Pagina 17 van 25

Re: 1989 - Peugeot 205 rallye - Peugeotfreak

Geplaatst: za 11 jul 2015, 14:12
door jurgen_s
kijk die membranen dan al maar eens na

zijn ze gescheurd dan weet ge direct vanwaar het komt

Re: 1989 - Peugeot 205 rallye - Peugeotfreak

Geplaatst: za 11 jul 2015, 22:17
door peugeotfreak
net de webers afgepakt en de acceleratie membramen gecontroleerd en op het eerste zich is er niks mis met de membramen
dus dan zal ik het dieper in de blok moeten gaan zoeken vrees (segmenten, kleppen, klepveren) zucht allemaal geen zin in op dit moment

Re: 1989 - Peugeot 205 rallye - Peugeotfreak

Geplaatst: za 11 jul 2015, 22:20
door jurgen_s
dan moet ge dat ook in uw olie zien

Re: 1989 - Peugeot 205 rallye - Peugeotfreak

Geplaatst: za 11 jul 2015, 22:22
door peugeotfreak
ook als dat nog maar net gebeurt is?

Re: 1989 - Peugeot 205 rallye - Peugeotfreak

Geplaatst: zo 12 jul 2015, 11:07
door jurgen_s
ge moogt geen ijzervijlsel vinden in uw olie, hoe weinig ook

Re: 1989 - Peugeot 205 rallye - Peugeotfreak

Geplaatst: do 30 jul 2015, 22:58
door peugeotfreak
alle ik heb terug een beetje moed gevonden en de werken zijn gestart,
omdat ik (zonder dit zelf te weten) nog een goed 1.4 blok staan heb gaat deze als donor dienen voor de rallye, dat wil dus zeggen dat ik de 1.4 er in ga hangen en dan daar mijn rallye kop op ga zetten, zo moet ik dan alleen de kosten doen om de kop te laten reviseren

motor ruimte preparen voor demontage
Afbeelding

de gasfabriek veilig aan de kant gezet
Afbeelding

en na het verwijderen van de alternator en starter, alle vloeistoffen er afgelaten

blokje klaar voor het verwijderen uit de kas
Afbeelding

en voor de puristen ja ik weet dat het dan niet de juiste motorblok is die er dan in hangt, maar ooit komt die er misschien nog terug in

Re: 1989 - Peugeot 205 rallye - Peugeotfreak

Geplaatst: vr 31 jul 2015, 07:49
door jurgen_s
sterkte!! en hopelijk komt het nu wel goed!

Re: 1989 - Peugeot 205 rallye - Peugeotfreak

Geplaatst: vr 31 jul 2015, 21:38
door peugeotfreak
de werken van vandaag
de tu 24 is er uit
Afbeelding
Afbeelding

de blok die als vervanger gaat gebruikt worden

Afbeelding

en na een paar uurtjes sleutelen (langer dan verwacht)

is de blok in de plaats gekomen
Afbeelding

ik heb in eens de blok al voor een stuk voor bereid om de dubbele webers er terug op te zetten, dit wil dus zeggen dat het waterpomp huis gewisseld, en de olie koeler die er bij op gezet moest worden,
en omdat de blok toch lang de auto lag ineens voorzien van een olie temperatuur en druk sensor

nu ben ik dan wel weer opzoek naar de carburator die bij deze blok hoort
als julllie iets weten of hebben liggen dan hoor ik het graag

Re: 1989 - Peugeot 205 rallye - Peugeotfreak

Geplaatst: za 01 aug 2015, 07:32
door PUG(z)OT
wat is er nu precies mis met de 1.3 ?
heb nog nooit een 1.3 kop gezien, maar past de inlaat van de rallye hier niet op ?

Re: 1989 - Peugeot 205 rallye - Peugeotfreak

Geplaatst: za 01 aug 2015, 07:45
door peugeotfreak
De 1.3 heeft geen compressie meer, terwijl die een paar dagen ervoor nog bijna 11 bar had
De inlaat van een 1.3 kop is compleet anders dan de inlaat van een 1.4 dus zonder aanpassing van ht inlaat traject gaat dat nooit passen, ik zal daar binnenkort eens een foto van maken

Re: 1989 - Peugeot 205 rallye - Peugeotfreak

Geplaatst: za 01 aug 2015, 17:08
door 205tunerke
Een paar vraagjes
Als de blokken er uit liggen,waarom dan niet direct de koppen gewisselt?

pakt gij het blok der altijd zo uit?
Is dat niet veel gemakkelijker om blok met bak der uit te pakken?
Bij mijn diesels,gti, broer zen cti, kriske zene juni hebben we altijd blok met bak eraan eruit gehaald...
Vooral met die cardans erin kan dat toch niet makkelijk zijn voor bak der terug op zetten?
Prise-as juist richten moet toch een ramp zijn?

Re: 1989 - Peugeot 205 rallye - Peugeotfreak

Geplaatst: zo 02 aug 2015, 10:48
door peugeotfreak
De koppen zijn niet gewisseld om dat er momenteel geen extra budget is voor de revisie en ik de rallye terug op de baan wil

Ik heb de motor op deze manier uitgepakt omdat de bak olie maar een 150 tal km geleden gewisseld is geweest,

De bak op de motor krijgen is niet zo moeilijk als het lijkt hoor, als ge die in vesnelling hebt staan en de motor leunt tegen de bak ff met de wielen draaien en de de priesas schuift vanzelf op zijn plaats, een andere reden dat ik het op deze manier gedaan is dat ik hier de ruimte niet heb om.de auto over de blok te krijgen

Re: 1989 - Peugeot 205 rallye - Peugeotfreak

Geplaatst: zo 02 aug 2015, 10:55
door 205tunerke
Was der dan iets mis met de Rallye kop?

Ik pak er altijd met bak langs boven uit.
Bakolie kunt ge hergebruiken en meet stal vrij simpel vullen via achteruitrijschakelaargat.
Het is leuk om ne keer ander werkmethode tegen te komen...
U boitesteun laat ge dan ook gewoon zitten?

Re: 1989 - Peugeot 205 rallye - Peugeotfreak

Geplaatst: zo 02 aug 2015, 10:59
door peugeotfreak
Jep boit steun is ook gewoon blijven steken

Ik wil nu geen risico lopen om nog eens alles los te moeten doen en ga de kop gewoon binnen doen en alles laten testen, en waar nodig laten revisere

Re: 1989 - Peugeot 205 rallye - Peugeotfreak

Geplaatst: zo 02 aug 2015, 11:09
door 205tunerke
Betreffend de 1.3, controleer distributie timing is...
Kan makkelijk zijn als ge wa aan't spelen waard en riem lag te slap, dat hij ne tand of 2 versprongen is...
Lijkt mij straf dat de compressie plots van 11 naar niks is...
Zo'n dingen gaan meetstal meer gradueel (smoren,...) en denk niet dat gij u blok direct aan't afbeulen zult zijn geweest he...
Ik zou denken aan zwevende kleppen, maar dat moet ge al fameus aant knallen zijn geweest...
Of distributie dat ne tand versprongen is, denk aan de riem niet hard genoeg aangespannen...