Pagina 19 van 28
Re: 2002 - Peugeot 406 break 2.2hdi - japio406
Geplaatst: ma 20 feb 2017, 10:54
door japio406
kleine update, ik heb inderdaad de verkeerde keerring gehad. de juiste ligt voor mij klaar bij de dealer. morgen ochtend ophalen en ik heb vrij gevraagd morgenavond
de keerring en de aandrijfas te monteren.
Re: 2002 - Peugeot 406 break 2.2hdi - japio406
Geplaatst: ma 20 feb 2017, 15:25
door Steven
En dan weer kilometers vreten.

Re: 2002 - Peugeot 406 break 2.2hdi - japio406
Geplaatst: wo 22 feb 2017, 11:36
door japio406
inmiddels de keerring vervangen en de as weer gemonteerd.
wat mij opvalt als je de koppeling op laat komen met weg rijden trilt de hele auto.
dit was met het vorige (standaard 2 massavliegwiel)vliegwiel ook al.
ik heb de werkcilinder van de koppeling al ontlucht maar het wordt niet beter.
iemand een idee wat het kan zijn?
ik krijg er nu vooral een bijzonder slecht humeur van.........
Re: 2002 - Peugeot 406 break 2.2hdi - japio406
Geplaatst: wo 22 feb 2017, 16:53
door Steven
Misschien een slechte motorsteun? Eentje die niet meer overweg kan met het koppel van de motor?
Re: 2002 - Peugeot 406 break 2.2hdi - japio406
Geplaatst: wo 22 feb 2017, 17:57
door jurgen_s
ik heb het ook sinds ik ben overgeschakeld van dubbel massa naar vol vliegwiel. Bij het aanzetten in eerste veel meer trillingen. Ik los dat op door iets meer gas te geven en iets meer slippende koppeling.
Maar leuk vind ik het ook niet...
Re: 2002 - Peugeot 406 break 2.2hdi - japio406
Geplaatst: do 23 feb 2017, 00:00
door Dries
Mm...., ik ga bij de mijne toch een nieuw dubbelmassa vliegwiel steken als ik de koppeling is ga aanpakken deze lente/zomer.
Maar jij had dat ook al moet je standaard dubbelmassa vliegwiel zeg je?
Re: 2002 - Peugeot 406 break 2.2hdi - japio406
Geplaatst: do 23 feb 2017, 00:30
door japio406
het probleem zat hem in de werkcilinder en de druklager hevel.
ik heb de werkcilinder nogmaals gedemonteerd en toen ik aan de hevel trok in de bak hoorde ik een klik.
daarna nogmaals geprobeerd de werkcilinder te ontluchten.(had geen remvloeistof meer staan)
nu trilt hij nog wel een klein beetje met wegrijden maar dat had ik wel verwacht.
ik had een 2 massavliegwiel van LUK met een Sachskoppelingset willen bestellen, maar deze is momenteel niet te bestellen bij
www.misterauto.nl
de jaarlijkse keuring redelijk probleemloos verlopen.
het enige probleem nu is dat de kachelmotor er mee opgehouden is.
ik heb even snel gemeten en er komt wel 12v op de kachelmotor dus ik vermoed dat de weerstand stuk is.
binnenkort maar eens in verdiepen.
Re: 2002 - Peugeot 406 break 2.2hdi - japio406
Geplaatst: do 23 feb 2017, 00:33
door japio406
2 massavliegwiel had al aardig ruimte en het druklager was ook al stuk aan het gaan toen.
Dries schreef:Mm...., ik ga ik bij de mijne toch een nieuw dubbelmassa vliegwiel steken als ik de koppeling is ga aanpakken deze lente/zomer.
Maar jij had dat ook al moet je standaard dubbelmassa vliegwiel zeg je?
Re: 2002 - Peugeot 406 break 2.2hdi - japio406
Geplaatst: do 23 feb 2017, 11:55
door japio406
en weer mijn koppelingspedaal onderin

om moedeloos van te worden.
vliegwiel,koppeling, druklager, geleidebus alles is nieuw.
als de koppelingscilinder eraf haalt dan kan je de hevel heen en weer halen n klikt deze in elkaar en dan doet hij het weer.
ik weet het even niet meer. nog nooit eerder mee gemaakt zoiets..........
Re: 2002 - Peugeot 406 break 2.2hdi - japio406
Geplaatst: vr 24 feb 2017, 00:54
door japio406
http://www.amt.nl/techniek/artikel/2011 ... 12-1011611#
mooie praatjes.......
ik ga proberen om een andere koppelingscilinder te monteren eventueel met de pedaalcilinder, maar ik zag al dat je daar erg lastig bij komt.
Re: 2002 - Peugeot 406 break 2.2hdi - japio406
Geplaatst: za 25 feb 2017, 02:10
door japio406
nou rijdt ik alweer 2 dagen zonder problemen.
ik heb wel alvast een voorraadje remvloeistof gehaald. nu nogmaals het hydraulische koppelingsysteem ontluchten. dit is toch bij veel auto een ondergeschoven probleem.
iedere 2 jaar netjes de remvloeistof verversen, maar het koppelingssysteem is een gescheiden systeem dus wordt nooit ververst......
het trillen is alleen met wegrijden als je een beetje gas geeft(1500toeren) en in zn achteruitversnelling.
ik hoop dat beter te krijgen met het verversen/ontluchten van het systeem.
valeo p4 kit zou goed moeten werken op een standaard auto.
tot dusver kan ik het systeem alleen aanbevelen als je een anker voor een boot zoekt.
iemand nog een goede Belgische auto verkoop site? dan kan ik eens spieken of er soms een mooie 406 break hdi voorbij komt tzt

met niet teveel km
Re: 2002 - Peugeot 406 break 2.2hdi - japio406
Geplaatst: zo 26 feb 2017, 01:19
door Dries
Spijtig zo al die problemen, maar ze zullen wel opgelost geraken.
En hier in Belgiƫ vind ge ze ook niet gemakkelijk meer in een deftige staat met weinig km ofwel betaal je ze nog wel wat. En de 2.2HDI al helemaal niet.
Re: 2002 - Peugeot 406 break 2.2hdi - japio406
Geplaatst: zo 26 feb 2017, 04:30
door KrisKe
Dries schreef:Spijtig zo al die problemen, maar ze zullen wel opgelost geraken.
En hier in Belgiƫ vind ge ze ook niet gemakkelijk meer in een deftige staat met weinig km ofwel betaal je ze nog wel wat. En de 2.2HDI al helemaal niet.
dat klopt, daarom ik zo snel op uwen gesprongen ben

Re: 2002 - Peugeot 406 break 2.2hdi - japio406
Geplaatst: za 04 mar 2017, 00:05
door japio406
koppeling nogmaals ontlucht vorige week. hij blijft het nu doen.
alleen de trilling met wegrijden blijft. voorruit is niet zo,n probleem.
in de achteruit versnelling en vooral een bocht achteruit is vreselijk.
als je eenmaal rijdt rijdt ie heerlijk.
de 1e 1000km zitten er alweer bijna op nu.
mocht iemand zn koppeling/vliegwiel moeten vervangen, monteer dus gewoon een 2 massavliegwiel en niks anders

!!!
Re: 2002 - Peugeot 406 break 2.2hdi - japio406
Geplaatst: di 07 mar 2017, 11:43
door Dries
Voor mij is het dus een uitgemaakte zaak dat er terug een dubbelmassa vliegwiel inkomt.