Pagina 31 van 81
Geplaatst: do 27 sep 2007, 23:52
door Freaky Freeky
Kleine update, er staan nog 2 werkjes op de lijst voordat we naar de keuring kunnen gaan
1. uitlaat lassen
2. wielkuipen dicht maken
Vorige week had ik eene namiddag vrijaf gekregen en het was mooi weer dus ideaal om de uitlaat terug in orde te brengen
Hier enkele foto's :
Bovenste uitlaat --> wat vervangen moet
Onderste uitlaat --> nieuwe stuk dat er tussen moet
Ook in de achterste uitlaatpot zat iets los en te rammelen

deze ineens ook opengeslepen en al het onnodige en de losse stukken verwijderd

de rest allemaal terug vast gelast en de opening terug toe gelast :
eindresultraat :
De overbodige losse stukken
Stukje van de onderkant :
De herstelde catalysator
Alles staat terug onder de wagen en ik moet zeggen, ze klinkt weer zalig
Nu alleen nog effe wachten op de wielkuipen, ze zijn in bestelling maar het zal nog enkele weekjes duren, dan naar de keuring, voor velgen zien en bestellen zodat we volgende zomer 2008 alles in orde hebben
Dus nu kunnen we enkel nog wachten
Greetz Fr
Geplaatst: vr 28 sep 2007, 17:11
door PUG(z)OT
fijn gedaan weer maar da zijn we ondertusse al gewend van u
wa uitlaatlij is die nieuwe? is precies wel een dikke meter te lang

Geplaatst: vr 28 sep 2007, 17:14
door Den Hans
Heb je terug een buis in de katalysator gelast?
Want zo'n lege kat ertussen is alles bevordelijk voor je doorstroming...
Geplaatst: vr 28 sep 2007, 18:49
door Freaky Freeky
@ Pugzot : merci

ik had vroeger in mijne jonge tijd die kleine pot die vlak na de catalysator zit vervangen door gewoon een rechte buis

vermits ik de uitlaat terug orgineel wil hebben ook voor de keuring enzo in orde wil zijn had ik terug het orginele stuk uitlaat (met de juiste pot tussen) besteld dat vlak na de catalysator komt (de oude was trouwens ook versleten aan de koon die tegen de achterste uitlaatpot komt)
Om de catalysator en de nieuwe uitlaatbuis niet aan elkaar te moeten lassen moch er ooit nog eens iets van verslijten had ik dus eene koon nodig die ik dan op de katalysator heb gelast om dan zo de nieuwe uitlaatbuis tegen te kunnen bevestigen.
Dus ik denk wat jij ziet op foto 2 is het stuk buis dat ik goedkoop heb gekocht waarvan ik die koon heb gebruikt om op de catalysator te zetten, ik had die er gewoon effe tegen gezet
Hopelijk snap je de uitleg een beetje
@ Den Hans : aan de catalysator is niks veranderd, heb er gewoon een klein stukje buis van een cm of 5 mee ingelast die dan mooi in het middelste stuk past zodat het wat stabieler en steviger is, is trouwens bij een orginele ook zo h?
Greetz Fr
Geplaatst: ma 01 okt 2007, 22:56
door Marty
yo, welke verlaging heb je zitten bij die Pug van jou?
ben beetje aant rondhoren voor de ideale verlaging.
ook beetje letten op de prijs
grtz!
Geplaatst: di 02 okt 2007, 12:32
door Freaky Freeky
Op mene Gti heb ik momenteel nog gewoon spiraalveren van enkele cm zitten maar op mene daily 306 heb ik een schroefkitje van V-max en ik ben daar meer dan tevreden over, dus zodra de Gti naar de keuring is geweest komt er op deze ook een schroefsetje van V-max
Ma ge moet da beetje voor u uitmaken h?, als je echt van plan bent om te racen gelijk een gek en rond punten te pakken tegen 120km/u

dan kan je beter opteren voor KW ofzo, ma als je gewoon plat wil dus dan kan je toch nergens hard gaan rijden is een goedkoper merk als V-max meer dan goed genoeg, en je kan er ook serieus plat mee gaan zunne
Greetz Fr
Geplaatst: di 02 okt 2007, 16:43
door Marty
neenee, da van die ronde punten benk zeker nie van plan
dan is mijn keuze gemaakt. V-Maxx dus,
want KW kost redelijk wa
tnx e
grtz
Geplaatst: di 02 okt 2007, 17:03
door Freaky Freeky
Inderdaad KW is verschrikkelijk duur, ben der ook eens voor gaan zien en da was iets van een 900 euro dacht ik en de V-max hebben mij dacht ik iets van een 300 euro gekost.
Maarja, ge moet da voor u eigen uitmaken natuurlijk, KW zal wel beter zijn maar ik ben zeer tevreden met de mijne
Greetz Fr
Geplaatst: di 02 okt 2007, 22:19
door Kinny
Ben nog steeds aant wachten tegen dat dezen buiten komt ze !!!

Geplaatst: wo 03 okt 2007, 19:51
door 306ke
Marty schreef:neenee, da van die ronde punten benk zeker nie van plan
dan is mijn keuze gemaakt. V-Maxx dus,
want KW kost redelijk wa
tnx e
grtz
waarom geen weitec?
is bijna hetzelfde als kw en kost stukken minder maar met het voordeel als ge echt laag wil gaan het comfort ook iets beter is.
grtz
Geplaatst: vr 26 okt 2007, 21:17
door Freaky Freeky
Geplaatst: vr 26 okt 2007, 21:22
door jurgen_s
succes met de keuring en dan hebt ge geen excuus meer om met deze bolide niet naar een meeting te komen.
Geplaatst: vr 26 okt 2007, 21:45
door Freaky Freeky
[quote="flappy"]succes
Ohh jawel exsuses genoeg Flappy

zolang ik mijn velgen nog niet heb blijft het beestje lekker thuis in de garage staan ja
zodra ik naar de keuring ben geweest en alles is in orde ga ik de wielen bestellen, dus hopelijk is dat volgende week ergens zodat ik ze tegen de volgende zomer zeker heb

vermits ik er dus toch nog niet mee ga rondrijden ga ik voor naar de keuring en voor velgen te gaan probere te regelen met mijn verzekering dat ik er niet enkele dagen de nummerplaten van mijne sedan op mag hangen, tis anders te gek om al voor een half jaar verzekering te pakken als ik er toch nog niet mee rond ga rijden

Geplaatst: vr 26 okt 2007, 22:46
door peugeotfreak
vraag voor de keuring even de platen van bij u in de garage
Geplaatst: ma 29 okt 2007, 17:50
door Freaky Freeky
[quote="peugeotfreak"]vraag
Ik zou de z-platen mischien wel mee krijgen voor effe naar de keuring te gaan maar om er mee te gaan rondrijden voor velgen te zoeken enzo

dus daarom ga ik het proberen met de verzekering te regelen morge
groete Fr