1990 - Peugeot 205 1.6GTI - Verbeke
Moderator: P-unit
Re: 1990 - Peugeot 205 1.6GTI - Verbeke
okay, volgende week maar eens proberen. Weet iemand of je bij de peugeot garage spuitbussen kan bestellen in het originele kleur?
-
- Pug Driver
- Berichten: 6179
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
- Locatie: Tielt-Winge
- Contacteer:
Re: 1990 - Peugeot 205 1.6GTI - Verbeke
en uwe naftbak best uithalen mss...
Re: 1990 - Peugeot 205 1.6GTI - Verbeke
De tank is er al uit, dat leek me inderdaad het veiligst
-
- Berichten: 1370
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 22:14
- Locatie: Helchteren
Re: 1990 - Peugeot 205 1.6GTI - Verbeke
spuitbussen op lak code kan je bij iedere automaterialen zaak bestellen, kleur is wel altijd bij benadering nooit perfect dezelfde
Re: 1990 - Peugeot 205 1.6GTI - Verbeke
hmm, net een mooi aanbod gekregen: een gereviseerde 309s16 achteras met nieuwe ferrode blokjes, schijven en klauwen voor 350 euro.
Het enige wat me tegenhoud is dat ik standaard met trommels zit, kan dit problemen geven op de keuring?
@peugeotfreak: Okay, volgende week eens gaan kijken.
Het enige wat me tegenhoud is dat ik standaard met trommels zit, kan dit problemen geven op de keuring?
@peugeotfreak: Okay, volgende week eens gaan kijken.
-
- Pug Driver
- Berichten: 6179
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
- Locatie: Tielt-Winge
- Contacteer:
Re: 1990 - Peugeot 205 1.6GTI - Verbeke
voor de keuring geen probleem, maar je zal wel een remleiding moeten bij trekken en wss ook een andere hoofdremcilinder met twee uitgangen voor achteraan, en geloof ook remkrachtverdelers
Re: 1990 - Peugeot 205 1.6GTI - Verbeke
Waarom kan je de klauwen niet aansluiten op de bestaande leidingen? Die extra leiding, waarvoor is die?
-
- Pug Driver
- Berichten: 5329
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
- Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
- Contacteer:
Re: 1990 - Peugeot 205 1.6GTI - Verbeke
350€ voor een 309gti16 achteras? Waar?
309 as is wel een stukje langer als een 205 as, dus uw spoor achter gaat ook iets breder komen.
309 as is wel een stukje langer als een 205 as, dus uw spoor achter gaat ook iets breder komen.
Re: 1990 - Peugeot 205 1.6GTI - Verbeke
Is dat veel geld misschien?
Het bredere spoor(en dikker stabi's) zou de wegligging ten goede komen, ideaal voor op circuit dus
Ik ga ze halen bij samaey motorsport maar ze is voor mij
Het bredere spoor(en dikker stabi's) zou de wegligging ten goede komen, ideaal voor op circuit dus
Ik ga ze halen bij samaey motorsport maar ze is voor mij
-
- Pug Driver
- Berichten: 5329
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
- Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
- Contacteer:
Re: 1990 - Peugeot 205 1.6GTI - Verbeke
Neen, als het een echte gti16 achteras is zeker niet. Die dingen zijn nogal zeldzaam en tot mijn frustratie verdwijnen ze allemaal onder een 205.
Re: 1990 - Peugeot 205 1.6GTI - Verbeke
wel, je mag ze altijd overkopen voor 450€
Ik wist niet dat die assen redelijk zeldzaam zijn, enig idee hoe ik ze kan onderscheiden van een 309gti as?
EDIT: Er zitten blijkbaar nog regelbare koni schokdempers op die achteras, double win want ik was toch van plan om andere schokdempers te steken. later nog kijken om matchende voordempers te vinden.
Ik wist niet dat die assen redelijk zeldzaam zijn, enig idee hoe ik ze kan onderscheiden van een 309gti as?
EDIT: Er zitten blijkbaar nog regelbare koni schokdempers op die achteras, double win want ik was toch van plan om andere schokdempers te steken. later nog kijken om matchende voordempers te vinden.
