Pagina 12 van 26

Re: 1984 - Peugeot 205 gti - 205tunerke's

Geplaatst: do 24 sep 2015, 21:04
door Steven
Maar in hoeverre zijn die onderdelen nog te redden? Als ik de rest van het plaatwerk en de algemene staat van die wagen bekijk is een spat roest hem precies niet vreemd en heeft hij precies links en rechts wel een tik gehad. Om nog maar te zwijgen over hoe krom de wielen er onder staan. Lijkt mij alsof deze toch al een heel eind weg is. :) Gelukkig zijn er nog liefhebbers die dit toch nog kunnen appreciƫren. :Y

Re: 1984 - Peugeot 205 gti - 205tunerke's

Geplaatst: za 26 sep 2015, 22:18
door 205tunerke
75% valt te redden van da wrak.
body subframe niet...

Re: 1984 - Peugeot 205 gti - 205tunerke's

Geplaatst: zo 27 sep 2015, 17:05
door 205tunerke
Vrijdag was het hier in turnhout weer classic car treffen.
we waren met een schoon reeks peugeotkes
kriske met grijze 205gti
frederik met witte 86 205gti(was ook op trackday)
robke(twoofive) met antraciete 309
kim met 205 rallye
en ikke met den deze
zal foto uploaden zodra gsm meewerkt.


en ook weer wat gevonden voor den deze...
een goei automatenkap, voor een goeie prijs...(wel voor naar namen moeten rijden...)
op 1 putteke van steenslag na, slissen en spuiten
Afbeelding
Afbeelding
kwam van ne vriendelijke waal Pierre Martin dien zijn CTI 100% volledig origineel aan't zetten is...

Re: 1984 - Peugeot 205 gti - 205tunerke's

Geplaatst: vr 02 okt 2015, 13:48
door KrisKe
nice :)

komt hier maar is zoeken naar u onderdelen voor u pts kit :)

Re: 1984 - Peugeot 205 gti - 205tunerke's

Geplaatst: vr 02 okt 2015, 22:33
door 205tunerke
Hou ik u aan maat.

Vandaag weer wat geklust en geklooid.
Fan werkt terug
Scharnieren gewisseld

Gisteren hem een wasbeurt gegeven, dadelijk hem siminiseren en dan kan hij op winterstalling...
Zit blijkbaar met een lekske... :cry:
Hoog tijd voor aan het ander blok te beginnen... :twisted:

Re: 1984 - Peugeot 205 gti - 205tunerke's

Geplaatst: zo 18 okt 2015, 11:53
door 205tunerke
Afbeelding
met dank aan kriske...
*de juiste nokkenas
*de juiste kleppen
*de verkeerde cilinderkop

weer wat digitale vertelsels nagelezen en blijkt de 105pk kop efkes 2mm diepere verbrandingskamer te hebben dan de 115pk...
ben eens benieuwd of dat zo is.
logischer wijze simpelweg op te lossen met kop te vlakken al krijg ik dan schrik dat de distributietiming nimmer goed kloppen...
we zien wel zeker...
verbrandingskamer 115 versie heeft iets andere vorm voor meer plek te hebben rond de grotere kleppen, dus dat moeten we ook rechtzetten bij den originele kop...

Re: 1984 - Peugeot 205 gti - 205tunerke's

Geplaatst: vr 23 okt 2015, 21:42
door 205tunerke
vandaag de losse kop beginnen demonteren.
morge ne keer afstomen en kleppen los doen.
weer nieuw prul voor men nieuw blok...
Afbeelding
volle motorsteun

Re: 1984 - Peugeot 205 gti - 205tunerke's

Geplaatst: za 24 okt 2015, 13:14
door 205tunerke
voila kop afgestoomt en verder gestript.
kleppen en zo der uit gehaald
bedankje aan Charel Fabri(vorige baas) voor het mogen gebruiken van hun gereedschap

action shot
Afbeelding
Afbeelding

resultaat
Afbeelding

volgende stap
kleppen opzuiveren en opmeten...
orginele blok open zwieren en de kop er af pakken...

Re: 1984 - Peugeot 205 gti - 205tunerke's

Geplaatst: za 24 okt 2015, 13:16
door jurgen_s
ferm koen!!

Re: 1984 - Peugeot 205 gti - 205tunerke's

Geplaatst: za 24 okt 2015, 18:41
door Steven
Het houdt je bezig. 8) Ferm werkbank daar in de living. :mrgreen:

Re: 1984 - Peugeot 205 gti - 205tunerke's

Geplaatst: za 24 okt 2015, 23:10
door 205tunerke
Op de werkbank in garage ligt nen hoop rommel, daar doen was geen optie.
Plus in de living is't lekker warm in de garage niet...

Re: 1984 - Peugeot 205 gti - 205tunerke's

Geplaatst: za 24 okt 2015, 23:41
door jurgen_s
was het vrouwtje thuis :mrgreen: ?

Re: 1984 - Peugeot 205 gti - 205tunerke's

Geplaatst: zo 25 okt 2015, 18:29
door 205tunerke
@jurgen: die heeft de foto's gemaakt :mrgreen:

vandaag de kop van originele blok gehaald...
ging allemaal vrij vlot.
koppaking was nog niet door, maar moet toch een ander tussen(versterkte).

ik denk dat we de plannen moeten wijzigen...
paar metingskes gedaan en op eerste zicht ziet het er naar uit dat we 105pk kop niet gaan kunnen gebruiken...
of zou te de looprol moeten kunnen verzetten of nen iets grotere vinden...
bij de 105 is de verbrandingskamer ne mm te diep en ik denk dat ik dan de distributie timing nimmer goe krijg...
al moet ik er eerst de nokkenas nog uit flikkeren om daadwerkelijk fatsoenlijk de kophoogte te kunnen meten tussen vlakte en de nokkenaslagering.
verder zou de 105 kop de verbrandingsruimte "scheef" uitgefreesd moeten worden voor plek te geven aan de groter kleppen, wat op zich te doen valt...

foto 105 kop
Afbeelding

115kop
Afbeelding

plan b wordt den 115 kop te bewerken om de looks te geven van 105 kop...
(uitstulpingen achterkant (deels) weg frezen en dan terug proberen textuur van het gieten te geven...)

cilinderbussen zien er nog oke uit, hoon-patroon staat er nog schoon in en op eerste zicht geen krassen of zo...

weet iemand van buiten of bij later versies ook aan distributiekant achterste kopbout minder diep uit getapt is in onderblok?
zie spacerbus bij kopbout.

Afbeelding

Re: 1984 - Peugeot 205 gti - 205tunerke's

Geplaatst: zo 25 okt 2015, 20:54
door jurgen_s
ik kan enkel maar opnieuw zeggen: goed bezig!!

Re: 1984 - Peugeot 205 gti - 205tunerke's

Geplaatst: ma 26 okt 2015, 23:31
door golf16v
205tunerke schreef:
weet iemand van buiten of bij later versies ook aan distributiekant achterste kopbout minder diep uit getapt is in onderblok?
zie spacerbus bij kopbout.

dat is zo bij iedere gti blok...

sommigen vergeten die spacerbus er tussen te steken en dan draaien ze de kopbout door het blok uit (thv waterpomp)

heb der al genoeg gezien die ze dan opgelast hebben om het gat terug te dichten