Pagina 14 van 50
Re: 2015 - Peugeot 508 SW Allure blueHDi 180 EAT6 - Octa+
Geplaatst: zo 26 apr 2015, 15:50
door 807-508SW
't is wel opmerkelijk, dat het vermogen van de wagens de laatste jaren zo omhoog gaat....
we willen allemaal in dezelfde tijd van 150 naar 200 km/u kunnen accelereren, als dat we van 0 naar 100 km/u gaan
terwijl je in B maar 120 mag, in NL op sommige trajecten 130, in Frankrijk ook 130, en terwijl in D, het snel-rij-land bij uitstek, meer en meer snelheidsbeperkingen ingevoerd worden (had het daar gisteren nog even over, met een vriend die zeer vaak in D onderweg is)
enfin ieder zijn goesting - mij boeit het niet zo

Re: 2015 - Peugeot 508 SW Allure blueHDi 180 EAT6 - Octa+
Geplaatst: zo 26 apr 2015, 20:04
door Octa+
Zelf rijdend met beide opties de 1.6 tdi in de passat en de 180 pk in de 508... Op zich doen beide hun werk en is de passat de zuinigere variant. Naar soeplesse toe kan in nog weinig zeggen want de 508 is nog niet deftig ingereden, maar je voelt wel dat als vlotter gaat met wat meer pks en je de motor minder moet belasten om vooruit te kunnen. En dit is aangenaam. Ook hernemingen op de snelweg gaan vlotter. Doet de 1.6 tdi het slecht, neen zeker niet maar het vraagt wat meer inspanning van de rechtervoet en de schakelpook. Is een 2.0 aangenamer, zeker alles rijdt gewoon soepeler, met meer gemak.
Re: 2015 - Peugeot 508 SW Allure blueHDi 180 EAT6 - Octa+
Geplaatst: zo 26 apr 2015, 20:44
door 807-508SW
dat laatste klopt zeker, maar denk vooral door het hogere koppel van de 2.0
onze 807 trekt ook met wat minder moeite door vanuit lage toeren dan de 1.6, zelfs met 6 à 7 inzittenden
en die heeft maar 320 (340) Nm, uw 508 wel 400 (bij minder gewicht) als ik 't goed voor heb

Re: 2015 - Peugeot 508 SW Allure blueHDi 180 EAT6 - Octa+
Geplaatst: ma 27 apr 2015, 09:10
door Octa+
Jep, koppel speelt hier een grote rol! 400 vs 250 Nm...
Re: 2015 - Peugeot 508 SW Allure blueHDi 180 EAT6 - Octa+
Geplaatst: ma 27 apr 2015, 18:37
door 807-508SW
bij de 508 e-HDi is het 270 Nm (285 Nm 'overboost')
nog iétsje meer dan de 1.6 TDi
(ook met zo'n TDi zou ik me volkomen op m'n gemak voelen, liefst in combinatie dan met DSG - fijn rustig blok - enkel af en toe wat olie bijvullen ttz op de Octavia's van mijn collega's blijkt dat nodig te zijn, zo ong. om de 10d km)
2015 - Peugeot 508 SW Allure blueHDi 180 EAT6 - Octa+
Geplaatst: ma 27 apr 2015, 19:23
door Octa+
Ik heb bij de passat nog geen druppel moeten bijvullen na 61000km... Ook bij onze oude 1.9 tdi zelden olie bijgevuld. Als je de motor warm rijdt vooraleer je hem in toeren jaagt, heb je zelden problemen...
Re: 2015 - Peugeot 508 SW Allure blueHDi 180 EAT6 - Octa+
Geplaatst: ma 27 apr 2015, 19:28
door Donny
Collega met zijn TDI 180pk 0,5L op 4000km, vanaf nieuw, maar hij gaat er wel stevig tegenaan.
Re: 2015 - Peugeot 508 SW Allure blueHDi 180 EAT6 - Octa+
Geplaatst: ma 27 apr 2015, 19:37
door 807-508SW
ik heb jaren terug ook niet anders dan VW D's en TDi's gehad - tot 1998 - ook nooit moeten bijvullen...
maar in de 2x dat ik gedurende de afgelopen maanden met een F collega vanuit ons Filiaal omgeving Orléans verder naar het zuiden ben meegereden met zijn Octavia, heeft hij telkens moeten bijvullen
nu rijdt hij nog veel meer per jaar dan ik, en altijd 'n kleine 140km/u op de teller (om juist geen boetes te krijgen en toch zo vlot mogelijk vooruit te komen)
dat doe ik nooit
Re: 2015 - Peugeot 508 SW Allure blueHDi 180 EAT6 - Octa+
Geplaatst: ma 27 apr 2015, 21:47
door Steven
Ik heb anders heel andere ervaringen met de VAG groep en olie bijvullen... wij hebben maar liefst 8 verschillende types 5W30 in het gamma en die met de VW goedkeuringen steekt qua literverkoop kop en schouders boven de anderen uit... enerzijds door de langere verversingstermijnen, anderzijds door het reële verbruik van olie...
Re: 2015 - Peugeot 508 SW Allure blueHDi 180 EAT6 - Octa+
Geplaatst: di 28 apr 2015, 12:53
door GT'tje
Laat ons hopen dat dat bij de 2.0 Bluehdi niet nodig is. Ik ben ervan overtuigd dat de manier waarop je de eerste paar duizend kilometer aflegd, bepalend is. Maar dat kan natuurlijk tussen mijn oren zitten. Ik heb tot hiertoe nog nooit een auto gehad waarbij ik olie moest bijgieten vóór het onderhoud.
Re: 2015 - Peugeot 508 SW Allure blueHDi 180 EAT6 - Octa+
Geplaatst: di 28 apr 2015, 12:56
door jurgen_s
ik heb eigenlijk altijd al mijn auto's niet echt ontzien op dit vlak
bij de peugeots moest ik nooit olie bijvullen tussen de wissels door, bij de VAG's daarentegen... Het waren wel de 1.9 tdi's.
Mijn broer rijdt met nieuwere audi's rond en die moet toch ook nog geregeld wat olie erbij kappen.
Mijn huidige 607 met 215.000 km's erop heb ik 1 maal olie moeten bijvullen.
Re: 2015 - Peugeot 508 SW Allure blueHDi 180 EAT6 - Octa+
Geplaatst: di 28 apr 2015, 15:34
door GT'tje
Op voorwaarde dat je de motor eerst warm rijdt, mag er in principe geen probleem zijn. Tenzij een marter bezig geweest is

(sorry. Dat laatste was voor een andere topic)
Re: 2015 - Peugeot 508 SW Allure blueHDi 180 EAT6 - Octa+
Geplaatst: di 28 apr 2015, 16:45
door jurgen_s
eerlijk gezegd: met de firmasletten nooit gedaan. Thuis vertrokken en planché. De 406 is na 150.000 km's weggegaan zonder enig mankement. De 307 daarna heeft ook nooit problemen gehad. Ook 150.000 km's.
De eigen auto's worden wat beter gesoigneerd, maar die moeten toch ook elke dag presteren. De 607 ziet elke dag het max toerental verschillende keren.
Re: 2015 - Peugeot 508 SW Allure blueHDi 180 EAT6 - Octa+
Geplaatst: wo 29 apr 2015, 17:54
door Octa+
Ik rij ze toch steeds warm, firmaslet of niet [emoji2]
Re: 2015 - Peugeot 508 SW Allure blueHDi 180 EAT6 - Octa+
Geplaatst: wo 29 apr 2015, 19:24
door Octa+
Geldt ook voor de vrouw ni waar?
