Pagina 12 van 17
Geplaatst: za 02 jun 2007, 09:13
door Donny
Nieuwe 1.4 benzine motor voor 207
Een verbeterde 1.4 met meer vermogen en koppel komt de 1.4 met 90 pk vervangen.
De 95 pk sterke VTi-variant zal ook sneller en zuiniger zijn.
De gegevens: 90 pk bij 5.250 o/m voor de oude
95 pk bij 6.000 o/m in de VTi.
Het maximum koppel bedraagt 136 Nm bij 4.000 o/m tegenover 133nm voor de oude.
Ook de acceleratie van 0 tot 100 km/u gaat er op vooruit.
11,5 seconden voor de vti tegenover 12,7 seconden met de oude motor. De topsnelheid is gestegen tot 185 km/u.
Het normverbruik daald van 6,4 tot 6,1 liter per 100 km.
Ondertussen heeft de samen met BMW ontwikkelde 1.6 turbo motor in de categorie van 1.4 tot 1.8 liter de titel "Motor van het jaar" gewonnen.
Geplaatst: za 02 jun 2007, 12:59
door Taz Devil
iemand eigenlijk enig id wa de stats zijn van de 1.6 benz zonder turbo
want dien trekt naar mijn mening ok wel goe door ma ik kan het nie vergelijken aangezien ik van de 205 kom en daar voelde uw snelheid toch wel net iets harder

Geplaatst: di 05 jun 2007, 11:21
door Joske
Officieel:
http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_48 ... kanaalArt3
Peugeot heeft naast de 308 nog meer nieuws: de 207 SW. Vorige week waren er al de eerste foto?s, nu hebben we de offici?le informatie voor u.
De kopers van de 207 SW krijgen bij de introductie keuze uit vijf verschillende motoren. Allereerst drie verschillende benzinemotoren met vermogens van 75 pk tot 120 pk. Daarnaast zijn er twee HDi-diesels van 90 of 110 pk met roetfilter beschikbaar.
De bagageruimte heeft een inhoud van 337 liter. Voorzieningen als een apart te openen achterruit en een driedelige bagage-afdekplaat zorgen voor een optimale toegankelijkheid van de bagageruimte.
De twee spannende versies volgen later. De eerste is de 207 SW RC, die de bekende 1,6-liter turbomotor met 175 pk onder de kap krijgt. Bovendien komt er een avontuurlijke 207 Outdoor, waarvan Peugeot op Gen?ve al een prototype liet zien.
De Peugeot 207 SW volgt de 206 SW op, de best verkochte compacte stationwagon. (autoweek.nl)

Geplaatst: di 05 jun 2007, 12:54
door limbo
kvind sommige peugeots toch maar lelijker en lelijker worden ze

Geplaatst: di 05 jun 2007, 18:02
door blue lion
Geplaatst: do 07 jun 2007, 16:05
door Donny
Mogelijk nieuwe Rolland Garos versie

Geplaatst: do 07 jun 2007, 18:40
door Gtiler
die achterlichten van die SW
wat zijn die lang
nee vind ik niet schoon
Geplaatst: za 09 jun 2007, 17:51
door _Tom_
iemand nog een ideetje hebben voor zijne cc?
grt Tom
Geplaatst: za 09 jun 2007, 18:24
door Ablevian
VET!!!
Geplaatst: za 09 jun 2007, 20:45
door Taz Devil
zet daar es nekeer een wit dak op? hemmek e gedacht veu mijne gewone witte :p
Geplaatst: zo 10 jun 2007, 11:34
door pugske
is precies een pictune van een bodykit bestemd voor de mr2
Geplaatst: zo 10 jun 2007, 20:50
door pug306hdi
witte cc is beestig

Geplaatst: do 14 jun 2007, 12:13
door Axel
Nu heb ik eens een serieuze vraag over de 207. Vroeger heeft men mij wijsgemaakt dat de auto's die gemaakt werden in rechtsrijdende landen (heel Europa, behalve Engeland) de uitlaat links hadden (-> verst verwijderd van het voetpad) en de vulopening van de brandstoftank rechts hoort te zitten (-> owv de geveltankstations van weleer). De auto's van linksrijdende landen (Japan, Engeland, ...) hebben dit net omgekeerd.
De 107 is getekend ism Toyota, waarschijnlijk daarom dat deze de beiden heeft op de plaats van alle Japanners.
Maar wie kan mij dit fenomeen verklaren bij de 207 ????????
guS

Geplaatst: do 14 jun 2007, 12:47
door Donny
Wordt niet meer naar gekeken, bij de meeste tankstations kan men langs 2 zijden naast de pomp gaan staan.
De uitlaten was om voetgangers en fietsers niet te besmeuren, maar tegenwoordig komt daar bijna zuivere lucht uit

Geplaatst: do 14 jun 2007, 13:05
door Taz Devil
khad mij da ook al opgemerkt da de tankopening en de uitlaat verwisseld waren van kant
et zal wel zen reden hebbe gehad da ze da nu anders hebbe staan
tankdop, minder ver lopen van chauffeur?
tank links, uitlaat rechts?