Solstice Coupe --> 406 coupe
Moderator: P-unit
ik ben ook in syntra geweest en het spuiten 'leert' ge al het eerste jaar. Bij mij was dat ergens in de helft van het eerste jaar.
De opleiding bij ons is begonnen met het leren uitblusten, daarna plamuren, daarna grondlak, daarna het lakken. Maar dus eer ge aan die laatste stap zat, dan was het toch al een half jaar verstreken.
Eerlijk gezegd heb ik pas goed leren spuiten in het tweede jaar omdat dan bij ons al verwacht werd dat ge de basis onder de knie had.
Ik heb dan nog een derde jaar op mijn eigen bijgevolgd om nog wat technieken verder aan te scherpen.
Maar het is pas toen ik thuis ben beginnen te spelen dat ik de spuittechniek echt onder de knie gekregen heb (en de rest ook) want oefening baart kunst...
Ik heb toen lesgehad van de zotste carrossier van limburg: Willy Knaepen
De opleiding bij ons is begonnen met het leren uitblusten, daarna plamuren, daarna grondlak, daarna het lakken. Maar dus eer ge aan die laatste stap zat, dan was het toch al een half jaar verstreken.
Eerlijk gezegd heb ik pas goed leren spuiten in het tweede jaar omdat dan bij ons al verwacht werd dat ge de basis onder de knie had.
Ik heb dan nog een derde jaar op mijn eigen bijgevolgd om nog wat technieken verder aan te scherpen.
Maar het is pas toen ik thuis ben beginnen te spelen dat ik de spuittechniek echt onder de knie gekregen heb (en de rest ook) want oefening baart kunst...
Ik heb toen lesgehad van de zotste carrossier van limburg: Willy Knaepen
dat stelde eerlijk gezegd niet zoveel voor: dat was een donderdagavond van 18.30 tot 22.00
Leren deed ge thuis door hetgeen ge in de cursus gebezigd had te herhalen.
Ge kunt zo'n avondschool cursus niet aanzien als een volwaardige opleiding (ook al duurt die twee jaar). Als ge het vergelijkt met de cursus die de VDAB aanbiedt dan is er toch een duidelijk verschil: twee jaar 4 dagen per week.
Ik kan ook wel mijne plan trekken, maar zet mij niet meer achter een trekbank of ge hebt twee halve auto's
Mijn mooiste prestatie tot op hiertoe waren:
- een ferm geaccidenteerde piaggio scooter waarvan de kuip zwaar beschadigd was. Alles netjes uitgeblutst, geplamuurd en mooi gespoten
(enigste waar ik trouwens foto's van heb gemaakt: http://www.passion4tuning.be/board/view ... 8183#80227 )
- een opel astra break: voorschade, zijschade en achterschade. Moest die officieel hersteld worden dan had de eigenaar tegen de 8000? kosten gehad. Heb die mooi hersteld voor hem aan een zacht prijsje. De voor- en zijschade was het ergste. Ik en de eigenaar hebben de voorkant moeten rechttrekken via een koord aan een andere wagen
, maar het was tot op de mm juist. De zijkant twee nieuwe deuren moeten steken en de achterflank moeten uitblutsen (zat 3 cm dieper ingedrukt op de karakterlijn). Die achterflank is mooi teruggeklopt en daar hangt maximaal 1mm plamuur op. Job well done vind ik van mezelf.
Maar op die manier heb ik het echt geleerd. Die mensen hebben nooit de volledige prijs moeten betalen omdat ik mezelf heb bijgeleerd. Het heeft dan ook een pak langer geduurd dan bij een normale carrossier, zij waren mijn "leergeld"...
Leren deed ge thuis door hetgeen ge in de cursus gebezigd had te herhalen.
Ge kunt zo'n avondschool cursus niet aanzien als een volwaardige opleiding (ook al duurt die twee jaar). Als ge het vergelijkt met de cursus die de VDAB aanbiedt dan is er toch een duidelijk verschil: twee jaar 4 dagen per week.
Ik kan ook wel mijne plan trekken, maar zet mij niet meer achter een trekbank of ge hebt twee halve auto's

Mijn mooiste prestatie tot op hiertoe waren:
- een ferm geaccidenteerde piaggio scooter waarvan de kuip zwaar beschadigd was. Alles netjes uitgeblutst, geplamuurd en mooi gespoten
(enigste waar ik trouwens foto's van heb gemaakt: http://www.passion4tuning.be/board/view ... 8183#80227 )
- een opel astra break: voorschade, zijschade en achterschade. Moest die officieel hersteld worden dan had de eigenaar tegen de 8000? kosten gehad. Heb die mooi hersteld voor hem aan een zacht prijsje. De voor- en zijschade was het ergste. Ik en de eigenaar hebben de voorkant moeten rechttrekken via een koord aan een andere wagen

Maar op die manier heb ik het echt geleerd. Die mensen hebben nooit de volledige prijs moeten betalen omdat ik mezelf heb bijgeleerd. Het heeft dan ook een pak langer geduurd dan bij een normale carrossier, zij waren mijn "leergeld"...
Ik moest zaterdags om de veertien dagen gaan van 9 tot 17u savonds maar da werd al rap 19 - 20u als we eens goed op gang warenUnknown schreef:Dju dan had ik beter naar Hasselt geweest ipv naar Mechelen se![]()
Maar hoeveel uur hadden jullie per week dan als ik mag vragen?

@ Flappy: Ik heb ook les gehad van Willy Knaepen, zalige kerel.
Ben een paar maand geleden nog langs geweest om goeiendag te zeggen.
Man, heb ik me daar twee jaar lang geamuseerd.
Meetingstatus: Retired...
-
- Berichten: 322
- Lid geworden op: do 27 dec 2007, 15:50
- Locatie: Borgloon
-
- Berichten: 458
- Lid geworden op: di 17 apr 2007, 20:32
- Locatie: Val-Meer (Riemst)
- Contacteer:
-
- Berichten: 458
- Lid geworden op: di 17 apr 2007, 20:32
- Locatie: Val-Meer (Riemst)
- Contacteer:
Vandaag nog es een paar foto's gemaakt, en met dit weer + de coup? kan dat niet anders dan goed zijn he!!!!
Wel spijtig dat de batterij van het fototoestel leeg was, anders had ik er nog een paar meer gemaakt
Maarja, hier zijn de foto's van vandaag













Voila
Laat de reacties maar komen
Groetjes,
Ronny





Wel spijtig dat de batterij van het fototoestel leeg was, anders had ik er nog een paar meer gemaakt

Maarja, hier zijn de foto's van vandaag














Voila


Laat de reacties maar komen

Groetjes,
Ronny
[img]http://i175.photobucket.com/albums/w159/Seagate3000/coupke2.jpg[/img]
-
- Berichten: 458
- Lid geworden op: di 17 apr 2007, 20:32
- Locatie: Val-Meer (Riemst)
- Contacteer:
dat zijn de leukste baantjes!Joske schreef:Volgens mij is dat een locatie waar eigenlijk alleen maar landbouwvoertuigen mogen komen.![]()
Wel sjieke foto's.
in Goetsenhoven zijn er ook zo, zalig bij warm weer

ge komt daar geen kat tegen behalve verschietende fietsers

[img]http://i82.photobucket.com/albums/j254/Jarno_ve/sign-1.jpg[/img]
-
- Berichten: 458
- Lid geworden op: di 17 apr 2007, 20:32
- Locatie: Val-Meer (Riemst)
- Contacteer: