Pagina 5 van 10
Geplaatst: wo 21 apr 2010, 08:32
door Steven
whoow

is dit met een spuitbus gespoten? ziet er wel goed uit zo op het eerste zicht dan! hoeveel spuitbusjes heb je nodig gehad?
Geplaatst: wo 21 apr 2010, 19:43
door dt205
ja het is nie perfect ma da ligt meer aan mijn zielige verfkunsten en het feit dat da gewoon in de garage gedaan is. ik heb 2 bussen laten maken. voor de motorruimte heb ik net 1 bus nodig gehad.
Geplaatst: di 18 mei 2010, 19:14
door dt205
eindelijk aan het leukere werk begonnen, monteren.

Geplaatst: di 18 mei 2010, 19:18
door jurgen_s
de onderdelen ook terug van een nieuw laagje lak voorzien of zijn ze nieuw?
Geplaatst: di 18 mei 2010, 21:34
door dt205
nieuw laagje lak erop. als er iets versleten is vervang ik het wel ineens maar tot nu toe is alles nog in goede staat.
Geplaatst: do 20 mei 2010, 21:50
door dt205
ik ben eindelijk aan de motor begonnen. vandaag enkele uurtjes aan gesleuteld en het blok ligt nu helemaal uit mekaar.
alles ziet er erg goed uit. al zal natuurlijk elke dichting vervangen worden.
ook de klepdichtingen die zoals bij elke pug erg hard geworden zijn en dus gelekt hebben. de segmenten worden ook zowiezo vervangen en ik denk best de lagerschalen ook.
fotootjes:

Geplaatst: do 20 mei 2010, 21:58
door twoofive
ferm! gaat goed vooruit daar!
Geplaatst: do 20 mei 2010, 22:11
door dt205
jaja eens ik in gang ben geschoten, stop ik nie rap.
als iemand suggesties ofzo heeft van waar ik zeker op moet letten ofzo, mag het altijd laten weten.
Geplaatst: zo 30 mei 2010, 11:17
door dt205
gisteren al nieuwe lagerschalen en segmenten gaan halen.
ook de krukas binnengedaan om te balanceren en het vliegwiel om af te draaien en te balanceren.
Geplaatst: di 13 jul 2010, 14:00
door dt205
eindelijk mijne krukas en vliegwiel gaan terughalen. was al een tijdje kleer maar geraakte er maar niet.
krukas gebalanceerd, de kleine gaatjes is hetgeen ze er nog hebben moeten bijboren om hem perfect te krijgen:
vliegwiel afgedraaid en gebalanceerd.
het is van 5.6 naar 4.1 kg gegaan. 1.5kg wat dus komt op ongeveer 26% lichter.
Uploaded with
ImageShack.us
nu de drijfstangen nog op gelijk gewicht zetten, de zuigers zijn standaard al mooi gelijk.
dan de cilinders nog honen en dan eindelijk terug beginnen monteren.
Geplaatst: di 13 jul 2010, 14:23
door jurgen_s
gaat ge voor hogere toerentallen gaan dan standaard?
Geplaatst: di 13 jul 2010, 16:23
door Spiritus
Amai...

Da zou niks vor mij zijn
Veel plezier

Geplaatst: di 13 jul 2010, 17:40
door Dragoon
ziet er goe uit
had ik ma de plaats en tgeld 
Geplaatst: di 13 jul 2010, 20:09
door frederique
even een hint (zal waarschijnlijk niet nodig zijn in jou geval maar toch effe laten weten)
in school heb ik ik ook een 106 motor moeten uit mekaar halen en weer moeten monteren , demonteren ging vlot , maar bij monteren hadden we problemen met de krukaslagers , aangezien dat jou krukas goed is uitgebalanceerd zal dat waarschijnlijk niet voor problemen zorgen.
dus misschien bij montage kijken of de lagerschalen goed passen ^^
frederique
Geplaatst: di 13 jul 2010, 21:18
door MichelGTI
ziet er al goed uit! ben benieuwd naar de verdere werken!
