Pagina 2 van 6

Geplaatst: do 10 apr 2008, 18:12
door Jurgen
Ik heb nog een volledig XS interieur liggen in zeer goede staat. en ook wel een andere onderbumper.

Geplaatst: wo 16 apr 2008, 00:21
door Prince-_-
Cardan is gemaakt (thx to ene van KvH) en morge gaat zijn (of haar?) kontje omhoog voor de remleidinge

Geplaatst: do 17 apr 2008, 17:19
door Prince-_-
Kontje is omhoog, en wat een verschil met die nieuwe steuntjes! Vroeger kon ik gewoon de auto heen en weer duwen (hoezo gevaarlijk? :shock: ) en nu staat ie lekker vast :D

Afbeelding
Dit remleidingetje en de banden ga ik wel nog mogen (moeten) vervangen..

Geplaatst: za 19 apr 2008, 15:07
door Prince-_-
zou dat remleidingetje een aanmerking zijn op het keuringsbewijs of kan hij daarop afgekeurd worde?

Geplaatst: di 13 mei 2008, 18:03
door Prince-_-
Ik ga het erop wagen en met deze banden en remleidingen morgen naar de keuring gaan, eerst nog die lichten proberen af te stellen

Geplaatst: do 15 mei 2008, 13:48
door Prince-_-
Ok, ik ben dus gisteren naar de keuring geweest en heb een rode kaart gekregen (was wel te verwachten eigenlijk..)

Hij is afgekeurd op het linkse ophangingsgewricht, er zit speling op.
Dit is nu juist de kant waarvan in de cardan vervangen heb..
Zou dit kunnen komen omdat ik die bout niet goed heb aangedraaid?
En hoe kan ik zelf bekijken of er speling op zit?

Voor de rest is er nog een hele waslijst van opmerkingen:
Standlichten vooraan
kentekenplaatverlichting
remleidingen: staat (ik heb ze dan niet vervangen)
banden: staat (die heb ik ook niet vervangen omdat er misschien andere velgjes opkomen)
koetswerk in motorcompartimetn: corrosie (heb ik zelf nog niet gezien, moet ik nog eens naar kijken)
koetswerk flanken: beschadiging rechts
olieverlies of koelvloeistoflek (de auto zweet..)
zitplaatsten: staat (die ga ik ook vervangen)

Geplaatst: do 15 mei 2008, 14:05
door jurgen_s
dus je hebt speling op de fuseepen? Kijk eens of ze er wel diep genoeg inzit. Om de vijs erin te krijgen moet de pen juist gecentreerd staan tov het gat in de fusee anders krijg je de vijs daar niet op een goede manier in kwijt.

Geplaatst: do 15 mei 2008, 14:46
door Prince-_-
aangezien de fusee erin zit en de bout ook denk ik dat deze niet zo verkeerd zitten, alhoewel, de fusee zit gelijk wel schuin?

klik, klik nog eens

Geplaatst: do 15 mei 2008, 14:49
door jurgen_s
die zitten bij mij ook zo, dus no worries...

waarschijnlijk dan toch de fuseepen die te los is gekomen. Kunt ge makkelijk nakijken door (helaas) de fusee terug te demonteren en na te zien of ge de fuseepen relatief gemakkelijk kunt bewegen met uw hand. Zo ja, dan is die versleten en moet er een volledig nieuwe draagarm op.
Als de fuseepen nog goed is, dan is uw fusee zelf uitgesleten en moet ge die vervangen.

Geplaatst: do 15 mei 2008, 15:22
door Prince-_-
en wat zijn de kosten daarvan?

Geplaatst: do 15 mei 2008, 15:55
door jurgen_s
draagarm dacht ik rond de 150? het stuk. Maar als ge nog een relatief goede ergens kunt vastkrijgen van een wrak dan zijt ge gesteld voor een pak minder.

Geplaatst: do 15 mei 2008, 16:09
door Prince-_-
kan dat eigenlijk wel versleten zijn na 72000km?

Geplaatst: do 15 mei 2008, 17:10
door KrisKe
rubbers verduren ook he prince :wink:

Geplaatst: do 15 mei 2008, 18:00
door Prince-_-
daar eb je een punt :)

Geplaatst: do 15 mei 2008, 21:14
door 205tunerke
KvH schreef:rubbers verduren ook he prince :wink:
al is een fuseepen eigenlijk een stalen kogel h? kris :D

@prince denk dat ik nog een reserve fuseelichaam heb liggen met lager...
ik weet wel nimmer van welke kant moet ik eens bezien...
als ge het nodig acht roept ge maar...