Experience center Breukelen dicht
Geplaatst: ma 14 mei 2012, 20:13
Telegraaf
Peugeot Experience Center sluit
breukelen - Het bekende Peugeot Experience Center in Breukelen sluit later dit jaar zijn deuren. De blauwe kubus-showroom moet dicht vanwege drastische kostenbesparingen van de fabrikant. De importeur startte exact tien jaar geleden met de enorme showroom.
De enorme toonzaal, waar ongeveer 130 auto's op een vloeroppervlak van 6000 vierkante meter gepresenteerd worden, werd niet gebruikt voor rechtstreekse verkoop aan consumenten. Het bedrijf was een showroom voor alles wat Peugeot te bieden heeft. Van de nieuwste modellen tot pepermolens, van fietsen en scooters tot merchanding. Wel biedt het Experience Center de mogelijkheid om een proefrit te maken. Het gaat daarbij om testritten in modellen die de dealer zelf niet te bieden heeft.
OOK BEDRIJFSWAGENS
Bij de opening in 2002 was het Peugeot Experience Center een nieuw concept dat door andere merken werd gekopieerd. Echter, geen enkel ander merk haalde het succes van de Franse kubus. Gemiddeld maakten 32.000 autokopers per jaar een proefrit via het Experience Center. Nadat met succes de showroom voor personenauto's operationeel was, opende het merk een kleinere variant voor bedrijfswagens. Peugeot zoekt inmiddels een koper voor het pand.
Peugeot Experience Center sluit
breukelen - Het bekende Peugeot Experience Center in Breukelen sluit later dit jaar zijn deuren. De blauwe kubus-showroom moet dicht vanwege drastische kostenbesparingen van de fabrikant. De importeur startte exact tien jaar geleden met de enorme showroom.
De enorme toonzaal, waar ongeveer 130 auto's op een vloeroppervlak van 6000 vierkante meter gepresenteerd worden, werd niet gebruikt voor rechtstreekse verkoop aan consumenten. Het bedrijf was een showroom voor alles wat Peugeot te bieden heeft. Van de nieuwste modellen tot pepermolens, van fietsen en scooters tot merchanding. Wel biedt het Experience Center de mogelijkheid om een proefrit te maken. Het gaat daarbij om testritten in modellen die de dealer zelf niet te bieden heeft.
OOK BEDRIJFSWAGENS
Bij de opening in 2002 was het Peugeot Experience Center een nieuw concept dat door andere merken werd gekopieerd. Echter, geen enkel ander merk haalde het succes van de Franse kubus. Gemiddeld maakten 32.000 autokopers per jaar een proefrit via het Experience Center. Nadat met succes de showroom voor personenauto's operationeel was, opende het merk een kleinere variant voor bedrijfswagens. Peugeot zoekt inmiddels een koper voor het pand.