Pagina 13 van 27

Geplaatst: ma 19 okt 2009, 22:03
door Den Hans
Jaja, da is echt voor de luchtstroom. Heb er nog enen liggen van die diesel, dus voor geïntresseerden. :P

Geplaatst: di 20 okt 2009, 14:07
door Steven
@hans: toevallig de grill van diejen diesel nog liggen?

Geplaatst: di 20 okt 2009, 15:21
door Den Hans
Ergens wel denk ik...

Geplaatst: di 20 okt 2009, 18:18
door Steven
Als je hem nog vindt en hij mag weg, dan laat het maar weten :wink: Ik zoek er nog eentje... Sorry voor de topicvervuiling Jo, maar tis voor het goede doel :lol:

Geplaatst: wo 21 okt 2009, 09:37
door Joske
Allé tis goed voor ene keer. :lol:

Zorg maar voor mijn grilleke in ruil voor de vervuiling. 8)

Geplaatst: wo 21 okt 2009, 10:02
door Steven
da klein gedrukt da kan ik precies nie lezen :P :twisted:

Geplaatst: wo 21 okt 2009, 12:35
door Joske
Deze voormiddag een beetje verder gesleuteld. Niet echt veel gedaan, ik moet seffes weer op sollicitatiegesprek. :?

Vandaag dus wat foto's gemaakt zodat ik over een paar maand nog weet hoe alles in elkaar moet zitten. Documenteren is het halve werk he.

Afbeelding
Afbeelding

En dan de remkrachtverdeler (of hoe het beest ook mag heten) verwijderd
Afbeelding

En de schokdempers zijn er ook al tussenuit.
Afbeelding

Remblokken zijn er ook al af, maar geen foto gemaakt.

Next de remklauwen en da plaatje achter de remschijf (stomme boutjes willen niet los)

Geplaatst: wo 21 okt 2009, 13:10
door Steven
Levensechte mecano! :lol: Bij de mijne zouden binnenkort de handremkabels en achterste remleidingen ook vervangen moeten worden... kkijk er al tegenop :oops:

Geplaatst: wo 21 okt 2009, 23:40
door Joske
En na vandaag zijn we zo ver:

Afbeelding

Bouten die er nu nog inzitten gaan volgende week aangevallen moeten worden met meer domme kracht, want ze willen nie echt los.
Blijkbaar vorige week de verkeerde bouten losgedraaid om de klauwen af te nemen. :oops:

Geplaatst: vr 23 okt 2009, 20:11
door Steven
Die grille die jij nodig hebt, is dat ook om stukken uit te halen? of zoekt ge ne complete? Want als het voor stukken is heb ik over een paar weken ene op overschot die je mag hebben. (Kan wel nog een paar weken duren)

Geplaatst: vr 23 okt 2009, 21:06
door Joske
Nee, ik moet een hele hebben waar de bevestigingspunten nog goed van zijn. Heb nu 1 die nie helemaal meer vasthangt.
Mijne leeuw blijft. Dus als gij een goei hebt om kapot te maken kunnen we mss ruilen. :wink:

Geplaatst: vr 23 okt 2009, 21:22
door jurgen_s
dus beter ruilen: steven geeft één met bevestigingspunten aan joske en ik gebruik die van joske om kapot te snijden :wink:

Geplaatst: za 24 okt 2009, 08:46
door Steven
Kheb een goede, en 2 slechte... En ene goeie is nodig als basis en ene slechte als donor voor stukken... Dus dan blijft er ene slechte over... :oops:

Geplaatst: di 27 okt 2009, 17:17
door Joske
Vandaag nog wat verder gedaan. F*ckin' Torxboutjes van de torsiebaren wil niet los. :oops: En nog een paar klein boutjes van die platen achter de remschijven zijn ook al helemaal "rond" gedraaid, dus t boormachine wordt de volgende stap.
Remklauwen willen ook nog nie los. :oops:

Maar de as ligt al wel uit elkaar. Ging verrassend vlot eigenlijk. Ik was bezig met aan de linkerkant de anti-rollbar los te doen toen ik plotseling de hele arm in mijn handen had. :lol:

Afbeelding

En na geen 5 min timmeren met een gewone klauwhamer was de rechterkant er ook af.

Afbeelding

Inspectie van de lagers spreekt voor zich zeker. :?
Afbeelding
Afbeelding
Linkerkant is nog goed, rechterkant is om zeep. Morgen een tooltje knutselen om de lagers eruit te halen en dan hopen dat de hoofdbuis nog goed is.

Geplaatst: di 27 okt 2009, 17:28
door jurgen_s
hebt ge al eens geprobeerd de bouten die er niet uit gaan warm te stoken?