Pagina 47 van 84
Geplaatst: zo 26 apr 2009, 14:46
door Pug306XS
Ik neem uw wijze woorde in acht unknown

. Dat waren dingen die ik al ged8 had. Ik ben wat volk aant zoeken om te komen helpen en de aanwerking enzo dus liefst zelf doen. Enkel het spuiten zou ik overlaten aan een carrossier. Ik ga er volledig voor gaan want ben ook al volop aant zien voor een daily nu. Ik wil echt een Dimma, deels omda ik ook weet da het zen geld waard is en dat de auto zijn waarde zal behouden. Kheb er altijd van gedroomd en nu dat ik er een plan voor heb wil ik er echt tijd in steken.
Over de power: De XS zal wel voldoende pk'tjes hebben om dit allemaal vooruit te krijgen
Vandaag naar de rallye gaan zien en was ni veel soeps. Veel werk aan dus geen keuze als daily spijtig genoeg.
Geplaatst: zo 26 apr 2009, 14:48
door KrisKe
wrm als daily geene 306 2.0 hdi of zo?
iets da dus ni vliegt, ma wel zuinig is
Geplaatst: zo 26 apr 2009, 15:01
door Pug306XS
Tmag iets kleins zijn, ni te zwaar van motor ook ni, ma ook ni te licht. Men vriendin gaat er na mij mee rijden en ze heeft ook een zegje he

Geplaatst: zo 26 apr 2009, 15:49
door happy
zou toch 306 nemen,diesel,kunt daar uw huidige velgen en bumpers opzetten.
dan kun je toch nog een meetingske meepikken
1.9d of td,zuinig,betrouwbaar,onverslijtbaar en niet duur

Geplaatst: zo 26 apr 2009, 17:30
door Dragoon
td's vind ge wel bijna ni
ge kunt ook voor een 1.4naftje gaan, goeikoper in taks
Geplaatst: zo 26 apr 2009, 19:16
door Pug306XS
Heb een 1.4 opt oog. Nu moete de ouders nog akkoord gaan...
Geplaatst: zo 26 apr 2009, 20:10
door jorre
Hoe zit het eigenlijk met die spoorverbredingskit van dimma. Krijgt ge dat hier door de keuring? Want er moet aan de bovenste montageplaat geslepen worden om de veerpoot verder naar buiten op te schuiven. En dat gaan ze weer niet schoon vinden op de controle. Of kunde dat mischien ook laten herkeuren door dimma zelf zodat het op het roos papier staat dat de spoorbreedte is aangepast. Weet toen ik nog nen 205dimma had het daar opstond. Maar toen deden ze ook al moeilijk bij keuring. En het is er niet op beter geworden denk ik.
Geplaatst: zo 26 apr 2009, 23:12
door _Tom_
zoals al eerder gezegd, zoiets kost handen vol geld, en dan is er nog niet gesproken over het technische...
langere cardannen, draagarmen, stuurstangen, ...
en laat de kit aub aanwerken door iemand die er verstand van heeft...
kijk hier ook eens, zijn 2 nederlanders die dezelfde weg op willen gaan
http://www.peugeotdimma.nl/forum/index.php
Geplaatst: ma 27 apr 2009, 08:33
door silverlion306
Dits is anders ook een interessante link
http://team306tuning.forumup.nl/viewtop ... m306tuning
eindresultaat is prachtig

Geplaatst: ma 27 apr 2009, 11:25
door Den Hans
306DimmaCabrio (hier op't forum) had vroeger zo'n volledige kit + alles voor het breder spoor. Mss. daar eens info vragen?
Geplaatst: ma 27 apr 2009, 11:51
door Kuuner
heb zo vluchtig de laatste pagina's doorgelezen. maar als je een waardevaste Dimma wilt bouwen, dan zou ik zeker geen andere bumpers gebruiken (enkel de originele Dimma bumpers). En zou ik dus wel voor de verbredingsset voor het onderstel gaan. Spacers en een veel te lage ET zijn geen passende oplossing. Dan zullen je voorste lagers het niet lang volhouden, vrees ik.
Ga ook voor een setje diepe wielen, liefst 3delig (maar dat is een persoonlijke mening).
Let daarnaast ook goed op met het plaatsen van de kit. Anders heb je binnen de kortste keren scheuren. En dat zou zonde zijn van al het werk

Zoek iemand met ruime ervaring en laat je niets wijsmaken. Informeer bij meerdere personen. En kijk ook na reeds bestaande projecten van die persoon. Zo ben ik ook eens de boot ingegaan helaas. Polyester spuiten is ook een vak apart. Helaas is de stalen kit niet of nauwelijks meer aan te komen voor de 306.
Ik hoop voor jou dat het niet gaat tegenvallen mbt het vermogen van je xs. De wagen wordt wel
iets zwaarder hoor
maar als het project doorgang gaat vinden: heel veel suc6! het blijven idd erg mooie wagens.
Geplaatst: ma 27 apr 2009, 15:06
door Dragoon
kans dat ge dat hier gekeurd krijgt is KLEIN
btw effe uit dat andere dimma topic gehaald
De auto is vóór 7,5 cm verlaagd en achter 8 cm. Nu ging dat natuurlijk niet zonder slag of stoot en hebben de veerpootverbreders die we vorige week monteerden alweer plaats moeten maken voor verstelbare schotels, omdat dat 2 cm hoogte scheelt.
gwn houden bij brede velgen en lage et (zo is het toch ook bij fre?)
Geplaatst: ma 27 apr 2009, 16:12
door _Tom_
dimma kit is breder, en dan komt ge met sturen in de problemen
of ge moet er (te) klein velgskes onder gaan steken
Geplaatst: ma 27 apr 2009, 22:06
door Pug306XS
Ik ga me zeker goe informeren. Als het uiteindelijk teveel blijkt te gaan kosten en al zie ik ervan af. Dan laat ik em liever volledig herstellen en herspuiten zoals em nu is. Ma da hangt van de kosten en de extra problemen af natuurlijk

dimma
Geplaatst: ma 27 apr 2009, 22:13
door happy
PM sturen naar Freaky zal het beste zijn
