Pagina 11 van 18

Geplaatst: ma 05 apr 2010, 17:33
door Den Hans
Als je een leuk geluidje wilt en 0,02pk wil bijwinnen moer je die pot eraf gooien. ;-)

Geplaatst: ma 05 apr 2010, 20:53
door Steven
bedoel je leuk in de zin van: "nog altijd deftig" of bedoel je leuk in de zin van: "200pk die kloteherrie maakt"? Want hoe stiller hoe liever 8)

Geplaatst: ma 05 apr 2010, 20:58
door Den Hans
Gewoon leuk. Mijne Multi heeft nu een mooie zware brom. Binnen in de auto is er weinig verschil hoor.

Geplaatst: ma 05 apr 2010, 21:02
door Steven
kzal is proberen zonder...

Geplaatst: di 06 apr 2010, 21:48
door Steven
Hopsa, hij draait weer. 8) Hij wou niet direct aanslaan dus alles nog is goed ontlucht enzo en hij was weg! Kwas toch content toen ik hem terug hoorde draaien. :oops: Das dan ook alweer achter de rug. Nog wa nagespoeld met product enzo en dan definitief opgevuld en ontlucht en het ziet er allemaal deftig uit.

We hebben geen waterlek kunnen vinden maar ik ga het de eerste dagen toch serieus in het oog houden...

Nu staan er nog wa dichtingen op de planning en als we toch bezig zijn de koppeling miss ook? En als de bak er dan toch af gaat de krukaskeeringen ook in een keer? Beter in een keer goed eh. Achja tzal van den tijd en de goesting afhangen.

Geplaatst: do 08 apr 2010, 10:34
door Steven
T'is weer allemaal in orde! De eerste 150km zitten erop. Olie, water, temperatuur,... blijft allemaal Ok. Ikke dus blij :lol:

Geplaatst: do 08 apr 2010, 21:03
door Steven
Afbeelding
Afbeelding

een paar van het interieur:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Geplaatst: do 15 apr 2010, 12:42
door Steven
Vanmorgen zat het stuur in de bus. 8) Ofja het lag erlangs want het gaat er niet in :) .

Vanavond dus in een keer het dashboard er ook eens uithalen om te kijken of de kabels voor een toerenteller klaarliggen. Aan de motorzijde zijn ze in elk geval aangesloten, en ze gaan naar binnen, maar of ze effectief tot aan het dashboard komen kant en klaar met een stekkertje? das natuurlijk de vraag. Naar goede peugeotgewoonte waarschijnlijk weer niet. :?

Geplaatst: do 15 apr 2010, 20:24
door Steven
2 keer KAK! Het stuur past niet want blijkbaar is de naaf van een fase 1 anders dan die van een fase 2... khad geprobeerd het wa bij te snijden, maar das niet voor vertoning vatbaar. Op zoek naar een ander stuur dus. :?

En rarara, de kabels voor een toerenteller zaten er natuurlijk ook niet! Het dashboard zit erin maar hij werkt dus nog niet, dat moeten we van de week nog oplossen... :wink:

Van deze:
Afbeelding

Naar deze:
Afbeelding

Geplaatst: do 15 apr 2010, 21:27
door Gertjan
Schone vooruitgang hé
een toerenteller is altijd toffer om op te kijken dan een klokske :)

en da zijn zijn nog echte diesels hé, waarbij dat het rood maar begint bij 6000tr :lol:

Geplaatst: do 15 apr 2010, 21:38
door Steven
haha :lol: Zo is dat, dat weten wij maar al te goed :twisted: :? :lol:

Ja, ik heb toch een digitaal klokje in de middenconsole ingebouwd, dus deze kon er wel uit. In de week eens bekijken of we er ook nog beweging inkrijgen...

Geplaatst: di 20 apr 2010, 11:27
door Steven
Vandaag dus nog wat aan het experimenteren geweest met de toerenteller, maar van de BDP sensor krijg ik geen signalen, iemand enig idee of ik die kan uitmeten? kwestie van zeker te zijn of hij kapot is ofzo? of iemand enig idee welke signalen die normaal geeft op een diesel? :?

Via de dynamo is miss ook een optie maar dan moeten we proberen die frequentie naar beneden te krijgen want anders draait hij stationair 6500 toeren :D

Geplaatst: di 20 apr 2010, 15:02
door jurgen_s
krijgt uw dieselpomp nergers geen signaal?

Geplaatst: di 20 apr 2010, 19:31
door Steven
voor zover ik weet niet, alleen een soort plus-contact en de rest van de "impulsen" komt van de distributie, niet? kzou het ff niet weten. tips zijn altijd welkom.

Geplaatst: di 20 apr 2010, 20:18
door Den Hans
Een dieseltoerenteller werkt op de BDP een Benzine teller op de bobine. Dus je gaat (volgens mij) een teller van een turbodiesel moeten zoeken...