft een meerwaarde aan de auto.
Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
Staat hem echt proper.
Persoonlijk had ik mss een rode reflector ofzo in de plaats van het 3de remlicht gedaan, maar da is mijn autistisch kantje dat dan spreekt
Persoonlijk had ik mss een rode reflector ofzo in de plaats van het 3de remlicht gedaan, maar da is mijn autistisch kantje dat dan spreekt
-
- Pug Driver
- Berichten: 6179
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
- Locatie: Tielt-Winge
- Contacteer:
Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
Idd ferm opgelost. Ivm die reflector, kan mss weer problemen geven op de keuring...
-
- Pug Driver
- Berichten: 1647
- Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 12:24
- Locatie: Tienen
Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
Ondertussen ook al aan het denken en voorbereiden voor een volgende update Speel al meer dan een jaar met het idee en toch maar gekocht; 3 (universele) metertjes voor oliedruk, olietemperatuur en voltage. Meten is weten... al is het mij eigenlijk puur om de looks te doen Waarschijnlijk totaal niet nodig in een simpele 1.3 (behalve dan de voltmeter) maar ach... Ben altijd al iemand geweest die graag analoge wijzertjes ziet in een wagen.
Qua stijl lijken ze zeer sterk op de al aanwezige meters, dat was toch wel een vereiste vond ik. En ook tijdscorrect.
Dus in komende maanden zal er weer geknutseld worden in het interieur. In de A-stijlen of een standaard meterhoudertje voor op het dashboard komen ze normalieter niet. Dat vind ik wat minder. Plan is eerder om ze ergens in de middenconsole in te bouwen.
Qua stijl lijken ze zeer sterk op de al aanwezige meters, dat was toch wel een vereiste vond ik. En ook tijdscorrect.
Dus in komende maanden zal er weer geknutseld worden in het interieur. In de A-stijlen of een standaard meterhoudertje voor op het dashboard komen ze normalieter niet. Dat vind ik wat minder. Plan is eerder om ze ergens in de middenconsole in te bouwen.
-
- Pug Driver
- Berichten: 1647
- Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 12:24
- Locatie: Tienen
Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
Stap 1 voor de metertjes; een plaats vinden en ontwerpje voor de meterhouder. Oorspronkelijk wou ik de 3 metertjes naast elkaar hebben. Echter blijkt dit nu niet te lukken op de 2 mogelijke plekken die ik in gedachten had In mijn eerste plek die ik in gedachten had (de plek van de asbak) passen ze zelfs in de hoogte niet in 2e plek die ik in gedachten had was onderaan in het opbergvakje onder de radio. 2 metertjes kan ik daar weg krijgen. Dus een ontwerpje gemaakt in karton en eens geprobeerd
Enkel voor het derde metertje (de voltmeter) is het nu een zoektocht.
Enkel voor het derde metertje (de voltmeter) is het nu een zoektocht.
-
- Pug Driver
- Berichten: 4709
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
- Locatie: Planet Earth
- Contacteer:
Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
Mooie bezigheden voor deze momenten.
-
- Pug Driver
- Berichten: 1647
- Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 12:24
- Locatie: Tienen
Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
Vandaag pas voor het eerst testrit met de 309 gedaan sinds de koelvloeistof herstelling Op zich lijkt alles in orde: geen lek meer, temperatuur blijft mooi stabiel op max. 85 graden Ben nochtans geen crack op vlak van koelvloeistof en ontluchting...
-
- Pug Driver
- Berichten: 1647
- Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 12:24
- Locatie: Tienen
Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
Een stapje verder gedaan aan de metertjes. Het kartonnen ontwerp nu gemaakt in een degelijk plaatje. Gemaakt uit aluminium, 3mm dik. Stevig genoeg voor de metertjes en de inbouw
En dan maar even een testplaatsing gedaan. Plaatje moet uiteraard nog gelakt worden (zwart, de snelheidsmeter en toerenteller staat ook op zwarte achtergrond).
[url=https://postimages.org/][/url
Enkel de sleuf op de zijkanten stoort me wel wat, maar dit kan ik misschien nog oplossen.
Ondertussen ook al de nodige kabels getrokken van motorruimte tot achter het dashboard. Verdere aansluiting en plaatsing van de sensoren zal voor een andere keer zijn
En dan maar even een testplaatsing gedaan. Plaatje moet uiteraard nog gelakt worden (zwart, de snelheidsmeter en toerenteller staat ook op zwarte achtergrond).
[url=https://postimages.org/][/url
Enkel de sleuf op de zijkanten stoort me wel wat, maar dit kan ik misschien nog oplossen.
Ondertussen ook al de nodige kabels getrokken van motorruimte tot achter het dashboard. Verdere aansluiting en plaatsing van de sensoren zal voor een andere keer zijn
-
- Pug Driver
- Berichten: 1647
- Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 12:24
- Locatie: Tienen
Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
spleten kunt ge wegwerken met tochtrubber
verkopen ze in alle kleuren. Kan je plakken op de plastiek en daarna plaatje inzetten waarmee de opening dicht is.
verkopen ze in alle kleuren. Kan je plakken op de plastiek en daarna plaatje inzetten waarmee de opening dicht is.
-
- Pug Driver
- Berichten: 1647
- Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 12:24
- Locatie: Tienen
Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
blijft schoon gerief
-
- Pug Driver
- Berichten: 1647
- Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 12:24
- Locatie: Tienen
Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
Enkele weken terug hadden we onze eigen toertocht voor de club (Cars & Planes, Goetsenhoven, 12 september 21) en kreeg de 309 de rol van "gastheer"
Vroeg in de morgen bij de aankomst op het vertrekpunt; het vliegveld van Goetsenhoven
Samen met de jonge broer 2008 de gasten opwachten
En "dienstwagen" op apero stop en middagstop
Om vervolgens ergens op het traject halt te houden voor wat foto's van de deelnemmers
Een toertocht die we eens op een heel andere manier beleefd hebben
Vroeg in de morgen bij de aankomst op het vertrekpunt; het vliegveld van Goetsenhoven
Samen met de jonge broer 2008 de gasten opwachten
En "dienstwagen" op apero stop en middagstop
Om vervolgens ergens op het traject halt te houden voor wat foto's van de deelnemmers
Een toertocht die we eens op een heel andere manier beleefd hebben