2001 - Peugeot 306 XS - Pug306XS
Moderator: P-unit
Kostenplaatje, tgoh geen idee.
Ik ging altijd op onderhoud waar ik mijn pug gekocht heb. Dat was een min of meer gepensioneerde die zijn pensioen aansterkte met onderhoudjes uit te voeren en van kennissen hun wagens doorverkocht.
Dus een exacte prijs kan ik u ni geven... Geloof dat het rond de 250 zat met onderdelen in + een klein onderhoudje aangezien hij toch bezig was. Kan zijn dat de prijs iets hoger lag maar zoveel hoger zal het ni zijn
Ik ging altijd op onderhoud waar ik mijn pug gekocht heb. Dat was een min of meer gepensioneerde die zijn pensioen aansterkte met onderhoudjes uit te voeren en van kennissen hun wagens doorverkocht.
Dus een exacte prijs kan ik u ni geven... Geloof dat het rond de 250 zat met onderdelen in + een klein onderhoudje aangezien hij toch bezig was. Kan zijn dat de prijs iets hoger lag maar zoveel hoger zal het ni zijn
-
- Berichten: 322
- Lid geworden op: do 27 dec 2007, 15:50
- Locatie: Borgloon
Nope geen last van. Ik heb daar nu last mee als ik stil sta om van neutraal naar eerste te gaan. Soms doet die moeilijk.
@tunerke: Kzou idd ma is snel naar de garage gaan
Ma hoe doe ge da dan zonder koppeling? Blijve gas geve tijdes het schakelen? En wa is het goeie toerental?
@tunerke: Kzou idd ma is snel naar de garage gaan

Ma hoe doe ge da dan zonder koppeling? Blijve gas geve tijdes het schakelen? En wa is het goeie toerental?
[img]http://i140.photobucket.com/albums/r27/Pug106rallye/signature-1.png[/img]
-
- Berichten: 322
- Lid geworden op: do 27 dec 2007, 15:50
- Locatie: Borgloon
Niet gewoon gas geven, gewoon ja, dat kan je niet uitleggen, gewoon het juiste toerental en u versnelling gaat soepelder in dan als je het met de koppeling doet. Niet dat dikwijls doe e
Want als je 50toeren ernaast zit kan volgens mij de boel nogal kraken en is dat niet zo gezond
Ik heb die knak soms in mijn koppelingpedaal, en soms is dat plots weer weg


Ik heb die knak soms in mijn koppelingpedaal, en soms is dat plots weer weg
www.nikki-vanherck.be Studio/Rallyfotografie!
Ben nu aant wachten op het onderdeel da binnen gaat komen. Ze vermoeden dat de kabel versleten is dus dat wordt eerst vervangen. Die da een testritje deed had precies veel lol met men 306. Gas geven dat em dee
Hier is een extraatje dat ik op een eerdere shop heb toegevoegd:

De velgen zouden ongeveer zo uitkomen. (Mat goud)

Hier is een extraatje dat ik op een eerdere shop heb toegevoegd:

De velgen zouden ongeveer zo uitkomen. (Mat goud)
[img]http://i140.photobucket.com/albums/r27/Pug106rallye/signature-1.png[/img]
Zonder koppeling rijden valt best wel mee,
gewoon auto in 2de zetten en starten, dan gewoon normaal toerental rijden, waarbij je zou schakelen en net als je het gas loslaat kan je je pook uit versnelling trekken, en dan rustig tegen de andere versnelling aanduwen en wachten tot je hem er kan induwen... In het begin best een raar gevoel, maar je went er wel aan. Zoals gezegd alleen het starten in versnelling is moeilijk... weet niet of je van neutraal vlot in 1ste kan vertrekken zonder koppeling...
Kheb het ook een keer gedaan, toe mijn koppelingskabel over was. In alle geval succes!
groeten, Steven
gewoon auto in 2de zetten en starten, dan gewoon normaal toerental rijden, waarbij je zou schakelen en net als je het gas loslaat kan je je pook uit versnelling trekken, en dan rustig tegen de andere versnelling aanduwen en wachten tot je hem er kan induwen... In het begin best een raar gevoel, maar je went er wel aan. Zoals gezegd alleen het starten in versnelling is moeilijk... weet niet of je van neutraal vlot in 1ste kan vertrekken zonder koppeling...
Kheb het ook een keer gedaan, toe mijn koppelingskabel over was. In alle geval succes!
groeten, Steven
-
- Berichten: 1969
- Lid geworden op: zo 22 okt 2006, 10:40
@205 tunerke: Ja, zoiets dacht ik ook al, maar was ik niet zeker van...
Kleine bedenking tussendoor: Ooit met een crossmotor gereden? als je volledig aan het doorrijden bent koppel je toch ook niet meer tijdens het schakelen... Is natuurlijk wel een volledig ander principe dan bij een auto, kwestie van de platenkoppeling en dergelijk, maar toch.
Kleine bedenking tussendoor: Ooit met een crossmotor gereden? als je volledig aan het doorrijden bent koppel je toch ook niet meer tijdens het schakelen... Is natuurlijk wel een volledig ander principe dan bij een auto, kwestie van de platenkoppeling en dergelijk, maar toch.
Ik nog ni nee. Ik ben er ni zo voor om zonder koppeling te rijden. Tijdens de rit naar de garage, de testrit en de trg rit was er niks foutgelopen. Geen gekrak meer. Dusja, ik zal het zo wel kunne doen als ik em moe binne brengen.
[img]http://i140.photobucket.com/albums/r27/Pug106rallye/signature-1.png[/img]