Pagina 15 van 48
Geplaatst: zo 06 dec 2009, 18:44
door Den Hans
Amai... als da nie veel is...
Geplaatst: zo 06 dec 2009, 18:46
door Jethro
Tja, dan ben ik er zeker van dat alles in orde is, want ik had geen zin om daar zelf aan te beginnen.
Via een andere garage was het €300

Ik zeg altijd, ik ben blij dat ik de 205 voor weinig heb kunnen kopen

Geplaatst: zo 06 dec 2009, 19:35
door Steven
ophangingstesten liggen aan hun bank zelf hoor... gewoon banden goed plat, maar goed plat eh, de bak goed vol en dan uwe koffer vol laden met rommel...

En erop letten dat ze uw achterste rem niet testen met de handrem...
Geplaatst: ma 07 dec 2009, 00:51
door seune
moogd al zowiso 130e rekene vor nieuwe monroe amortisseurs ( heb de mijn 150b betaald die ik trouwens nog steeds gewoon liggen heb

)
en remme da kan ofwel simpel ofwel ee n,zwqare mert zjn ma nooit tussenin

Geplaatst: ma 07 dec 2009, 11:29
door Jethro
Vanaf ik meer weet, weten jullie het ook

Geplaatst: ma 07 dec 2009, 12:07
door Den Hans
Mja... En een setje Koni's kost nog meer.
Ik wil maar zeggen, ik hoop voor u dat'm die erdoor krijgt. Alhoewel dat ik eerder vermoed dat het zal gebeuren omdat de garage er mee rijdt dan dat het aan de onderdelen ligt.
De Multi van de Xtof had ook nieuwe schokdempers maar ook die had nog steeds te weinig gewicht op de as/onvoldoende wegcontact en is ook gewoon goedgekeurd. Daar kan/mag niemand achterin zitten dus wat ze daar op moeten verzinnen? Niks dus, gewoon goedkeuren want het ligt toch aan hun toestel...
ps. Flappy: waar vind ik dat ergens? (Bewijs/website ofzo?)
Geplaatst: ma 07 dec 2009, 13:23
door jurgen_s
het gaat over het gewicht dat de achtertrein op de weegschaal legt. Indien onder de 300kg mag er iemand achteraan plaatsnemen. Net de reden waarom de Fiat 500 het niet mag, want die zit op 325 kg.
Geplaatst: ma 07 dec 2009, 13:42
door Den Hans
Ja, dat had ik ook 'gehoord', maar heb het graag zwart op wit...
Geplaatst: ma 07 dec 2009, 13:55
door jurgen_s
Geplaatst: ma 07 dec 2009, 14:45
door Den Hans
Bedankt Mr Google, ik zal binnekort zelf wel eens zoeken hoe het staat in het 'reglement' (wegcode.be) Je weet maar nooit...
Geplaatst: ma 07 dec 2009, 14:57
door jurgen_s
surf dan beter naar goca zelf, maar hun site gaat niet deftig
trouwens, ik zie vab nog geen dergelijke fouten op hun site schrijven. Kunnen ze zich niet veroorloven als autovereniging...
Geplaatst: ma 07 dec 2009, 15:02
door Den Hans
Ja dat kan best zijn, maar ik heb nog nergens een officieel document gezien waar dat opstaat. VAB is GOCA niet en omdat het zo omstreden is vraag ik me af wat daar van aan is. Het is elke keer een hoop gedoe als je met een klein autootje naar de keuring moet, alleen nu dat de Fiat 500 er is gekomen is het actueel geworden. Ik heb al zeer vaak problemen gehad met de 205'jes maar nog NOOIT heeft er ene tegen mij gezegd, ga er maar eens inzitten of 'er is een speciale regeling voor u' (integendeel

Het is meer een kwestie van goodwil heb ik het idee)
Geplaatst: ma 07 dec 2009, 15:34
door Dragoon
106/306 durft daar ook last van hebben, en mijn koffer lag er altijd wel wa in...
nooit commentaar op gehad (gaande van velgen tot werkkoffer tot installs enz)
bij de 306 dit jaar wast ni optimaal en moest ik in de koffer gaan zitte

Geplaatst: ma 07 dec 2009, 16:06
door jurgen_s
de regeling is naar mijn weten al zo oud als de straat zelf (bij wijze van spreke dan). Met mijn XS ben ik al eens vanachter gaan zitten. Dat was het jaar voor ik mijn nieuwe achterdempers heb gestoken. Met de twee vingers in de neus erdoor (een dikke 10 jaar geleden nu). Ge moet het wel zelf vragen, want de mannen van de keuring laten u veel liever terugkomen voor een herkeuring natuurlijk...
Geplaatst: ma 07 dec 2009, 16:27
door Den Hans
Vandaar dat ik het dus officieel op een papierke wil;
