Project: originele, witte 205 GTi
Moderator: P-unit
Kleine update.
De Gentry heeft plaatsgemaakt, dus kunnen we ons nu concentreren op de witte . De bodem vrij gemaakt van troep en een snelle beschermlaag gegeven. 't Is nog niet klaar, moet het nog een beetje netjes afwerken. Het werkt nie zo gemakkelijk onder de auto, met een groot gebrek aan goed licht.
Wat foto's:
En ik moet dringend 'ns opruimen, de garage is al vrij krap!
De Gentry heeft plaatsgemaakt, dus kunnen we ons nu concentreren op de witte . De bodem vrij gemaakt van troep en een snelle beschermlaag gegeven. 't Is nog niet klaar, moet het nog een beetje netjes afwerken. Het werkt nie zo gemakkelijk onder de auto, met een groot gebrek aan goed licht.
Wat foto's:
En ik moet dringend 'ns opruimen, de garage is al vrij krap!
Aztech Gold 205 Gentry
-
- Pug Driver
- Berichten: 1967
- Lid geworden op: zo 22 okt 2006, 10:40
Ben ook van plan om in mijne een mi te hangen. Ken iemand die er al 10 jaar mee rondrijdt. Hij heeft het nooit gemeld en geraakt vlot door de keuring.
Ik zou wel gaan voor een aangepaste uitlaat of een plaat die de hoek van het uitlaatspruitstuk verandert. Doe je dat niet moet je je scherm inkloppen en dat zien ze niet graag op de keuring. Verder is een aangepast inlaatspruitstuk en een ander koelvloeistofvaatje geen weggegooid geld (Baker in Engeland) evenals een aangepaste kabelboom. Anders moet je zelf weer liggen bricoleren en dat gaat opvallen. Het belangrijkste evenwel lijkt mij om het opzichtige 16v kleppendeksel op de een of andere manier te camoufleren (affrezen en polieren?, ...).
Dit lijkt me haalbaarder dan om een eenmalige toelating te krijgen. Ik heb dat namelijk al eens geprobeerd met een unimog (om hem op klein rijbewijs te krijgen) en dat heb ik na 18 maanden moeten opgeven
Ik zou wel gaan voor een aangepaste uitlaat of een plaat die de hoek van het uitlaatspruitstuk verandert. Doe je dat niet moet je je scherm inkloppen en dat zien ze niet graag op de keuring. Verder is een aangepast inlaatspruitstuk en een ander koelvloeistofvaatje geen weggegooid geld (Baker in Engeland) evenals een aangepaste kabelboom. Anders moet je zelf weer liggen bricoleren en dat gaat opvallen. Het belangrijkste evenwel lijkt mij om het opzichtige 16v kleppendeksel op de een of andere manier te camoufleren (affrezen en polieren?, ...).
Dit lijkt me haalbaarder dan om een eenmalige toelating te krijgen. Ik heb dat namelijk al eens geprobeerd met een unimog (om hem op klein rijbewijs te krijgen) en dat heb ik na 18 maanden moeten opgeven
If God is the answer, it must have been a stupid question ...
Uitlaat wordt inderdaad gefixt d.m.v. een aangepaste hoek met die flens. Kost wel iets, maar inkloppen van het schutbord, daar begin ik niet aan. Het origineel koelvloeistofvaatje past trouwens wel in combinatie met het 405-spruitstuk. Met de 309-spaghetti gaat dat niet meer.
En welk inlaatspruitstuk bedoel je? Gewoon verkort Mi16-spul? Verkopen ze bij BakerBM spruitstukken? Voorlopig hou ik het standaard spruitstuk en laat ik de radiator wat naar voor kantelen.
Kabelboom besteed ik waarschijnlijk uit. Daar moet ik mij ook nog over inlezen. Die van een 309 16v is plug&play geloof ik. De rest vereist wat aanpassingswerk.
En hoe we dat met de keuring gaan doen zien we nog wel . Het is ook nog een Nederlandse auto, dus misschien geeft dat wel wat opties voor de 16v.
