Pagina 4 van 49
Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
Geplaatst: do 14 mar 2013, 15:27
door silverlion306
Moet nog eens werk maken om die radio te installeren. Thanks voor de tips
Ondertussen ook eens foto's gemaakt van de gele koplampen

Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
Geplaatst: do 14 mar 2013, 15:33
door JordiC
mooi.
Ik vind het zo'n rare snuit voor een 309? Is het misschien door dat de meeste 309's mistlampen hebbe, don't know
Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
Geplaatst: do 14 mar 2013, 16:10
door silverlion306
Of misschien niet meer gewend om nog een 309 zonder GTI bumper te zien

Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
Geplaatst: do 14 mar 2013, 16:26
door JordiC
da zou ook kunnen

Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
Geplaatst: do 14 mar 2013, 20:29
door PUG(z)OT
de fase 1 grille kan er ook vr iets tussen zitten

Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
Geplaatst: za 04 mei 2013, 17:01
door silverlion306
Tijdje terug probleem ontdekt: na de winter start de 309 plots niet meer. Nochtans starte deze perfect vor de winter. Had de bougies al vervangen, luchtfilter vervangen, benzine in de tank gedaan (deze zat gedurende de winter 1/8 ongeveer vol, nu 1/2), baterij is in orde. De startmotor draait tijdens het starten. Wel heb ik ontdekt dat er geen benzine toekomt bij de motor: heb de benzinefilter losgekopeld en tijdens het starten komt er geen benzine uit. HELP!
Ik vermoed dat ofwel de leiding "verstopt" zit (om god weet welke reden, de winter???) of een probleem met de benzinepomp (stuk of geen stroomtoevoer). Iemand een idee?
Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
Geplaatst: za 04 mei 2013, 17:12
door Dragoon
benzine pomp uitmeten e, meestal hoor je wel of die werk of niet.
Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
Geplaatst: za 04 mei 2013, 17:33
door jurgen_s
hebt ge al een electrische pomp of nog een mechanische?
de mechanische durven nogal eens komen vast te zitten eens ze op leeftijd zijn. Vaak roest omwille van condensatie en water in de brandstof.
Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
Geplaatst: zo 05 mei 2013, 09:48
door PUG(z)OT
bij deze is het een mechanische pomp die op het motorblok zit en wordt aangedreven door de krukas, wss het membraam stuk...dus gans pompke vervangen
Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
Geplaatst: zo 05 mei 2013, 11:55
door silverlion306
Auch... zwaar en moeilijk werkske zeker? Maar zouden er eerst geen andere oorzaken zijn die ik kan controleren? Bv een geblokeerde leiding
Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
Geplaatst: zo 05 mei 2013, 12:45
door jurgen_s
dat is een heel makkelijk werkje: gewoon twee vijzen losmaken van de brandstofpomp, de leidingen losdoppen, nieuwe pomp erop plus dichting, leidingen terug erop en klaar.
Gewoon de brandstofleiding van uw carburateur naar de pomp volgen om te weten waar die zit.
Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
Geplaatst: zo 05 mei 2013, 18:08
door PUG(z)OT
nee is geen groot werk indien deze stuk is, zit gewoon vooraan op de blok gevezen, is heel simpel
Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
Geplaatst: ma 06 mei 2013, 19:44
door silverlion306
Zit deze op het motorblok? Ik dacht op de tank onder de achterste zetels
Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
Geplaatst: ma 06 mei 2013, 19:50
door jurgen_s
die op de tank is in geval van injectie en dus electrische brandstofpomp
de mechanische worden door een extra nok op de nokkenas aangedreven
Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
Geplaatst: ma 06 mei 2013, 19:53
door silverlion306
Ik leer weer wat bij
