Pagina 17 van 24

Re: Peugeot 308 II

Geplaatst: ma 14 sep 2015, 12:09
door Darl'mat
Prijsverschil gaat voor een groot deel in remmen en remblokken zitten.

Re: Peugeot 308 II

Geplaatst: do 17 sep 2015, 09:16
door GT'tje
Hoe bedoel je Darl'mat? Krijgen ze in België betere remmen dan in Duitsland? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: _O- _O-

Re: Peugeot 308 II

Geplaatst: do 17 sep 2015, 09:44
door Joske
Ik denk dat het prijsverschil tussen de 250 en 270pk vooral in t differentieel zit. Da kost al meer dan t prijsverschil. :Y

Re: Peugeot 308 II

Geplaatst: do 17 sep 2015, 10:35
door cenobite
de GTI staat op de configurator
34050€ voor de 250pk
36900€ voor de 270pk

Re: Peugeot 308 II

Geplaatst: do 17 sep 2015, 12:00
door Darl'mat
Mogelijk ook verschil in remmen tussen 250 en 270pk versie

Re: Peugeot 308 II

Geplaatst: di 13 okt 2015, 18:38
door Darl'mat

Re: Peugeot 308 II

Geplaatst: do 29 okt 2015, 17:43
door cenobite
morgen de gti met 270 pk eens gaan testen :Y :9~

Re: Peugeot 308 II

Geplaatst: do 29 okt 2015, 17:46
door PUG(z)OT
how jong waarda? allen daarheen :mrgreen:

Re: Peugeot 308 II

Geplaatst: do 29 okt 2015, 19:49
door cenobite
in Dendermonde :)

Re: Peugeot 308 II

Geplaatst: do 29 okt 2015, 19:54
door jurgen_s
past dan maar op met d'hondt :mrgreen:

Re: Peugeot 308 II

Geplaatst: vr 30 okt 2015, 11:48
door GT'tje
OK, dat noemen ze dus gezond jaloers zijn ;) :mrgreen:

Re: Peugeot 308 II

Geplaatst: za 31 okt 2015, 08:20
door Darl'mat
amai, plezier met de test ;)

Re: Peugeot 308 II

Geplaatst: ma 02 nov 2015, 00:17
door cenobite
de testwagen: 308 gti 270 pk :9~
Afbeelding
Ik wou eens een 308 GT testen, heb al het halve land rondgebeld, maar nergens mogelijk met een benzine. In Dendermonde hebben ze een 308 GTI en ze stelden voor dat ik daarmee eens kon rijden. Daar zeg ik natuurlijk geen nee op :mrgreen:

Een kort verslagje dan maar:
De kleur was ultimate red, het was al te donker om te kunnen beoordelen, maar volgens de verkoper was deze identiek aan rubi red, waarom dan de naam veranderen?
Het interieur is identiek aan dat van de GT-line en GT, dus dik in orde, met uitzondering van de kuipzetels, die echt wel een meerwaarde zijn tov de GT(-line), want deze geven perfecte steun, zowel onderaan, achteraan als zijdelings.

Dan de testrit zelf, deze viel nogal tegen, want rond half zes 's avonds staat het verkeer rond de garage spijtig genoeg nogal stil. Dus veel testen moest er niet gebeuren. Filerijden is in ieder geval geen enkel probleem, geen overdaad aan pk's en het start-stop systeem werkt snel genoeg. Een aantal keren wel eens goed kunnen doortrekken en dat was de moeite, die gaat goed voorruit :shock: je wordt echt in de zetels gedrukt, dus die steun van de kuipzetels kan je dan wel goed gebruiken.
Led koplampen zijn ook zeker een verbetering tov normale halogeen verlichting
Over de wegligging en het torsendifferentieel kan ik niet wel zeggen, maar volgens de verkoper waren er net testen op circuit geweest met (ex)formule-1 piloten en die waren onder de indruk van de wegligging die veel beter zou zijn dan de gti van dat dieselgate merk 8)

Nog een kort woordje over de negatieve kritieken die ze meestal in testen (van de GT dan) geven:
- Het kleine stuurtje is echt tof om mee te rijden en de tellers die nu boven het stuur te zien zijn ipv erdoor zijn in mijn geval perfect zichtbaar.
- Het geluid bij het indrukken van de sportknop is zeker niet overdreven
- airco temperatuur aanpassen ging zonder probleem, ik had het touchscreen nog nooit gebruikt en op drie seconden had ik de temperatuur aangepast dus ik snap niet waarom sommigen daar een probleem van maken

Het is een superwagen, maar voor mij spijtig genoeg te duur om te kopen.

Re: Peugeot 308 II

Geplaatst: ma 02 nov 2015, 08:20
door Darl'mat
Mooi, testrit met Gt benzine is idd een ramp, zit ook nog altijd te wachten.

Re: Peugeot 308 II

Geplaatst: ma 02 nov 2015, 12:21
door jurgen_s
ik begrijp ook niet goed waarom de journalisten steeds zitten te zagen over de tellerpartij en het stuurtje. Wij hebben er hier thuis hoegenaamd geen problemen mee omdat we steeds de juiste zitpositie instellen. Ik vermoed dat zij eerder johnny style wijze voor het stuur zitten.
En het scherm: idem. In het begin even wennen, maar daarna is het heel makkelijk om te bedienen.

De zetels van de GT line zitten goed, maar niet uitstekend. Die van de GTI moeten het gewoon beter doen.