EDIT: Open ook maar een topic met uw plannen dan. Ben wel benieuwd, en we kunnen vast nog van elkaar leren .
En welk inlaatspruitstuk bedoel je? Gewoon verkort Mi16-spul? Verkopen ze bij BakerBM spruitstukken? Voorlopig hou ik het standaard spruitstuk en laat ik de radiator wat naar voor kantelen.
Kabelboom besteed ik waarschijnlijk uit. Daar moet ik mij ook nog over inlezen. Die van een 309 16v is plug&play geloof ik. De rest vereist wat aanpassingswerk.
En hoe we dat met de keuring gaan doen zien we nog wel . Het is ook nog een Nederlandse auto, dus misschien geeft dat wel wat opties voor de 16v.
EDIT: Open ook maar een topic met uw plannen dan. Ben wel benieuwd, en we kunnen vast nog van elkaar leren .
Aztech Gold 205 Gentry
Sorry, is niet Baker maar Spoox : http://www.spooxcomponents.co.uk/
Is inderdaad een ingekort mi 16 spruitstuk. Ze hebben denk ik ook beugeltjes voor de radiator.
Ik had nog een adres voor een tussenstukje voor de kabelboom zodat het er net origineel uitziet, maar dat ben ik even kwijt
Is inderdaad een ingekort mi 16 spruitstuk. Ze hebben denk ik ook beugeltjes voor de radiator.
Ik had nog een adres voor een tussenstukje voor de kabelboom zodat het er net origineel uitziet, maar dat ben ik even kwijt
If God is the answer, it must have been a stupid question ...
Ik had daarnet even over de post van Hans heengelezen, maar ik vrees dat ik hem gelijk moet geven (gebeurd wel meer als het om 205-jes gaat ).
Als je de Gti nog moet invoeren mag je het vergeten als je er de mi al hebt inhangen.
Ik heb mijn Unimog enkele jaren geleden van het Belgisch leger overgenomen, wat bij inschrijving neerkomt op invoeren vanuit een ander land. Bij de eerste keuring hebben ze toen letterlijk ALLES nagekeken met het PVG in de hand. Ik bedoel hiermee: chassisnummer, geometrie, gewicht, ... en vooral: motornummer en code. Ik moet je niet vertellen wat er zou gebeuren als jou die eer te beurt zou vallen met een mi in het vooronder . Ik vrees dat het dan helemaal onmogelijk zal zijn om ooit nog een kans te maken om die auto met mi in het verkeer te krijgen.
Ik heb wel mijn eigen idee over hoe ik het zou doen. Ik ga hier nog geen topic voor openen aangezien ik er pas volgend jaar mee wil starten (eerst nog even financieel bekomen van een nieuwbouw).
Ik wil er echter wel even jouw topic mee vervuilen, als je het niet erg vind :
Ik moet beginnen van een 205 Rallye van 1991 die op dit moment niet meer ingeschreven is. Ik ben van plan eerst de verlaagde vering te vervangen door een schroefkit. Dan zou ik de motor vervangen door een D6B met bijhorende ECU. Deze setup zou ik dan door de keuring willen krijgen, wat volgens mij geen probleem mag zijn.
Als ik dan terug thuis ben gaat de D6B eruit en een D6C erin. Ik zou dan een dizzy-adapter gebruiken zodat hij kan draaien op de ECU van de D6B en voor de aansturing van de toerenteller het kant en klare draadje gebruiken (waar ik nu even het internetadres van kwijt ben ). Dit moet je er doormiddel van een stekker gewoon tussenzetten. Verder de uitlaat d.m.v. een adaptorplaat of een speciaal spruitstuk voor het schutbord laten passeren, een aangepast watervatje, een ingekort inlaatspruitstuk en het opzichtige 16v embleem op het kleppendeksel affrezen en bedekken met een op maat uitgefreest plaatje met 1.9 Rallye er op en klaar is Klara!
