2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s
Moderator: P-unit
Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s
goed nieuws gekregen van de verzekering vandaag. Mede dankzij de verklaringen van de getuigen, is de tegenpartij eindelijk overstag gegaan tot het uitbetalen van de verschuldigde geld. En daarmee kan ik dus eindelijk de 607 laten maken 
-
dtm-driver
About time!!
Dus den deze gaat weer blinken
Dus den deze gaat weer blinken
da's toch de bedoeling, want zoals ze er nu bijstaat 
gisteren deel van het interieur terug in elkaar gestoken
ben nu wat kabels van de mp3 speler wat anders aan het leggen (lees onder de panelen) om het minder zichtbaar te hebben. Ik moet nog een gaatje boren in de middenbak achter de handrem. En ik zou die bak er eigenlijk ook eens moeten uithalen om een 12 volt stekker te kunnen inbouwen in die bak. Steekt ineens alles weg.
Dan moet ik ook nog de ophanging van de brandblusser verstevigen. Die is nu gewoon met zelftappende vijzen in de plastiek gevezen. Dat is goed voor de eerste maanden, maar daarna begint alles te klepperen met een hoop storend lawaai als gevolg. Ik heb hier nog wat alu latten liggen en zal eens kijken wat ik daarmee kan aanvangen.
ben nu wat kabels van de mp3 speler wat anders aan het leggen (lees onder de panelen) om het minder zichtbaar te hebben. Ik moet nog een gaatje boren in de middenbak achter de handrem. En ik zou die bak er eigenlijk ook eens moeten uithalen om een 12 volt stekker te kunnen inbouwen in die bak. Steekt ineens alles weg.
Dan moet ik ook nog de ophanging van de brandblusser verstevigen. Die is nu gewoon met zelftappende vijzen in de plastiek gevezen. Dat is goed voor de eerste maanden, maar daarna begint alles te klepperen met een hoop storend lawaai als gevolg. Ik heb hier nog wat alu latten liggen en zal eens kijken wat ik daarmee kan aanvangen.
de spaghetti toch terug in elkaar gekregen dan?
no pictures??
no pictures??
aan een interieur is weinig boeiend te zien hé
wel verschoten van de fameus dikke metalen staaf achter het dashboard. De buis van een rolkooi is er niets tegen
wel verschoten van de fameus dikke metalen staaf achter het dashboard. De buis van een rolkooi is er niets tegen
voila, bleek dat de zekering van de koplampsproeiers het begeven had. Leuke is dat die apart gezekerd is en niet in de zekeringsdoos zit onder het stuur (waar die van de ruitenwissersproeiers zit F2 15A), maar in het motorcompartiment (kleine F4 20A).
Wel gezien dat ik een probleem heb met het reservoir. De vulbuis welke gewoon losgekoppeld zit in het reservoir dient ook als ondersteuning van het reservoir aan de achterkant. De voorkant van het reservoir zit gewoon vast met bout 13. De vulbuis ondersteunt dus niet meer zo goed en dat gaat op de deur lekken geven (als het nu al niet het geval was gezien de geurhinder die ik dikwijls heb bij het nemen van een bocht). Morgen eens kijken hoe ik dat terug goed aangesloten krijg.
Enfin, toch al terug mijn koplampsproeiers die marcheren.
Wel gezien dat ik een probleem heb met het reservoir. De vulbuis welke gewoon losgekoppeld zit in het reservoir dient ook als ondersteuning van het reservoir aan de achterkant. De voorkant van het reservoir zit gewoon vast met bout 13. De vulbuis ondersteunt dus niet meer zo goed en dat gaat op de deur lekken geven (als het nu al niet het geval was gezien de geurhinder die ik dikwijls heb bij het nemen van een bocht). Morgen eens kijken hoe ik dat terug goed aangesloten krijg.
Enfin, toch al terug mijn koplampsproeiers die marcheren.
alles steekt terug in elkaar. En net wat ik dus ook dacht: het reservoir is blijkbaar nooit goed gemonteerd geweest. Aan de voorkant wordt het met een vijs vastgemaakt aan de carrosserie, aan de achterkant heb je de vulbuis, maar ook een ronde rubberen blok die in een uitsparing past van het reservoir en via een centraal gat over een metalen buis schuift welke aan de carrosserie vastzit. Nu zat die rubber veel te ver naar achter waardoor het reservoir in feit enkel aan de vulbuis vastzat en dat is niet de bedoeling. Rubber blok eraf getrokken en eerst in de uitsparing gestoken van het reservoir, dan het geheel over het staafje geschoven en voorste vijs vastgemaakt. Resultaat is dat het reservoir nu vastzit wat daarvoor niet het geval was. De vulbuis sluit nu terug mooi aan en ik hoop dat daarmee nu ook eindelijk de geur van ruitenwisservloeistof uit de auto blijft.
-
dtm-driver
Maar jij bent toch een handige harry zeg
Maar idd beter zelf die dingen opvangen als het gaat, dan euh er zoveel voor neertellen...
Maar idd beter zelf die dingen opvangen als het gaat, dan euh er zoveel voor neertellen...
eigen tijd kost geen geld
en ik heb al wat spatlappen gedemonteerd de afgelopen jaren. Het viel me met de 607 wel op hoe weinig zand ik er vanachter heb gehaald want ik heb bij concurrenten andere dingen gezien. Een spatlap die dus echt werkt.
en ik heb al wat spatlappen gedemonteerd de afgelopen jaren. Het viel me met de 607 wel op hoe weinig zand ik er vanachter heb gehaald want ik heb bij concurrenten andere dingen gezien. Een spatlap die dus echt werkt.
interieur steekt voorlopig terug in elkaar:
geluidskabel ligt nu volledig verdoken.

