advertentie Automotive Group reclame

2004 - Peugeot 407SW 1.6HdiF - Steven

Moderator: P-unit

Dries
Pug Driver
Berichten: 932
Lid geworden op: ma 24 dec 2007, 16:23
Locatie: Heusden-zolder
Contacteer:

Re: 2004 - Peugeot 407SW 1.6HdiF - Steven

Bericht door Dries »

ooh, dit is interessant. Ik heb er hier ook nog één liggen die een airbag fout aangeeft en één die soms mijn lampen uitschakelt wanneer ik deze inschakel en het nog te licht is voor de lichtsensor.
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Re: 2004 - Peugeot 407SW 1.6HdiF - Steven

Bericht door Steven »

Hier nog eens even updaten. Huidige kilometerstand: +/- 189.000km

Sinds een paar weken liggen de wintervelgen er terug onder en dat geeft dan dit weinig spectaculaire beeld als hij gekuist is.

Afbeelding

Maandag gaat hij binnen omdat er een verstuiver lekt. Een hele tijd terug (2 jaar ofzo?) was er eentje bij die begon te lekken, die heb ik toen iets bijgedraaid en heeft sindsdien niet meer gelekt. Maar dit is en blijft natuurlijk een tijdelijke oplossing en nu lekt hij dus terug.

Ik ga ze in een keer alle vier laten demonteren, laten reinigen en testen want ik denk dat er ook een (of meerdere?) slechte tussen zit. Af en toe valt hij als je wil vertrekken een seconde helemaal dood om dan terug aan te pakken. Wordt dus vervolgd.

Wat betreft de airbagstoring heb ik toen een weerstand van 4 Ohm in de stekker gestoken en eerlijk gezegd heb ik er sindsdien niets meer aan gedaan. :oops: Misschien toch ook maar eens werk van maken. :+
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6179
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Re: 2004 - Peugeot 407SW 1.6HdiF - Steven

Bericht door PUG(z)OT »

dat doodvallen kan ook gewoon uw krukassensor zijn, die gaan nogal eens graag stuk :Y

met t testen zou ik ook opletten, op die km's vinden ze altijd iets...
Wim_505_GTDTE
Berichten: 275
Lid geworden op: vr 07 jul 2006, 17:48
Locatie: Scherpenheuvel

Re: 2004 - Peugeot 407SW 1.6HdiF - Steven

Bericht door Wim_505_GTDTE »

Bij mijn 607 ook al paar keer als je wil vertrekken dat hij twijfelt en de keer erna weer niet.Geeft hij dan geen fout als het signaal van de krukassensor faalt of onregelmatig zou zijn?
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9544
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: 2004 - Peugeot 407SW 1.6HdiF - Steven

Bericht door jurgen_s »

bij de 607 zou ik dan eerder denken aan de luchtmassameter. Heb ik ook gehad.
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Re: 2004 - Peugeot 407SW 1.6HdiF - Steven

Bericht door Steven »

Vandaag de 407 terug gaan halen. Al bij al heel goed meegevallen zei mijn garagist. 2 stuks gingen er moeilijker uit, die van de eerste cilinder, dat was degene die lekte, en die van de 3de die volgens hem waarschijnlijk binnenkort aan de beurt was geweest. Verstuivers zijn alle 4 gereinigd en vielen binnen de toleranties.
Verstuivers zijn er in het verleden wel al eens uitgehaald volgens hem want ze waren gemerkt.

Motor loopt nu wel een heel stuk rustiger... :shock: Kijken hoe hij zich de komende weken houdt. :Y
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Re: 2004 - Peugeot 407SW 1.6HdiF - Steven

Bericht door Steven »

So far so good. 8) Vandaag het kleppendeksel vervangen, dat was namelijk beschadigd geraakt bij het verwijderen van een van de verstuivers. Kan gebeuren.