-
- Berichten: 36
- Lid geworden op: di 08 jan 2013, 18:22
- Locatie: Brussel
Re: 1990 - Peugeot 205 1.6GTI - Verbeke
die assen zijn idd zeldzaam geworden,
ik heb er trouwens ook nog eentje liggen... als iemand hier intresse in heeft,
moet wel even opgefrist worden,
zal binnenkort eens foto nemen ervan
ik heb er trouwens ook nog eentje liggen... als iemand hier intresse in heeft,
moet wel even opgefrist worden,
zal binnenkort eens foto nemen ervan
Re: 1990 - Peugeot 205 1.6GTI - Verbeke
Deze week geen school, we kunnen dus eens goed doordoen!
Zaterdag om de bovenstaande supersprint uitlaatcollector geweest, ook nog eens langs samaey gepasseerd om het carter met olieschot. Helaas paste het carter niet, later meer daarover. Bij samaey ook nog eens zijn 309s16 achteras bekeken.
Deze week eindelijk de moed gevonden om het gat dicht te lassen, al bij al is het goed gelukt. Het is volledig dicht. Het laswerk is niet van het mooiste maar aangezien het volledig verdoken zit vind ik dit niet zo erg. de lassen zijn reeds behandeld met tectyl.
De onderkant moet ook een volledig nieuwe laag tectyl krijgen, ik ben dus bezig met alles aan de onderkant te verwijderen om het daarna een laagje te geven. Bij het verwijderen van de achteras had ik al gezien dat de remleidingen behoorlijk rot waren. Uiteindelijk maar gekozen om alle remleidingen te vernieuwen door koperen leidingen, deze zijn besteld.
Gisteren heb ik dan toch besloten om de 309s16 as van samaey te gaan halen. De as is iets breder, heeft dikker torsiestangen, schijven, koni dempers, stalen remleidingen, ferrodo DS2500 blokjes en alu achterasbevestiging ipv rubber. Tevens het probleem van het carter uitgelegd waarop ik een spacer gekregen heb (bedankt Pedro!).
De motor zou eind deze week klaar zijn, die kan dus na het skiverlof opnieuw gemonteerd worden. Deze week hoop ik van de onderkant volledig in tectyl te zetten zodat er weer gemonteerd kan worden.
Zaterdag om de bovenstaande supersprint uitlaatcollector geweest, ook nog eens langs samaey gepasseerd om het carter met olieschot. Helaas paste het carter niet, later meer daarover. Bij samaey ook nog eens zijn 309s16 achteras bekeken.
Deze week eindelijk de moed gevonden om het gat dicht te lassen, al bij al is het goed gelukt. Het is volledig dicht. Het laswerk is niet van het mooiste maar aangezien het volledig verdoken zit vind ik dit niet zo erg. de lassen zijn reeds behandeld met tectyl.
De onderkant moet ook een volledig nieuwe laag tectyl krijgen, ik ben dus bezig met alles aan de onderkant te verwijderen om het daarna een laagje te geven. Bij het verwijderen van de achteras had ik al gezien dat de remleidingen behoorlijk rot waren. Uiteindelijk maar gekozen om alle remleidingen te vernieuwen door koperen leidingen, deze zijn besteld.
Gisteren heb ik dan toch besloten om de 309s16 as van samaey te gaan halen. De as is iets breder, heeft dikker torsiestangen, schijven, koni dempers, stalen remleidingen, ferrodo DS2500 blokjes en alu achterasbevestiging ipv rubber. Tevens het probleem van het carter uitgelegd waarop ik een spacer gekregen heb (bedankt Pedro!).
De motor zou eind deze week klaar zijn, die kan dus na het skiverlof opnieuw gemonteerd worden. Deze week hoop ik van de onderkant volledig in tectyl te zetten zodat er weer gemonteerd kan worden.
Re: 1990 - Peugeot 205 1.6GTI - Verbeke
Ach ge zit er toch op, kwas al aant zoeken
Kmoet ook dringend es gaan naar Samaey voor wa onderdelen.
Kmoet ook dringend es gaan naar Samaey voor wa onderdelen.
-
- Pug Driver
- Berichten: 1967
- Lid geworden op: zo 22 okt 2006, 10:40
Re: 1990 - Peugeot 205 1.6GTI - Verbeke
zou toch u trommelas niet te ver weg gooien...
ge zout ni den eerste zijn dien tege lamp loopt.
al hoop ik dat u dat gespaart blijft.
ge zout ni den eerste zijn dien tege lamp loopt.
al hoop ik dat u dat gespaart blijft.