handschoenkastje: gaatje geboord

Voor de middenconsole heb ik de vier vijzen onder de chromé afwerking van de pook niet meer gestoken. Met de twee bovenste zit het even vast. Op die manier moet ik enkel die twee losmaken en kan ik langs onder de chromé rand rond de pook losklikken. Nu hebt ge teveel kans op beschadiging want veel speelruimte hebt ge echt niet.
ook de houder van de brandblusser verstevigd (doet me er trouwens nog aan denken van een nieuwe brandblusser te gaan kopen)

vroeger was het gewoon met de twee zelftappende schroeven in de plastiek gevezen en dat houdt dus echt niet. Nu wat alu latten achter gezet en het geheel is een pak steviger.

geluidskabel ligt nu volledig verdoken.

handschoenkastje: gaatje geboord

Voor de middenconsole heb ik de vier vijzen onder de chromé afwerking van de pook niet meer gestoken. Met de twee bovenste zit het even vast. Op die manier moet ik enkel die twee losmaken en kan ik langs onder de chromé rand rond de pook losklikken. Nu hebt ge teveel kans op beschadiging want veel speelruimte hebt ge echt niet.
ook de houder van de brandblusser verstevigd (doet me er trouwens nog aan denken van een nieuwe brandblusser te gaan kopen)

vroeger was het gewoon met de twee zelftappende schroeven in de plastiek gevezen en dat houdt dus echt niet. Nu wat alu latten achter gezet en het geheel is een pak steviger.

-
dtm-driver
Enig volume verlies via mp3 speler ?
Toen ik de ipod erop aansloot dus wel
Niet bepaald de moeite vond ik...
Toen ik de ipod erop aansloot dus wel
Niet bepaald de moeite vond ik...
natuurlijk zit ge met volumeverlies, maar als ik het geluid op 25 zet is het toch meer dan hard genoeg. En qua geluid moet ge u geen zorgen maken. Het geluid wordt ingesteld per geluidsbron. Dus uw radio, cd speler en AUX worden elk apart geregeld. Dus genen bang hebben dat als ge uw aux op 25 zet en ge schakelt over naar radio dat uw ruiten er plots gaan uitvliegen.
Grootste voordeel blijf ik vinden dat ik geen cd's meer moet meenemen. Keuze genoeg nu en met een muisklik zet ik op 8GB (voor het moment) toch al een heel pak albums waar ik anders een achterbank vol met CD's zou hebben liggen.
Voor de Ipod bestaat er wel een alternatief: als ge niet de koptelefoon aansluiting gebruikt maar de dockingstekker gebruikt ge de versterker van de ipod en niet die van de auto. Het geluid wordt dus op normale geluidssterkte doorgestuurd ipv op koptelefoonniveau.
Grootste voordeel blijf ik vinden dat ik geen cd's meer moet meenemen. Keuze genoeg nu en met een muisklik zet ik op 8GB (voor het moment) toch al een heel pak albums waar ik anders een achterbank vol met CD's zou hebben liggen.
Voor de Ipod bestaat er wel een alternatief: als ge niet de koptelefoon aansluiting gebruikt maar de dockingstekker gebruikt ge de versterker van de ipod en niet die van de auto. Het geluid wordt dus op normale geluidssterkte doorgestuurd ipv op koptelefoonniveau.
-
dtm-driver
Dus van de "apple stekker" naar rca ? of gaat die naar een module moeten gaan?
Maar idd die cd's .... Is soms wel nest!! Daarom dat ik in de 307 ook die ipod koppelde aan de 2din radio...
Hmm gaat die midden console makkelijk uiteen?
Heb nog alcantara over
Maar idd die cd's .... Is soms wel nest!! Daarom dat ik in de 307 ook die ipod koppelde aan de 2din radio...
Hmm gaat die midden console makkelijk uiteen?
Heb nog alcantara over
kut is de chrome versiering rond de pook. Ik heb de officiële handleiding hier liggen met demontage gegevens, maar makkelijk is anders. Daarom dus ook die 4 vijzen die ik niet meer gestoken heb.
Komt ge naar pugday? Hebt ge een laptop? Zal die handleiding anders op usbstick meenemen.
Komt ge naar pugday? Hebt ge een laptop? Zal die handleiding anders op usbstick meenemen.