Pagina 14 van 25

Re: 1989 - Peugeot 205 rallye - Peugeotfreak

Geplaatst: vr 10 okt 2014, 09:53
door golf16v
2 op elkaar werd vroeger wel vaker gedaan in de rally en rallycross... maar ik persoonlijk zou het ook nooit doen

liever iets meer betalen en 1 dikke ertussen... kunt ge in alle diktes krijgen (wel prijziger)

ik heb bijv 260 euro betaald excl verzending voor mijn koppakking (terwijl een normale maar 20-30 euro kost)

Re: 1989 - Peugeot 205 rallye - Peugeotfreak

Geplaatst: vr 10 okt 2014, 16:48
door PUG(z)OT
in de rally of rally cross idd, maar daar ging de motor ook mss elke 10 of 15 uren open, tenzij ge dit ziet zitten :)

Re: 1989 - Peugeot 205 rallye - Peugeotfreak

Geplaatst: vr 10 okt 2014, 19:14
door peugeotfreak
nee dat zie ik niet echt zitten om die iedere maand open tehalen, misschien een idee van welke dikte ik er zou kunnen tussen steken van overmaat en waar ik die kan bestellen? ik vind maxi maal de 1.5 mm en standaard steekt daar een 1.2 tussen

Re: 1989 - Peugeot 205 rallye - Peugeotfreak

Geplaatst: vr 10 okt 2014, 20:44
door 205tunerke
Moet meten hoever de peston uitsteekt of dieper ligt van raakvlak, dan hoeveel dieper of hoger de klep uit de kop zen raakvlak ligt.
Tel die samen en een spatie van 0,20 mm( dacht ik) en hebt benodigde dikte...
Of de spatie juist is moet ge maar eens polsen bij divisie boer...
Die gaan ook wel aan de juiste maat kunnen raken.

Re: 1989 - Peugeot 205 rallye - Peugeotfreak

Geplaatst: za 11 okt 2014, 12:23
door peugeotfreak
ok dat gaan ik dan eens meten als de blok nog eens uiteen ligt

Re: 1989 - Peugeot 205 rallye - Peugeotfreak

Geplaatst: za 17 jan 2015, 17:35
door peugeotfreak
status van mijn project?
kleurboek
Afbeelding
Afbeelding

vandaag ff een automaten kap er opgemikt

Re: 1989 - Peugeot 205 rallye - Peugeotfreak

Geplaatst: za 17 jan 2015, 19:43
door jurgen_s
ge staat al verder als mij :Y

Re: 1989 - Peugeot 205 rallye - Peugeotfreak

Geplaatst: za 17 jan 2015, 20:09
door peugeotfreak
het voordeel is dat nu alle onderdelen die er opgekomen zijn roest vrij zijn, dat kan ik van de rest niet zeggen

maar nu zit ik nog met een klein dilemma
witte pinkers behouden? of de oranje terug steken
ik persoonlijk vind de witte mooier staan maar de rallye zijn origineel uitgevoerd met oranje

Re: 1989 - Peugeot 205 rallye - Peugeotfreak

Geplaatst: za 17 jan 2015, 21:29
door Steven
Ik zou er oranje pinkers insteken. Past wel bij een auto uit die periode! :Y

Re: 1989 - Peugeot 205 rallye - Peugeotfreak

Geplaatst: za 17 jan 2015, 21:31
door PUG(z)OT
dat is toch geen dilema, is niet het grote werk, ge hebt nog andere varkentjes te wassen zo te zien :D

maar ziet er niet slecht uit al :Y

Re: 1989 - Peugeot 205 rallye - Peugeotfreak

Geplaatst: za 17 jan 2015, 21:34
door peugeotfreak
er is idd nog werk genoeg aan de rallye

Re: 1989 - Peugeot 205 rallye - Peugeotfreak

Geplaatst: za 17 jan 2015, 21:46
door 205tunerke
Ik zeg oranje pinkers, nee serieus goed bezig 8)

Re: 1989 - Peugeot 205 rallye - Peugeotfreak

Geplaatst: za 17 jan 2015, 21:52
door peugeotfreak
als ik de witte pinkers houd zo ik voor correct te zijn de fase 2 achterlichten er ook in moeten zetten, dat betekend dan ook de achterste kabel boom wisselen

Re: 1989 - Peugeot 205 rallye - Peugeotfreak

Geplaatst: za 17 jan 2015, 22:31
door jurgen_s
details op dit moment

moet ge u druk om maken als de tijd daar is

Re: 1989 - Peugeot 205 rallye - Peugeotfreak

Geplaatst: vr 13 feb 2015, 23:58
door Prince-_-
Komt dik inorde, ben wel wat jaloers..

Enneuh oranje, ik zou hem fase 1 houden.
Op die van mij komen witte maar die is origineel ook een fase 2