Pagina 27 van 56

Geplaatst: di 21 apr 2009, 22:17
door rebelish
maare velg is 7j dacht ik, zal die dan nie aanlopen binnen.
want die is dan toch breder dan een originele velg.
of heeft daar nieks mee te maken?

ik ben dus geene specialist ivm velgen en et enz...

Geplaatst: di 21 apr 2009, 22:26
door Joske
Nope denk het nie.

7,5x17" met ET18 past volgens dit topic dus zal 7" breed ook wel passen.

Geplaatst: di 21 apr 2009, 22:31
door rebelish
ok thx man, zal dan morgen eens kijken als de spacer kan afdraaien naar 20mm en anders een nieuw setje gaan halen.

nogmaals thx.

Geplaatst: di 21 apr 2009, 23:55
door Dragoon
Joske schreef:Nope denk het nie.

7,5x17" met ET18 past volgens dit topic dus zal 7" breed ook wel passen.
en toch sleept nen 7*17 et20 aan binnenkant van de kas (met 205/40/17)

(en vergelijkbaar: 7*15 et18 met 195/55/15 sleept ook aan binnenkant kas)

et15 is betere optie :wink: sleept minder aan buitenkant en net ni aan binnenkant

Geplaatst: wo 22 apr 2009, 01:39
door rebelish
zal nie veel helpen dan als ik hem op et 15 zet.
das nen halve cm.

Geplaatst: wo 22 apr 2009, 16:52
door Dragoon
3mm kan zelfs het verschil maken :wink:

Geplaatst: wo 22 apr 2009, 18:41
door happy
ET17 sleept niet :wink:

Geplaatst: wo 22 apr 2009, 18:42
door rebelish
yup, heb vandaag es vlug ne spacer van 20mm tussengedropt
maar dan sleept band idd tegen de binnekas.

dus eene van 25 gaan bestellen.
ma bij het kijken zag ik dat bij het deel waar bumper en kas samenkomen, dat mijn bumper al voor een deel was afgesleten.

Dus meteen ook maar wa met de dremel bijgewerkt.
mss dees weekend ook nog eens kijken om de rand van de achterkast overteplooien ofzo, voor de zekerheid.

Geplaatst: do 23 apr 2009, 22:43
door rebelish
mensen goe plooit ge u boord het best over van de achterkast zonder lakschade ?

of moogde die ook wa wegslijpen ?

greetz

Geplaatst: vr 24 apr 2009, 05:39
door happy
bij mij is dat niet overgeplooid en op ET 17 sleept dat niet.
waarom overplooien als ge toch smallere banden erop gaat leggen?

Geplaatst: vr 24 apr 2009, 08:52
door Joske
rebelish schreef:mensen goe plooit ge u boord het best over van de achterkast zonder lakschade ?

of moogde die ook wa wegslijpen ?

greetz
Niet.

De kans dat uwe lak barst is heel groot.

Geplaatst: vr 24 apr 2009, 09:06
door Unknown
Wegslijpen is big NO NO en trouwens dikke afkeur op de keuring :wink:

Rollen zonder lakschade is idd moeilijk. OOK al zeggen velen dat ze garantie erop geven.. Hangt van te veel factoren af :wink:

Geplaatst: vr 24 apr 2009, 12:22
door rebelish
Vreesde ik al voor van overplooien dat de lak zou afpelen.
dus dacht dan aan slijpen maja als da nie mag voor keuring :?

Kassen rollen ga ik nie doen.
Ben daar geene favoriet van, ale toch nie met de soort velgen/banden dat ik heb.

Zal ook op nieks trekken das mooi met een cupvelg ofzo eronder.

Andere banden ja als deze eens versleten zijn.
En op et 17 kan ik nooit komen heb het een geprobeert op et 20 en dan sleept hij tegen de moderkuip.

komt binnekort wel op et 25 vanachter, maar kvrees er voor dat het nie genoeg zal zijn.

Geplaatst: vr 24 apr 2009, 12:54
door happy
is toch geen proleem om op et 17 te komen?
laat uw spacers afdraaien tot de gewenste ET en opgelost :wink:
denk dat het trouwens de gemakkelijkste en goedkoopste manier is ook om van het gesleep af te raken.

Geplaatst: vr 24 apr 2009, 13:39
door rebelish
om dieje et te bekomen is geen probleem.
bv op et 20 zit enkel men belg band tegen die moderkuip vanbinne te slepen
maar modderkuip gaat wa open naar boven toe.

als ik duw tegen men moderkuip dan zit hij nergens meer tegen en heb nog zo ne goe halve cm ruimte tussen moderkuip en band en nog ne kleine halve cm dat band van de kast komt dus perfect.

aleen zou ik dus men moderkuip wa meer tegen het koetwerk moeten vast krijgen maar hoe ?

bv mag ik daar een gaatje in boren en me ne popnagel vastzetten ofzo ?