Pagina 11 van 25

Re: 1989 - Peugeot 205 rallye - Peugeotfreak

Geplaatst: ma 30 sep 2013, 22:18
door peugeotfreak
dat is het enige wat ik bij de revisie niet vervangen heb en die blijken nu dus slecht tezijn, een setje voor kost maar even 320 euro

Re: 1989 - Peugeot 205 rallye - Peugeotfreak

Geplaatst: ma 30 sep 2013, 22:25
door verbeke
wow :shock: , das wel serieus veel, had dat niet gedacht

Re: 1989 - Peugeot 205 rallye - Peugeotfreak

Geplaatst: ma 30 sep 2013, 22:39
door peugeotfreak
ik ook niet totdat ik aan de balie stond en mij een prijs liet maken, nu was dit wel bij de peugeot dealer, misschien dat het bij een revisie bedrijf goedkoper is maar het zal nooit veel goed koper zijn

Re: 1989 - Peugeot 205 rallye - Peugeotfreak

Geplaatst: ma 30 sep 2013, 22:51
door peugeotfreak
net nog eens gekeken op service box en blijkbaar zijn de prijzen van de zuigerveren serieus gezakt het zou nu wel nog steeds 205 euro kosten

Re: 1989 - Peugeot 205 rallye - Peugeotfreak

Geplaatst: ma 30 sep 2013, 22:53
door verbeke
Hier is het nog iets duurder, al zijn het wel sterker denk ik.

http://www.rpower.be/index.php?option=c ... 2&Itemid=2

Re: 1989 - Peugeot 205 rallye - Peugeotfreak

Geplaatst: ma 30 sep 2013, 23:00
door peugeotfreak
Dat zijn de klep veren, ik moet de zuigerveren hebben de 3 ringen die rond je cilinder zitten

Re: 1989 - Peugeot 205 rallye - Peugeotfreak

Geplaatst: ma 30 sep 2013, 23:14
door verbeke
oh damn, heb inderdaad mislezen. :oops: Het blijft nog steeds veel geld

EDIT: net gezien dat ze in prijs gezakt zijn, scheelt toch al een hoop.

Re: 1989 - Peugeot 205 rallye - Peugeotfreak

Geplaatst: di 01 okt 2013, 15:08
door peugeotfreak
idd het scheelt al een hoop maar toch bllijft nog een aardig bedrag, want daar blijft het niet bij, dan komt er nog eens bij nieuwe koppakking, nieuwe olie, koelvloestof, nieuwe kopbouten, enz... dus het eindbedrag gaat ook al weer snel op + 300 euro uitdraaien als ik dan alles tel (revisie motor) zit ik toch op bijna 700 euro

Re: 1989 - Peugeot 205 rallye - Peugeotfreak

Geplaatst: wo 02 okt 2013, 10:24
door KrisKe
simpeler, koopt u nen gezonde 1400 voor 100euro, koppakingske vervangen en tu24kop erop ;)

Re: 1989 - Peugeot 205 rallye - Peugeotfreak

Geplaatst: wo 02 okt 2013, 15:54
door golf16v
peugeotfreak schreef:dat is het enige wat ik bij de revisie niet vervangen heb en die blijken nu dus slecht tezijn, een setje voor kost maar even 320 euro
dat is net iets wat je best altijd mee vervangt als hij helemaal uit elkaar ligt

heb hier 1900 blokken liggen, de zuigerringen breken gewoon als je ze nog maar vastneemt van ouderdom/slijtage

Re: 1989 - Peugeot 205 rallye - Peugeotfreak

Geplaatst: wo 02 okt 2013, 18:45
door peugeotfreak
@kirske zo ne blok heb ik hier nog liggen maar die is overhit geweest dus daar moet ook het een en ander aan vervangen worden

Re: 1989 - Peugeot 205 rallye - Peugeotfreak

Geplaatst: za 08 mar 2014, 11:17
door peugeotfreak
even een vraagje voor de kenners, is het mogelijk om de compressie van een blok te meten zonder die helemaal te moeten inbouwen?

Re: 1989 - Peugeot 205 rallye - Peugeotfreak

Geplaatst: za 08 mar 2014, 12:44
door PUG(z)OT
lektest is makkelijk, compressie zou ook moeten lukken, als je de blok vastlegt zodat je ermee kan starten.

Re: 1989 - Peugeot 205 rallye - Peugeotfreak

Geplaatst: za 08 mar 2014, 21:16
door 205tunerke
compressie test moet ge bougies der uit draaien tester der tegen drukken en laten starten...
blok best stabiel leggen en boite moet er op voor starter hé

Re: 1989 - Peugeot 205 rallye - Peugeotfreak

Geplaatst: wo 02 jul 2014, 15:15
door peugeotfreak
gisteren er nog eens wat aan bezig geweest, vanachter zitten er nu de juiste interieur panelen in, en die van de deuren liggen klaar om hersteld te worden,
motor blok is verheen geprepareerd voor het vervangen van de zuigerveren

als dat klaar is keuring :mrgreen: 8)