Het daaropvolgende jaar gewoon doen of je neus bloedt op de keuring en ik denk dat er weinig problemen gaan zijn.
Zouden ze het toch moeten opmerken is het "gewoon" de D6C eruithalen, D6B erin, draadje ertussenuit en uitlaat wisselen (ik werk in het onderwijs, dus aan tijd geen gebrek ). En na de keuring natuurlijk vice versa.
Ik denk dat je zo het meeste kans maakt, maar natuurlijk hoe meer mensen hoe meer ideeen.[/u]
Als je de Gti nog moet invoeren mag je het vergeten als je er de mi al hebt inhangen.
Ik heb mijn Unimog enkele jaren geleden van het Belgisch leger overgenomen, wat bij inschrijving neerkomt op invoeren vanuit een ander land. Bij de eerste keuring hebben ze toen letterlijk ALLES nagekeken met het PVG in de hand. Ik bedoel hiermee: chassisnummer, geometrie, gewicht, ... en vooral: motornummer en code. Ik moet je niet vertellen wat er zou gebeuren als jou die eer te beurt zou vallen met een mi in het vooronder . Ik vrees dat het dan helemaal onmogelijk zal zijn om ooit nog een kans te maken om die auto met mi in het verkeer te krijgen.
Ik heb wel mijn eigen idee over hoe ik het zou doen. Ik ga hier nog geen topic voor openen aangezien ik er pas volgend jaar mee wil starten (eerst nog even financieel bekomen van een nieuwbouw).
Ik wil er echter wel even jouw topic mee vervuilen, als je het niet erg vind :
Ik moet beginnen van een 205 Rallye van 1991 die op dit moment niet meer ingeschreven is. Ik ben van plan eerst de verlaagde vering te vervangen door een schroefkit. Dan zou ik de motor vervangen door een D6B met bijhorende ECU. Deze setup zou ik dan door de keuring willen krijgen, wat volgens mij geen probleem mag zijn.
Als ik dan terug thuis ben gaat de D6B eruit en een D6C erin. Ik zou dan een dizzy-adapter gebruiken zodat hij kan draaien op de ECU van de D6B en voor de aansturing van de toerenteller het kant en klare draadje gebruiken (waar ik nu even het internetadres van kwijt ben ). Dit moet je er doormiddel van een stekker gewoon tussenzetten. Verder de uitlaat d.m.v. een adaptorplaat of een speciaal spruitstuk voor het schutbord laten passeren, een aangepast watervatje, een ingekort inlaatspruitstuk en het opzichtige 16v embleem op het kleppendeksel affrezen en bedekken met een op maat uitgefreest plaatje met 1.9 Rallye er op en klaar is Klara!
Het daaropvolgende jaar gewoon doen of je neus bloedt op de keuring en ik denk dat er weinig problemen gaan zijn.
Zouden ze het toch moeten opmerken is het "gewoon" de D6C eruithalen, D6B erin, draadje ertussenuit en uitlaat wisselen (ik werk in het onderwijs, dus aan tijd geen gebrek ). En na de keuring natuurlijk vice versa.
Ik denk dat je zo het meeste kans maakt, maar natuurlijk hoe meer mensen hoe meer ideeen.[/u]
Laatst gewijzigd door Tom205304 op di 11 mar 2008, 21:38, 2 keer totaal gewijzigd.
If God is the answer, it must have been a stupid question ...
Draadje gevonde s?: http://www.spoox.co.uk/catalog/product_ ... cts_id=278
If God is the answer, it must have been a stupid question ...
Ja, da's ook een optie natuurlijk. Eerst 8v erin voor de invoer en daarna pas gaan experimenteren met de D6C. 'k Ga binnenkort nog 'ns informeren bij Peugeot zelf, kijken of ze mij wat meer info kunnen geven. Ik hoop nog steeds dat het via deze weg lukt. Gutmann 16 bestaat ook, dus misschien... .
Tom205304 schreef:ik werk in het onderwijs, dus aan tijd geen gebrek
Aztech Gold 205 Gentry