Wat is er niet duidelijk???Fast laps voor merkenclubs(30min) (inbegrepen ook de pacecar laps van 30 min)
Deelnemers die hun wagen eens de vrijloop willen laten op Circuit Zolder, voor u is dit een unieke gelegenheid.
Door deelname vooraf aan de pacecar laps hebt u voordien het circuit leren verkennen.
Max 60 deelnemers, kostprijs 50 euro bij voorinschrijving.
PugDrivers Track Day 2009 zaterdag 8 augustus
Moderator: P-unit
-
Joske
- Pug Driver
- Berichten: 5331
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
- Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
- Contacteer:
-
silverlion306
- Pug Driver
- Berichten: 1645
- Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 12:24
- Locatie: Tienen
-
silverlion306
- Pug Driver
- Berichten: 1645
- Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 12:24
- Locatie: Tienen
-
silverlion306
- Pug Driver
- Berichten: 1645
- Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 12:24
- Locatie: Tienen
-
silverlion306
- Pug Driver
- Berichten: 1645
- Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 12:24
- Locatie: Tienen
-
Donny
- Pug Driver
- Berichten: 4776
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
- Locatie: Planet Earth
- Contacteer:
Indien u onzeker bent kunt u zich best beperken tot de pacecar laps, maar de fast laps zijn nog geen races.Dragoon schreef:als ik het goed begrijp, voor de beginner zonder enige ervaring is slow car laps aan te raden?!
Verantwoordelijkheid is wel ieder voor zich.
Goed in de spiegel kijken alvorens een richtingsverandering te doen, de richtingsaanwijzer kan men ook gebruiken om de achterliggende er op te wijzen dat men aan die kant van het circuit blijft.
Of eens met de vinger wijzen, steek maar langs die zijde voorbij (dit ziet men echt goed).
Natuurlijk kan jij het ook zijn die iemand gaat voorbijsteken
Race wagens stoppen ongeveer aan de borden 100, aan te raden is om ongeveer 50meter eerder beginnen remmen, gewenning komt er wel na enige ronden.
Water en olie op peil.
Remmen nog goed.
Banden ongeveer 200gr meer pompen dan normaal.
Niets los in de wagen liggen hebben.
Spiegels goed afstellen voor vertrek.
En niet de held uithangen.
Mensen die echt gevaarlijke dingen doen worden ook van de baan gehaald.
Ook de rijweg kan men hier herkennen (de asphalt is daar zwarter).
Hier doet men ook gewenning op aan een helm dragen in de wagen.
Tijdens de pacercarlaps moet er ook dicipline zijn.
*De pace car niet inhalen.
*Niet zigzaggen of bruusk remmen.
*Zich niet laten afzakken om dan weer op te trekken.
Deze mensen zullen er af gehaald worden.
Indien er gevaarlijke rijders tussen zitten tijdens de pacecarlaps, dan zal deze steeds trager gaan rijden.
-
peugeotfreak
- Berichten: 1370
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 22:14
- Locatie: Helchteren