Pagina 4 van 12
Geplaatst: do 10 dec 2009, 15:31
door Zippo
Das wel waar, das dan persoonlijke voorkeur e

Schonen 2n7 verder

Geplaatst: do 10 dec 2009, 16:14
door tunerke007
thx

Geplaatst: do 10 dec 2009, 19:53
door whitepeugeotke
auto ziet er schoon uit.
maar zoals ik lig kunde ook nog goed doorrijden en de wegligging valt ook goed mee hoor.
maar gij moet zelf weten hey want die van mij zag er maar erg uit op het begin.
grtz
Geplaatst: do 10 dec 2009, 20:29
door Romaric
Als je hem gaat verlagen steekt er dan van de eerste keer een schroefkit op. Niemand verplicht jou om hem helemaal plat te gooien.
Wegligging zal veel beter zijn. Comfort iets minder natuurlijk maar dat weet je op voorhand.
Eind maart of zo komt men schroefkit op mijn Féline. Terug plat op de grond. Want ik word dat 'hoog' rijden maar niet gewoon

.
Geplaatst: do 10 dec 2009, 20:38
door Joske
Romaric schreef:Als je hem gaat verlagen steekt er dan van de eerste keer een schroefkit op.
...
Wegligging zal veel beter zijn.
...
Dat is in mijn ogen een foute redenering. Veren worden gemaakt voor in functie van het motortype (gewicht). Een schroefset is voor elke motor hetzelfde.
Deftige verlagingsveren in combinatie met degelijke sport schokdempers zijn volgens mij nog altijd beter dan een universeel schroefsetje.
Just my 2 cents.
Geplaatst: do 10 dec 2009, 21:03
door Romaric
Schroefkit van KW bijvoorbeeld kunt ge moeilijk 'universeel' noemen é

?
Deze worden toch ook volgens het motortype/gewicht van je auto bepaald?
Geplaatst: do 10 dec 2009, 21:04
door peugeotfreak
da is enkel voor de papieren in orde te hebben voor de rest is dat allemaal standaart
Geplaatst: do 10 dec 2009, 21:07
door Zippo
Joske schreef:
Dat is in mijn ogen een foute redenering. Veren worden gemaakt voor in functie van het motortype (gewicht). Een schroefset is voor elke motor hetzelfde.
Deftige verlagingsveren in combinatie met degelijke sport schokdempers zijn volgens mij nog altijd beter dan een universeel schroefsetje.
Just my 2 cents.
Eindelijk eens iemand die zegt hoe het is! Tegenwoordig ben je blijkbaar
niet meer 'in' als je geen schroefset steekt als verlaging

Optisch gezien
gaat mijn voorkeur ook naar een schroefset maar op gebied van handling
neig ik toch ook eerder naar een goeie dempers+veren combinatie.
Geplaatst: do 10 dec 2009, 21:17
door Romaric
Ja oké, maar we wijken hier af.
Ik bedoelde gewoon dat de wegligging met een (deftige) schroefkit veel beter is dan de originele ophanging. Gewoon door het feit dat het zwaartepunt van de wagen zakt.
Ik spreek nu uit ervaring met mijn 207.
Geplaatst: do 10 dec 2009, 21:21
door _Tom_
heeft niks te maken met "in" zijn of niet. het is gewoon gemakkelijk.
ge legt hem zo laag als ge zelf wilt.
en trouwens, elke deftige schroefset voldoet voor 99% dat hier opt forum zit.
voor rond de kerktoren te rijden hebt ge echt niet meer nodig...
ik heb ook veren van eibach gehad en die waren ook goed voor meerdere motortypes...
Geplaatst: do 10 dec 2009, 22:19
door jurgen_s
Romaric schreef:Ik bedoelde gewoon dat de wegligging met een (deftige) schroefkit veel beter is dan de originele ophanging.
Dat is niet waar wat ge zegt. Als de schroefset wordt gebruikt waarvoor ze dient EN ze goed wordt afgesteld wel. Maar als ze gebruikt wordt om zo laag mogelijk over de weg te schrapen is deze veel slechter dan de originele ophanging. Ik ben daarmee geneigd om Zippo gelijk te geven. Liever een goede combinatie veren en dempers, goed afgesteld en goed uitgelijnd waar ge veeeeeeeeeeel rijplezier aan gaat hebben.
Geplaatst: do 10 dec 2009, 22:53
door Dragoon
zeker weten...
en daarbij is de combinatie bilstein dempers met eibach veren DE meest aangeraden optie imo
had ik geen schroekfkit liggen, dan kwam dit er wss wel onder bij mij
(maar de schroefkit staat dan ook allesbehalve opt laagste! handling ftw)
de vorige had een setje dempers/veren van kw en was ik ook ZEER tevreden over!
Geplaatst: vr 11 dec 2009, 10:30
door Romaric
Eindeloze discussie. Again

.
Maar ik verander niet van gedacht! Hoe ik reed met schroefkit kan ik nu niet meer met ori veren/dempers.
Blablabla veren/dempers maar zoals _Tom_ reeds zei rijden de meeste dan toch rond met regelbare, so...
Om dan nog maar te zwijgen over de banden dat ge er onder steekt. Want iedereen heeft daar dan ook nog zijn mening over.
So be it...
Back on topic
Kom je naar de volgende Pugday?
Geplaatst: vr 11 dec 2009, 20:01
door Taz Devil
ff nog es rap die discussie =>
witte 207 1.6 (110pk versie) met kw vering
mijne witte 207 1.6 (120pk versie, 3 maand jonger ) met origineel vering
zelfde origineel continental banden en velgen
ik heb 2 toerkes gedaan op de nurburgring, en hij is bij het 2de ronde uit de bocht geschoven pal voor mijne neus ma ben zenne naam(takumi?) kwijt en nee dien lag nie plat plat, zijn achterste brak uit en et mijn niet.
peugeot vering => heel goe ( heb wel de sporty hé niet de instapmodel gevallen waar je omvalt precies in de bocht )
kw verstelbare vering => heel goe
nie beter of nie slechter, gewoon ander rijgedrag
das mijn mening erover
editje: wie komt er van de zomer mee racen tege mijne volledig originele 207 opt circuit?

Alleen die donker bruine 106 gti heeft mij gepasseerd vorig jaar maar denk dat de thp manne te ver achter mij vertrokke waren
Geplaatst: vr 11 dec 2009, 21:32
door tunerke007
ja dat is hier idd een eindeloze discutie

en als de auto uitbreekt vanachter wilt da zeggen da ge nie kunt rijde als da perongeluk gebeurt

ofwel hebde hem vast en gaat ge over de limiet ofwel blijft ge tegen de limiet en moet hij recht blijven
maja das weer een andere zaak

ik denk toch dat ik volgend jaar met trackday eens ga rijde ermee
