1985 - Peugeot 205 1.1 - Jones
Moderator: P-unit
Re: 1985 - Peugeot 205 1.1 - Jones
en dat spuiten zullen we wel overeenkomen hoe we dat gaan aanpakken 
Gij zijt nen schat!! Euhm, nen brave [emoji13]
voila de motor hangt er in, zelfstandig.
Alles is er op gemonteerd, starter, multiriem, alternator, inlaatspruitstuk, carburator, thermostaat, delco, ect...
alles ontvet en met nieuwe pakkingen/vloeibare pakking.
Ook al nieuwe koppeling en koppelingskabel gestoken.
Pff die kabel moet ge nie voor het plezier doen.
Morgen beginnen met de kabelboom volledig aan te sluiten, de uitlaat aan koppelen, de nieuwe schakelstangen vast klikken, een tijdelijk darmpke monteren voor het koelwater, en dan beginnen met de veerpoten en remmerij terug te monteren.
Die worden volgend weekend nog volledig vervangen, die stukken komen maandag pas binnen. Maar dan ik al naar de keuring en men O plaat aanvragen. Anders heb ik die niet meer op tijd.
Dus op hoop van zegen is er morgenavond al een 'start' te horen. [emoji6] [emoji1] [emoji106]
voila de motor hangt er in, zelfstandig.
Alles is er op gemonteerd, starter, multiriem, alternator, inlaatspruitstuk, carburator, thermostaat, delco, ect...
alles ontvet en met nieuwe pakkingen/vloeibare pakking.
Ook al nieuwe koppeling en koppelingskabel gestoken.
Pff die kabel moet ge nie voor het plezier doen.
Morgen beginnen met de kabelboom volledig aan te sluiten, de uitlaat aan koppelen, de nieuwe schakelstangen vast klikken, een tijdelijk darmpke monteren voor het koelwater, en dan beginnen met de veerpoten en remmerij terug te monteren.
Die worden volgend weekend nog volledig vervangen, die stukken komen maandag pas binnen. Maar dan ik al naar de keuring en men O plaat aanvragen. Anders heb ik die niet meer op tijd.
Dus op hoop van zegen is er morgenavond al een 'start' te horen. [emoji6] [emoji1] [emoji106]
-
PUG(z)OT
- Pug Driver
- Contacteer:
plezant als er een eind in zicht komt 
Idd, en vandaag er nog is stevig tegenaan gevlogen.
Alle elektriciteit aangesloten, nieuwe veerpoten vooraan gestoken, bumper en lichten en grill terug geplaatst, en ondertussen olie al opgedaan.
Al geprobeerd te starten maar niets, ik vrees dat men kabels kapot zijn.
De lichtjes op het dashbord branden zachtjes en de radio speelt maar als ik de sleutel omdraai, niets zelfs geen tik.
Dus veel te plat de batterij. Morgen proberen met nieuwe kabels, dan een tijdelijk darmpke voor het water steken, luchtfilter monteren en de motorkap erop. En dan na de middag, keuring!!! [emoji1] (Hopelijk)
ik heb just nog een heel klein darmpke waar ik niet van weet waar het moet.
Op de delco zit een soort vacuum ding en daar zou het op passen en op de carb zit ook een klein nippelke waar het op zou passen. Straks is kijken voor een tekening op servicebox.
Zo staat ze er nu bij.

Alle elektriciteit aangesloten, nieuwe veerpoten vooraan gestoken, bumper en lichten en grill terug geplaatst, en ondertussen olie al opgedaan.
Al geprobeerd te starten maar niets, ik vrees dat men kabels kapot zijn.
De lichtjes op het dashbord branden zachtjes en de radio speelt maar als ik de sleutel omdraai, niets zelfs geen tik.
Dus veel te plat de batterij. Morgen proberen met nieuwe kabels, dan een tijdelijk darmpke voor het water steken, luchtfilter monteren en de motorkap erop. En dan na de middag, keuring!!! [emoji1] (Hopelijk)
ik heb just nog een heel klein darmpke waar ik niet van weet waar het moet.
Op de delco zit een soort vacuum ding en daar zou het op passen en op de carb zit ook een klein nippelke waar het op zou passen. Straks is kijken voor een tekening op servicebox.
Zo staat ze er nu bij.

-
peugeotfreak
dat is dan waarschijnlijk het darmpke van uw vacuum vervroeger of ziets
Van waar naar waar loopt dat dan? Van de delco naar.....?
-
PUG(z)OT
- Pug Driver
- Contacteer:
naar uw carburator/gasklep 
Ah toch. Raar want die is precies te kort.
Of menne delco zit verkeerd. [emoji34]
ik had er een markering op aangebracht maar met de blok te kuisen is die lijn weg en op den delco sta ze er nog.
Dju toch, morgen is proberen fixen.
Of menne delco zit verkeerd. [emoji34]
ik had er een markering op aangebracht maar met de blok te kuisen is die lijn weg en op den delco sta ze er nog.
Dju toch, morgen is proberen fixen.
Da is gelukt.
Nu is alles aangesloten en hij wil niet starten.
Wie kan mij snel helpen? Deze 2 heb ik over maar er is nergens een aansluiting voor.

Nu is alles aangesloten en hij wil niet starten.
Wie kan mij snel helpen? Deze 2 heb ik over maar er is nergens een aansluiting voor.

bovenste is voor uw watertemperatuursensor
die zit normaal gezien rechts van uw carburateur
moeten er twee aangesloten worden als je ook een metertje hebt in de auto
de andere ga ik eens kijken bij mij, maar een duidelijke foto zou wonderen doen
die zit normaal gezien rechts van uw carburateur
moeten er twee aangesloten worden als je ook een metertje hebt in de auto
de andere ga ik eens kijken bij mij, maar een duidelijke foto zou wonderen doen
en waarom wil hij niet starten?
deze zijn heel simpel: benzine, lucht en vonk. Meer hebben die niet nodig om in gang te komen.
Dus ga ze alledrie systematisch af om te zien of er eentje niet goed is afgesteld of werkt.
deze zijn heel simpel: benzine, lucht en vonk. Meer hebben die niet nodig om in gang te komen.
Dus ga ze alledrie systematisch af om te zien of er eentje niet goed is afgesteld of werkt.
Het zal vonk zijn denk ik. Al de rest zit goed.
Die temp heb ik gevonden en aangesloten, het is er maar eentje bij mij.
Die temp heb ik gevonden en aangesloten, het is er maar eentje bij mij.

duidelijkere foto's van de laatste aansluiting die ik niet vind.
eens gaan kijken voor die laatste bij mijn 2 auto's of ik zo'n stekker vind
uw kabelboom is toch wat anders blijkbaar
bij mij komt er 1 rode kabel toe, rechtstreeks van de batterij, en die vertakt dan terug in de twee bruine kabels zoals bij en een rode kabel met bijpassende stekker. Die gele kabel heb ik NIET, daar zit bij mij de rode kabel met stekker.
bij mij komt er 1 rode kabel toe, rechtstreeks van de batterij, en die vertakt dan terug in de twee bruine kabels zoals bij en een rode kabel met bijpassende stekker. Die gele kabel heb ik NIET, daar zit bij mij de rode kabel met stekker.