advertentie Garage Kenens reclame

RCZ Coupe

Alle nieuwigheden en actualiteit rond het merk zelf

Moderator: P-unit

Taz Devil

Bericht door Taz Devil »

ne gti ligt er kort bij zegt ge?
dus deze is sneller? en toch geen goede "gti"?
ik ben niet mee...? in de gti tijd had ge ook al M3's en al die dure grote snelle bakken

wat moet die 308 dan van u kunnen? 0-100 in 5 sec? met een goei 500pk?
Denk niet dat iemand met het geld voor 500 pk bij peugeot komt shoppen
ow nog 1 dingeske :) welke motor verkoopt goed in de 407 coupé? das nie die grote zalle, verkochte wagens zijn belangrijk hé
Peugeot 207 Sporty || Wit 5deurs || 1.6 VTi (Variable Valve Lift and Timing injection) 120pk 88kw
Dragoon
Contacteer:

Bericht door Dragoon »

flappy schreef:306 gti is dan ook wel een paaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaak lichter hé

"In totaal legt de 308 RC Z 1.200 kilo op de schaal."

kweet het gewicht van nen gti niet, maar mijne zit net onder de 1100kg, gti is zeker zwaarder
Gtiler schreef:jep
khem liever ne wagen da in bochten beter liggen dan ne wagen da op rechte lijnen hard gaan 8)
kdenk dat da geen probleem is met de modellen waarover ik spreek, integendeel :wink:

Taz Devil schreef:ne gti ligt er kort bij zegt ge?
dus deze is sneller? en toch geen goede "gti"?
ik ben niet mee...? in de gti tijd had ge ook al M3's en al die dure grote snelle bakken
ja nen gti van uit 1997 al, 12jaar ouder...

als ge naar andere merken kijkt hebben die toch meer te bieden dat vlak

just my 2 cents é :D
Tom205304

Bericht door Tom205304 »

Ik moet Dragoon hier toch een beetje gelijk geven. Peugeot heeft een deel van zijn reputatie te danken aan snelle hatchbacks (205 gti, 309 gti, 306 gti, 206 rc), maar is dat blijkbaar vergeten.
Ik heb de tijd nog geweten dat tegelijk (als ik mij niet vergis) de 106 xsi, 205 Rallye, 205 1.6 gti, 205 1.9 gti, 309 gti, 309 16v gti, 405 mi16 en 405 T16 in de catalogus stonden...
Andere merken (zoals Renault, Ford, VW, Seat, Mazda, ...) laten de liefhebbers van dit soort wagens niet in de kou staan. Ikzelf zoek een snelle, niet te grote wagen waar 4 personen comfortabel in kunnen en ben genoodzaakt bij een ander merk te gaan shoppen, hoezeer ik ook een Peugeot fan ben. Ik vind dit een zeer spijtige evolutie die ze vroeg of laat klanten gaat kosten.
If God is the answer, it must have been a stupid question ...
jurgen_s
Pug Driver

Bericht door jurgen_s »

noem mij één van die bovenstaande gevallen die sneller is dan 7 seconden :wink:

Wilt ge meer, ga dan naar audi. Maar verschiet niet van de aankoopprijs hé.

Face it: die 7 seconden is al meer dan genoeg in het dagdagelijkse verkeer. Maw 98% van de tijd gaat ge aan het stoplicht als eerste wegzijn. Ben ik nu trouwens ook met mijn 1.7 ton en 'maar' 136pk.
Joske
Pug Driver
Contacteer:

Bericht door Joske »

Dragoon schreef:waaaauww 204pk uit een 1.6turbo

voor DE sportwagen van peugeot Afbeelding

ligt da nu aan mij, of is da eigenlijk maar aan de 'zwakke' kant

[...]
T gaat echt niet over het aantal peekaa's hoor. Das allemaal maar cijferwerk, het gaat in eerste instantie over hoe ge die kracht op de grond zet en welk rijplezier ge eraan beleeft. Die 200+ pk kunt ge op de openbare weg alleen gebruiken bij een roodlichtsprintje en op een rechte weg. Voor het betere bochtenwerk hebt ge dat vermogen echt niet nodig, en dààr gaat autorijden echt om. Rechtdoor kan een aap ook snel gaan hoor. :lol:

Ik kijk er in elk geval naar uit, dit is echt een kanshebber om mijn 206 op te volgen. 8)
Dragoon
Contacteer:

Bericht door Dragoon »

@flappy & tom:

5man, sneller dan 7 sec, betaalbaarder dan duitse toestanden en degelijk: mazda3 mps, 265pk, 2.3turbo, 0-100->6sec, top begrensd op 250

(zeeeer grote kanshebber bij mij, alhoewel ik mij eerder terug nen 306 zoek :lol: )

de nieuwe clio/megane's blijken ook indrukwekkend te zijn, maar ken ik niks van

@joske: rijplezier doet idd VEEL, maar daarover kan niemand al iets zeggen bij de RCZ é :wink:
Life's a bitch, but one day I'm gonna fuck her! :twisted: 8)

~ 306 1.8 16v
Joske
Pug Driver
Contacteer:

Bericht door Joske »

Idd, nog niet, maar op dat vlak heeft Peugeot toch een reputatie hoor.

Toevallig afgelopen zondag topgear gezien?

De nieuwe Focusrs heeft +300pks, maar krijgt ze zelfs met een sperdif nie deftig op de grond.
Zo ook bij die mazda, redelijk wat koppelstuur.

