Ik had daarnet even over de post van Hans heengelezen, maar ik vrees dat ik hem gelijk moet geven (gebeurd wel meer als het om 205-jes gaat

).
Als je de Gti nog moet invoeren mag je het vergeten als je er de mi al hebt inhangen.
Ik heb mijn Unimog enkele jaren geleden van het Belgisch leger overgenomen, wat bij inschrijving neerkomt op invoeren vanuit een ander land. Bij de eerste keuring hebben ze toen letterlijk ALLES nagekeken met het PVG in de hand. Ik bedoel hiermee: chassisnummer, geometrie, gewicht, ... en vooral: motornummer en code. Ik moet je niet vertellen wat er zou gebeuren als jou die eer te beurt zou vallen met een mi in het vooronder

. Ik vrees dat het dan helemaal onmogelijk zal zijn om ooit nog een kans te maken om die auto met mi in het verkeer te krijgen.
Ik heb wel mijn eigen idee over hoe ik het zou doen. Ik ga hier nog geen topic voor openen aangezien ik er pas volgend jaar mee wil starten (eerst nog even financieel bekomen van een nieuwbouw).
Ik wil er echter wel even jouw topic mee vervuilen, als je het niet erg vind

:
Ik moet beginnen van een 205 Rallye van 1991 die op dit moment niet meer ingeschreven is. Ik ben van plan eerst de verlaagde vering te vervangen door een schroefkit. Dan zou ik de motor vervangen door een D6B met bijhorende ECU. Deze setup zou ik dan door de keuring willen krijgen, wat volgens mij geen probleem mag zijn.
Als ik dan terug thuis ben gaat de D6B eruit en een D6C erin. Ik zou dan een dizzy-adapter gebruiken zodat hij kan draaien op de ECU van de D6B en voor de aansturing van de toerenteller het kant en klare draadje gebruiken (waar ik nu even het internetadres van kwijt ben

). Dit moet je er doormiddel van een stekker gewoon tussenzetten. Verder de uitlaat d.m.v. een adaptorplaat of een speciaal spruitstuk voor het schutbord laten passeren, een aangepast watervatje, een ingekort inlaatspruitstuk en het opzichtige 16v embleem op het kleppendeksel affrezen en bedekken met een op maat uitgefreest plaatje met 1.9 Rallye er op en klaar is Klara!
Het daaropvolgende jaar gewoon doen of je neus bloedt op de keuring en ik denk dat er weinig problemen gaan zijn.
Zouden ze het toch moeten opmerken is het "gewoon" de D6C eruithalen, D6B erin, draadje ertussenuit en uitlaat wisselen (ik werk in het onderwijs, dus aan tijd geen gebrek

). En na de keuring natuurlijk vice versa.
Ik denk dat je zo het meeste kans maakt, maar natuurlijk hoe meer mensen hoe meer ideeen.[/u]