2003 - Peugeot 406 - David406
Moderator: P-unit
-
eastdriver
*
en gij hebt nooit last gehad van een vlucht heuvel ?
ligt echt wel spr laag he :p
[img]http://i274.photobucket.com/albums/jj262/eastdriver/bar2.jpg[/img]
ik weet dat heinz er een tijd mee bezig is geweest om die roetfilter weg te krijgen maar dat is een stille dood gestorven. 't is blijkbaar niet zo simpel om die er zomaar van onderuit te krijgen.
Als ik het goed begrepen heb zit er ook een sensor na de roetfilter. De sensor voor en na de filter geven dus ieder hun waardes door en zo weet het motormanagementsysteem wanneer het de regeneratiecylcus moet opstarten. Als die sensor na de fap dus geen of verkeerde waardes doorgeeft dan krijgt ge dus heel de tijd storingen.
Enfin te bevestigen door pug(z)ot, want zo is het mij uitgelegd geweest door iemand anders.
Als ik het goed begrepen heb zit er ook een sensor na de roetfilter. De sensor voor en na de filter geven dus ieder hun waardes door en zo weet het motormanagementsysteem wanneer het de regeneratiecylcus moet opstarten. Als die sensor na de fap dus geen of verkeerde waardes doorgeeft dan krijgt ge dus heel de tijd storingen.
Enfin te bevestigen door pug(z)ot, want zo is het mij uitgelegd geweest door iemand anders.
-
eastdriver
*
die electronica toch he
hoe nieuwer de auto's hoe minder dat je er zelf aan kan doen zonder prof. materiaal
bv. bij toyota jeep kan je nog ni es start kabels aan hange als de batterij plat is want ge maakt een kortsluiting op gans da systeem
vorig jaar op vakantie mogen ervaren 
ma effe terug ontopic, kan da ook kwaad als ge da ding beetje zou verplaatse ? (storinge enz ?) zo niet kan je dat nog proberen als het zou gaan wat ik voorstelde he .. :p of is het totaal fout idee ?
ma effe terug ontopic, kan da ook kwaad als ge da ding beetje zou verplaatse ? (storinge enz ?) zo niet kan je dat nog proberen als het zou gaan wat ik voorstelde he .. :p of is het totaal fout idee ?
bij de 607 mag ik ook geen startkabels op de batterij hangen (die zit trouwens in de koffer). Peugeot heeft daarvoor in de motorruimte speciaal een positieve en negatieve pool voorzien om met een externe batterij gestart te geraken.
Voor het verplaatsen: gezien de grootte van de roetfilter weet ik niet of het mogelijk is want dat is echt wel een grote en dikke cilinder die daar onder hangt.
Voor het verplaatsen: gezien de grootte van de roetfilter weet ik niet of het mogelijk is want dat is echt wel een grote en dikke cilinder die daar onder hangt.
-
eastdriver
als ge het mij eerlijk vraagt: laat hem gewoon hangen zoals hij is dan werkt hij tenminste goed. Die roetfilter is momenteel de beste op de markt. Wetende dat binnenkort Euronorm5 uitkomt zit peugeot zijn roetfilter daar nog ver onder (misschien zelfs al aan Euronorm6). Altijd grappig als eigenaars van andere merken tegen mij komen stoefen over hun roetfilter en ik daarna over die van peugeot vertel: de grote stilte achteraf 
-
eastdriver
*
heeft mijn 206 een roetfilter ? want had is gekeke onder mijne he die heeft waar ge zo'n spaghetti kunt zette een blok de kat. en dan een flens die een rechte lijn verbindt tot achter en dan aangeslote is op mijn Y-stuk met 2devil dempers ?
moest daar normaal nergens een midde demper zitte ofzo ? hij is ook zo gekeurd geweest he ..
moest daar normaal nergens een midde demper zitte ofzo ? hij is ook zo gekeurd geweest he ..
-
eastdriver
*
oke weer al beetje wijzer geworde 
wete nog hoeveel em gezakt was?fristi schreef:ik denk dat ik met men 406 lager lag , en kheb nooit last gehad met drempels , khad wel een 2.0HDI
en ik weet ni da da ook zo is bij den 2.0hdi, de roetfilter en of deze scheef hangt...
mvg
David[/quote]
hoeveel cm ik gezakt was weet ik niet , hij lag gewoon op het laagste bij mij
hier ne foto van hoe hij lag
[/quote]welk stak er juist onder van verlaging?
mvg
David