Misschien tijd om mijn bevindingen over de wagen te plaatsen.
Natuurlijk bijna allemaal voordelen

Zoals eerder gezegd is de motor een plezier om mee te rijden, wat gas geven en hup de 308 knalt vooruit. Al menig (Duitse) concurrentie op hun doos gegeven

Nadeel is misschien wel dat je effectief de 2000 toeren moet halen om het volledig koppel vrij te laten.
Touchscreen is leuk om mee te werken, alles gaat vlot.
Lange afstanden met 4 volwassenen? Geen probleem. Iedereen heeft plaats genoeg en zit op z'n gemak. Koffer biedt natuurlijk voldoende ruimte om al de bagage te plaatsen.
Waar ik ook niet meteen had op gelet bij de SW is dat je het afdekzeil van de koffer kwijt kan in een daarvoor speciaal voorziene ruimte onder de koffer. Echt handig! Mijn 5008 had dit niet.
Als ik dan toch een nadeel moet noemen is dit dan dat de kofferklep zelf redelijk zwaar is. Ik ben geen persoon die graag met zijn deuren smijt en doet zoals sommige dus ben ik al meermaals terug moeten uitstappen om mijn koffer goed dicht te 'gooien'. Electrische klep had beter geweest misschien.
De eerste updates zijn ook al een feit. Emblemen verwijderd en nummerplaathouder zonder reclame.
Ik twijfel nu om 'Peugeot' net onder de leeuw ook weg te doen.

Ik wacht af tot iemand anders het doet, zo kan ik zien wat dat geeft