Pagina 7 van 17

Re: Mijn 205 CTI project..

Geplaatst: ma 07 mar 2011, 19:50
door KrisKe
inspuiten en blijven motten :)
met nen heeeeele grote hamer:)

Re: Mijn 205 CTI project..

Geplaatst: ma 07 mar 2011, 20:09
door Rene_Thijssen
dat begrijp ik haha maar heb het iedee dat die door de ankerplaten wordt tegengehouden.. hoe verwijder ik die? Heb al met schroevendraaier ertussen gezeten ma krijg niet losser dan halve cm..

Re: Mijn 205 CTI project..

Geplaatst: di 08 mar 2011, 07:53
door Rene_Thijssen
dankzij een engels forum ben ik erachter gekomen hoe zo los moeten. daarna lieten de draagarmen meteen los. heb alleen 2 cm verschil. dus nog ff overnieuw aan 1 kant.

bedankt kriske

Re: Mijn 205 CTI project..

Geplaatst: di 08 mar 2011, 17:51
door Rene_Thijssen
En hierbij een fotootje..

Afbeelding

Re: Mijn 205 CTI project..

Geplaatst: di 08 mar 2011, 18:17
door KrisKe
mooi

het is redelijk 'normaal' dat het scheelt

dit is een teken dat wss de kleine tanden niet juist zitten...(dus dan moet de as er wel uit)

bij mij scheelt het 5mm :wink:

Re: Mijn 205 CTI project..

Geplaatst: di 08 mar 2011, 18:19
door Rene_Thijssen
Nu zie je net het verschil tussen net wel tussen wielkast en band kijken en net niet..

Als jij de draagarm eruit trekt trek je ook de torsie eruit.. kan die 2 cm wel opvangen ..

Op deze manier is het echt gemakkelijk.. morgen even de auto recht zetten..

Cheers

Re: Mijn 205 CTI project..

Geplaatst: di 08 mar 2011, 18:25
door KrisKe
neen niet waar

de de tandjes die in de draagarm zitten zijn de kleine
deze kan je verstellen per cm :wink:

de grote dus die aan de binnekanten van de as, die zijn per 3cm :wink:

Re: Mijn 205 CTI project..

Geplaatst: di 08 mar 2011, 19:44
door Rene_Thijssen
Dan verzet ik hem 3 cm, en dan heb ik maar een verschil van 1 cm ;)

Daar valt mee te leven :P

Re: Mijn 205 CTI project..

Geplaatst: di 08 mar 2011, 20:18
door Den Hans
Als je als zoveel tijd en energie in de auto stopt, doe het dan toch in een keer goed. ;-)

Re: Mijn 205 CTI project..

Geplaatst: di 08 mar 2011, 20:56
door Joske
Eerst de afstand van uw naaf tot een gemarkeerd vast punt (bv wielboog) meten. Dan er voor zorgen dat uw torsiestaaf uit de draagarm EN uit het vast deel van uw as is. dan met een krik uw draagarm en rolmeter de gewenste verlaging instellen. Torsiestaaf terug erin kloppen en klaar. Verlagen tot op de millimeter precies.

Ja ik weet dat het met een 205-309... moeilijker is om de staaf helemaal eruit te krijgen, maar het is wel de enige juiste manier. :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:

Re: Mijn 205 CTI project..

Geplaatst: di 08 mar 2011, 21:52
door Rene_Thijssen
Je moet eens weten hoeveel mensen die ik ken die meerdere malen hebben moeten los halen en vast maken voor het goed zat..

Dit is gewoon goed.. De auto stond in de orginele stand.. eerste meeting al 1 cm verschil met links en rechts... Dus zie geen probleem?

De torsie staven gaan er met geen mogelijkheid uit.. dus dit is iediaal!!

Werkt goed snel en wat ik wil is een auto plat hebben..

Maar we gaan weer verder met de auto.. as is gelukt ..

(PS: Joske ik weet hoe het werkt met de torsies.. onmogelijk bij mijn asje.. )

Re: Mijn 205 CTI project..

Geplaatst: di 08 mar 2011, 22:15
door Joske
Het is normaal dat de linkerkant iets hoger is dan de rechterkant. Als je dan als bestuurder gaat zitten zou de auto "recht" gaan hangen.

Re: Mijn 205 CTI project..

Geplaatst: di 08 mar 2011, 22:38
door Rene_Thijssen
op dit moment staat rechts 2 cm hoger

Als ik die 3 cm verlaag komt links 1 cm lager en dan heb je idd gelijk..

Al moet er nog een heel intrieur in + muziek

En twijvel of die zakt want er zit geen vering meer in.. machtig mooi !!

Re: Mijn 205 CTI project..

Geplaatst: wo 09 mar 2011, 00:32
door Jethro
Ik vind het een prachtig zicht, ben jaloers op je velgen :lol:
En de uitlaat is niet mis, alleen klopt het plaatje precies niet omdat de demper onder de bumper uitkomt (als dit duidelijk is?)

Re: Mijn 205 CTI project..

Geplaatst: wo 09 mar 2011, 10:09
door Rene_Thijssen
bedankt van de velgen!

zal nog 1 x uitleggen...

het is een demper van een golf 2 heb speciaal voor deze gekozen omdat ze zo uitsteken. dat hoord bij deze demper.. dat vind ik de oldskool stijl die ik wil hebben..

gr rene

ps neen snap je belgische zinsopbouw niet