Afbeelding

Zat een kleine barst in onderaan, dus na de feestdagen een ander besteld en er vandaag opgezet. Alles zag er netjes uit onder het kleppendeksel dus dat weten we ook weer. Carterventilatie was ook nog proper, geen abnormaliteiten dus. 8)

Ook nog eens even rond de auto gelopen en de puntjes op de i gezet. Alles een beetje opgepoetst onder de motorkap, de afneembare trekhaakkogel er onder geduwd, de uitlaat nog eens zuiver geblazen :mrgreen: , etc. Scheelt een hoop zwarte rook sinds de vertuivers er uit geweest zijn. 8)
Allemaal met het oog op de aankomende jaarlijkse keuring. Volgende week ook eens even tijd maken om daar te passeren...
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Re: 2004 - Peugeot 407SW 1.6HdiF zonder F - Steven

Bericht door Steven »

En de mannen van de GOCA waren ook weer goedgeluimd. 8) Hij kan er dus weer een jaar tegen. :D
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6179
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Re: 2004 - Peugeot 407SW 1.6HdiF zonder F - Steven

Bericht door PUG(z)OT »

alé vooruit das plezant :)

nog altijd de originele hitteschilden?
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Re: 2004 - Peugeot 407SW 1.6HdiF zonder F - Steven

Bericht door Steven »

Jup, nog altijd. De voorste is wel al eens gerepareerd. :) Bekend probleem?
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6179
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Re: 2004 - Peugeot 407SW 1.6HdiF zonder F - Steven

Bericht door PUG(z)OT »

idd de twee achterste gaan nogal eens stuk, het begint met dat kleine bovenaan en dan gaat ook het grote schild tussen motor en kat stuk, dat rammelt ongelooflijk
sparco
Berichten: 743
Lid geworden op: zo 21 sep 2008, 23:42
Locatie: Tienen-Peer

Re: 2004 - Peugeot 407SW 1.6HdiF zonder F - Steven

Bericht door sparco »

Bij mij dr volledig uitgesmeten diene rommel :D
Axel
Pug Driver
Berichten: 3192
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 07:15
Locatie: N 51°03'10,3", E 05°02'57,2"
Contacteer:

Re: 2004 - Peugeot 407SW 1.6HdiF zonder F - Steven

Bericht door Axel »

PUG(z)OT schreef: nog altijd de originele hitteschilden?
hier ook nog de originele, maar ja, zoveel kilometertjes heeft de has nu ook niet hé :mrgreen:
tom.deprest
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 12 dec 2014, 16:50

Re: 2004 - Peugeot 407SW 1.6HdiF zonder F - Steven

Bericht door tom.deprest »

@ Steven van leopoldsburg

Ik wil nl ook mijn cc activeren maar sommige garages slagen of willen er niet in slagen om dit te doen.

Welke stappen heb jij juist gedaan?zou je mij dit eens stap voor stap willen uitleggen aub??

Ik kan er mij dan eens zelf in verdiepen, want mijn geldbeugel wordt alsmaar leger en leger van naar de garages te gaan,hehehehehe

Groeten,
Tom
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Re: 2004 - Peugeot 407SW 1.6HdiF zonder F - Steven

Bericht door Steven »

Tom, niet alle auto's zijn voorzien van alles om plug en play cruisecontrol te installeren. Als je garage er dus niet in slaagt is de kans groot dat het niet zo 1-2-3 te fixen is.

De precieze stappen ken ik zo ook niet van buiten, het is ondertussen al bijna een jaar geleden dat ik de computer nog aan de auto heb gehad. Wel moet je erop letten dat je de cruisecontrol activeert in zowel de menu extra uitrusting als in de BSI. Ik heb het trouwens niet met diagbox, maar met pp2000 geregeld, ik heb geen idee of diagbox misschien anders werkt.

Op 307forum.nl is er trouwens wel ergens een topic te vinden waar alle screenshots in staan stap voor stap...

Ik hoop dat je hier iets verder mee kan. ;)
Gesloten

Terug naar “40x”