1989 - Peugeot 205 rallye - Peugeotfreak
Moderator: P-unit
-
- Berichten: 1370
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 22:14
- Locatie: Helchteren
Re: 1989 - Peugeot 205 rallye - Peugeotfreak
er ware 2 veren die braken toen ik de tang er opzette dus ik vermoed dat die niet goed meer waren, nu hoor ik ook de blok compressie maken als ik de krukas draai
Re: 1989 - Peugeot 205 rallye - Peugeotfreak
Komt hier wel in orde
-
- Berichten: 1370
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 22:14
- Locatie: Helchteren
Re: 1989 - Peugeot 205 rallye - Peugeotfreak
hier zijn we ook weer in gang geschoten, vandaag andere kop er op met een scherpe nokkenas, een ander inlaatspruitstuk met goede rubbers er op, opnieuw wat aan het afstellen geweest en hey presto met deze rubbers gaat dat allemaal veel gemakkelijker, nu heb ik wel het probleem dat ik eens om de zoveel tijd even een terugslag krijg in de carb van cylinder 2 kleppen stelling? of timing iemand enig idee?
Re: 1989 - Peugeot 205 rallye - Peugeotfreak
knallen in de uitlaat of vlammen die uit de carburator schieten?
-
- Berichten: 1370
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 22:14
- Locatie: Helchteren
Re: 1989 - Peugeot 205 rallye - Peugeotfreak
knallen in de carb
Re: 1989 - Peugeot 205 rallye - Peugeotfreak
als het timing is, dan zouden ze het allemaal moeten hebben lijkt me
klepstelling misschien nog eens nameten?
klepstelling misschien nog eens nameten?
-
- Berichten: 1370
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 22:14
- Locatie: Helchteren
Re: 1989 - Peugeot 205 rallye - Peugeotfreak
dat zal ik in de week nog eens doen
Re: 1989 - Peugeot 205 rallye - Peugeotfreak
misschien ook eens de dichtingen van de desbetreffende carburateur nazien. Want als die valse lucht trekt langs één van die dichtingen krijg je hetzelfde fenomeen.
Gij hebt een carburateur per cilinder dus de mogelijk bestaat zeker dat het probleem zich hier bevindt. Testen met startervloeistof op de dichting te spuiten en zien of die meer toeren begint te maken.
Als er luchtlek is dan staat de synchronisatie ook niet goed (die zult ge wel hebben afgesteld) en dat kan ook hetzelfde probleem geven omdat je dan 1 cilinder te arm gaat laten draaien.
Zie maar dat het opgelost geraakt want uw inlaatklep vindt dat niet leuk. En het zou spijtig zijn dat ge die kapot rijdt net nu ge de cilinderkop hebt laten reviseren.
Gij hebt een carburateur per cilinder dus de mogelijk bestaat zeker dat het probleem zich hier bevindt. Testen met startervloeistof op de dichting te spuiten en zien of die meer toeren begint te maken.
Als er luchtlek is dan staat de synchronisatie ook niet goed (die zult ge wel hebben afgesteld) en dat kan ook hetzelfde probleem geven omdat je dan 1 cilinder te arm gaat laten draaien.
Zie maar dat het opgelost geraakt want uw inlaatklep vindt dat niet leuk. En het zou spijtig zijn dat ge die kapot rijdt net nu ge de cilinderkop hebt laten reviseren.
-
- Berichten: 1370
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 22:14
- Locatie: Helchteren
Re: 1989 - Peugeot 205 rallye - Peugeotfreak
pff het wilt maar niet ophouden
ik dacht ik ga de rallye nog eens even laten draaien, eerst start ze heel moeilijk (mogelijk kapotte batterij), toen ze uiteindelijk draaide en warm begon teworden zag ik ineens olie op de grond, dan maar opzoek gegaan naar het olie lek, en natuurlijk ook gevonden olie loopt er bijna tussen uit aan de koppakking, dus al het stel werk is voor niks geweest alles kan terug los




-
- Pug Driver
- Berichten: 4767
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
- Locatie: Planet Earth
- Contacteer:
Re: 1989 - Peugeot 205 rallye - Peugeotfreak
Niet opgeven, plezier om er mee te rijden achteraf gaat u alle tegenslagen rap doen vergeten.
-
- Pug Driver
- Berichten: 6178
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
- Locatie: Tielt-Winge
- Contacteer:
Re: 1989 - Peugeot 205 rallye - Peugeotfreak
hoe kan zoiets ? heb je deze verkeerd gelegd? alhoewel dit bijna niet kan 

-
- Berichten: 1370
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 22:14
- Locatie: Helchteren
Re: 1989 - Peugeot 205 rallye - Peugeotfreak
koppakking kan naar mijn menig er niet verkeerd tussen, en alle kopbouten zijn op moment aangetrokken
ik vermoed dat de kop niet helemaal vlak is of wel dat er nog ergens iets van vuil tussen gezeten heeft
nu zijn de kopbouten wel 2 keer gebruikt geweest dus die moet ik nu zeker ook weer gaan vervangen, dan ga ik de kop nog eens binnen brengen om te controleren of die nog vlak is.
nu vermoed ik wel dat de kop niet meer gevlakt kan worden, hoe kan ik dat dannog oplossen dat ik die nog kan blijven gebruiken?
ik vermoed dat de kop niet helemaal vlak is of wel dat er nog ergens iets van vuil tussen gezeten heeft
nu zijn de kopbouten wel 2 keer gebruikt geweest dus die moet ik nu zeker ook weer gaan vervangen, dan ga ik de kop nog eens binnen brengen om te controleren of die nog vlak is.
nu vermoed ik wel dat de kop niet meer gevlakt kan worden, hoe kan ik dat dannog oplossen dat ik die nog kan blijven gebruiken?
Re: 1989 - Peugeot 205 rallye - Peugeotfreak
dan steek je gewoon dikkere koppakking ertussen als hij te veel gevlakt is
compenseert zich dan
compenseert zich dan
-
- Berichten: 1370
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 22:14
- Locatie: Helchteren
Re: 1989 - Peugeot 205 rallye - Peugeotfreak
dus ik heb er nu een 1.2 mm tussen steken, de dikste die ik tot nu toe heb kunnen vinden is een 1.5 mm zou die 0.3 mm dan voldoende zijn om dat te overbruggen? nu heb ik mij ooit eens laten vertellen dat ze ook wel eens 2 dunnere op elkaar leggen voor dit klaar te krijgen maar ik weet niet of dat ook werkelijk gedaan word
-
- Berichten: 1969
- Lid geworden op: zo 22 okt 2006, 10:40
Re: 1989 - Peugeot 205 rallye - Peugeotfreak
2 koppakingen op 1?
Waarom in godsnaam?
Das voor fitten vragen...
Als de overmaat pakking nog te dun is, is der iets serieus mis...
Waarom in godsnaam?
Das voor fitten vragen...
Als de overmaat pakking nog te dun is, is der iets serieus mis...