Er zit gewoon een max op het aantal ezels en voorwielaandrijving. En dan heb ik er liever wa minder en nog deftig door een bocht kunnen hoor.

Als ge meer peekaas wilt zult ge ene achtertrekker moeten ontwikkelen, en als Peugeot dat zou moeten doen zou hij wss duurder worden, met het risico dat hem nie meer verkoopt.
Tom205304

Bericht door Tom205304 »

flappy schreef: Wilt ge meer, ga dan naar audi. Maar verschiet niet van de aankoopprijs hé.
Volledig mee eens... en dat gaat dan ook het grootste probleem zijn van deze auto. Diegenen die deze auto willen aanschaffen (en dan reken ik even buiten de Peugeotadepten) gaan voor de keuze Audi TT t.o.v. 308 rcz komen te staan. Ik denk dat er dan een paar zaken meer gaan meespelen dan de aankoopprijs alleen: looks, herverkoopwaarde, personaliseringsmogelijkheden, technologische snufjes, motorkeuze en niet te vergeten merkimago en betrouwbaarheid. Als je dit nu objectief bekijkt, op wat gaat de rcz het dan halen? Ik vrees dat de looks het zullen moeten doen want voor de rest???
Tom205304

Bericht door Tom205304 »

Joske schreef:Idd, nog niet, maar op dat vlak heeft Peugeot toch een reputatie hoor.
Peugeot had een reputatie, die de laatste jaren echter deftig geschaad is (lees er de revieuws van de 207 RC maar op na). In vergelijkende artikels is Peugeot niet meer de referentie, maar zeer vaak Renault en zelfs Mazda(hoe erg dat ook is). Ik heb de indruk dat de onderstelingenieurs meer en meer naar de pijpen van de marketingjongens en boekhouders moeten dansen.
Laat me even duidelijk zijn, ik ben echt wel een Peugeotliefhebber, maar ik moet met lede ogen aanzien hoe het, voor mij althans, allemaal de verkeerde kant opgaat (lees richting brave gezinsauto's en crossovers). Wat mis ik het eind van de jaren 80 en het begin van de jaren 90 :? (ik wordt blijkbaar een oude zak :wink: ).
jurgen_s
Pug Driver

Bericht door jurgen_s »

nou, de 308 heeft nochtans al een niet miS te verstane reputatie opgebouwd in de verhouding comfort/wegligging, dus de RCZ zal daar al niet voor moeten onderdoen.
En de looks zullen inderdaad meespelen. Zeg nu zelf: audi TT of RCZ? Alleen al de twee 'bobbels' op het dak zullen menigeen over de streep trekken want dat maakt net dat je gaat opvallen in het verkeer. En daar kopen de meeste chauffeurs de RCZ toch voor?
Laatst gewijzigd door jurgen_s op wo 15 jul 2009, 20:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Darl'mat
Pug Driver
Contacteer:

Bericht door Darl'mat »

Geen nood jongens, dit gaat vlot lopen, zeker omdat er ook diesels verkrijgaar gaan zijn.
jurgen_s
Pug Driver

Bericht door jurgen_s »

euhm, de 205 heeft nooit hetzelfde uitgebreide motoren pallet gehad dat de 207 al heeft gekend :wink:
Axel
Pug Driver
Contacteer:

Bericht door Axel »

klopt, maar de 205 was wel: "le numéro sacré" :lol: :lol: :lol:
_Tom_

Bericht door _Tom_ »

de tijden van toen kunt ge ook niet meer vergelijken met die van nu.
waar kunt ge nog door rijden? om de 200 m ligt er een rondpunt of vluchtheuvel...

waarom moeten het immens veel pk's zijn? waar gaat ge al die pony's loslaten denkt ge? 1 keer op een jaar op circuit? dan zijn het toch dure paardjes in mijn ogen...
Big-J

Bericht door Big-J »

@_Tom_ :

De ene heeft liever een snellere wagen dan een 1.6 dieseltje dat zuinig is he.
Ik ben ook zo iemand, ik heb het graag snel, ik wou in Peugeot blijven maar er waren geen nieuwe (ik wou een nieuwe wagen) wagens met een goede motor naar mijn zin, en toen had je de RC's enzo nog niet...
Je kan gelijk hebben dat ge die pk's niet snel kunt loslaten, maar af en toe kun je dat degelijk wel, en dan geniet je er des te meer van...

Ik zeg juist hetzelfde over klassebakken, waarom een luxebak kopen van +35.000 euro soms met airco, elecktrische zetels, regensensoren, speciale vering voor comfort, lederen zetels, enz..... terwijl er zelfs mensen zijn die de helft van dat alles nogeens niet gebruiken??
Das dan ook duur en je hebt er ook niet veel aan als je dat toch niet gebruikt.

Dan geef ik mijn geld liever aan iets met pk's waar je gas mee geeft, dan al die luxe-zooi die na een paar jaar toch stuk gaat en veel geld kost en dan ben je ookal evenver in de kosten...

Ieder zijn ding, de ene leeft graag snel, de andere wilt luxe, nog een andere wilt zuinig en goedkoop, ...

Als je weet wat mijn volgende wagen word, dan sla je me dood want die heeft immens veel pk's :lol: (Ford Mustang GT500 bwj. 2010)
Jeep Grand Cherokee SRT8
Plaats reactie

Terug naar “Peugeot nieuws - Actualités Peugeot”