Pagina 14 van 21

Geplaatst: do 26 aug 2010, 00:14
door Big-J
Ik heb altijd al gezegd dat ze de mensen een rijtest moeten laten ondergaan als het verschil in pk's hoger is dan bvb. 100pk tegenover hun vorige wagen.
Ook een rijtest verplichten bij een wagens met +200pk ofzo.
Der zouden veel minder accidenten zijn, want de meeste ongevallen gebeuren gewoonweg omdat ze de wagen ni kunnen controleren omdat ze dat vermogen niet gewoon zijn of omdat ze eens willen doorgeven om te zien wat den auto kan en den eerste bocht der al uit liggen, want ze hebben ne "sportwagen" en dan denken ze dat ze door elke bocht kunnen zonder te remmen...

Tegen dat ik mijn volgende ga kopen ga ik wss een slipcursus volgen en een cursus Zolder Circuit, dan leer je uw auto (nog beter) kennen en dan kun je ook sneller reageren als er wat mis loopt.

En misschien worden de verzekeringen dan ook goedkoper voor iedereen, want ze zijn pas weer opgeslagen omdat er meer accidenten zijn :roll:
Los het probleem op ipv de mensen te doen betalen...

Geplaatst: do 26 aug 2010, 09:55
door tunerke007
Moet je zeker doen die slipcursus! Ik heb hem ook gedaan en door hier dikwijls met de achtertractie mercedes te rijden(al lijkt het meer op driften als et regent :) ) kon ik het wel controleren als de wagen weg ging en ben ik niet 1 keer eraf gegaan of niet 1 kegel geraakt. Maar je leert wel het gevoel krijgen van Wanneer gaat nu juist de wagen slippen..

En mijn verzekering is 250euro verminderd erdoor!

Geplaatst: do 26 aug 2010, 12:48
door Taz Devil
mmm ook eens doen die slip cursus
308€ - 250€ is 58€, nu da zou pas een goeie premie zijn :D
nuja ik mag al nie klagen, 27 jaar, 120pk, onbeperkt km's en toch maar 308€ :)

Geplaatst: do 26 aug 2010, 13:55
door tunerke007
dan zal ik u helaas teleur moeten stellen :D het word namenlijk in percenten berekend ofwel ga je gewoon een andere leeftijdcategorie in.... Ik zit nu ook op bm van 0 en heb mijn rijbewijs van in 2007 :)

Geplaatst: za 28 aug 2010, 12:24
door Taz Devil
ik zit op 2 of 3
et kan zo nog zakken :)

Geplaatst: wo 08 sep 2010, 10:49
door pug306hdi
gisteren eentje laten configureren door de Peugeot garage.

Eerste opmerking dat verkoper maakte: Peugeot mag 0,0% korting op een 308 RCZ geven...

klopt dit? Lijkt mij zo onlogisch.

thanks

Geplaatst: wo 08 sep 2010, 10:53
door Darl'mat
Als de vraag groot is mag men al blij zijn dat de prijzen niet stijgen.
Mss ook eens bij andere dealers gaan horen.

Geplaatst: wo 08 sep 2010, 11:28
door Den Hans
Dan vraag je toch wat opties? Of een set velgen met winterbanden ofzo ?
Dat laatste zou ik sowieso vragen bij een nieuwe auto. Een van de weinige dingen die je echt kan gebruiken. :P

Geplaatst: wo 08 sep 2010, 17:49
door Joske
Waarom is dat zo onlogisch. Als ze met korting gooien konden ze hem beter goedkoper maken. In de gb vraagt ge toch ook geen korting op uw koekskes. :roll:

Geplaatst: wo 08 sep 2010, 22:52
door pug306hdi
@ Joske

het is idd heel ongebruikelijk om korting te krijgen om een wagen... :roll: zowat 99,9% vd dealers geeft korting, de overige 0,1% mag je gaan zoeken in de regionen van lamborghini, ferrari,... en dan nog.

Het is toch algemeen geweten dat een autodealer x% korting geeft op een wagen, zo onlogisch vind ik mijn vraag niet.

Als jij je wagens de volle pot wil betalen, be my guest.

Geplaatst: wo 08 sep 2010, 22:57
door Axel
Ik ben op dit gebied alles behalve een specialist, maar ik heb altijd geweten dat de garagist een bepaald percentage winstmarge had. De korting die je kreeg was dus niks meer of minder dan een vermindering van de winst van de desbetreffende garagist.

Don't shoot me if I am wrong :oops:

Geplaatst: do 09 sep 2010, 12:29
door jurgen_s
er is genoeg vraag en ze kunnen zelfs de productie niet bijhouden, dus waarom zouden ze korting geven?
Binnen een paar maanden zal het andere koek zijn natuurlijk...

Geplaatst: do 09 sep 2010, 14:58
door Jurgen
Laat ze er maar goed veel verkopen, dan hebben we over een paar jaar mooie goedkope occasies.

Geplaatst: do 09 sep 2010, 20:49
door Tom205304
Dedonax schreef:Ik ben op dit gebied alles behalve een specialist, maar ik heb altijd geweten dat de garagist een bepaald percentage winstmarge had. De korting die je kreeg was dus niks meer of minder dan een vermindering van de winst van de desbetreffende garagist.

Don't shoot me if I am wrong :oops:
You're right :wink: Komt nog bij dat als het een officiële concessie is van gelijk welk merk, ze een contract hebben met de invoerder over hoeveel auto's per jaar ze MOETEN afnemen. Soms zijn die zelfs gespecifieerd per model. Als een concessionaris dus met een te kleine verkoop zit tegen het einde van het boekjaar, zijn er koopjes te doen :lol:

Geplaatst: do 21 okt 2010, 20:39
door dt205