Pagina 2 van 3
Re: 1986 - Peugeot 305 GL - Randy Andy
Geplaatst: wo 14 mar 2012, 08:50
door Jurgen
oldskool rules!!!
Re: 1986 - Peugeot 305 GL - Randy Andy
Geplaatst: wo 14 mar 2012, 17:41
door Sidd
very nice...
Ik voorzie een photoshoot samen met dedonax in de toekomst

Re: 1986 - Peugeot 305 GL - Randy Andy
Geplaatst: wo 14 mar 2012, 23:10
door natnek
Ik heb al meer gezien van deze maar kga menne mond nog toehouden voorlopig

, Zal wel te zien zijn op pugday waarschijnlijk? Merci nog eens voor de veren en de goeide service tot zondag!
Re: 1986 - Peugeot 305 GL - Randy Andy
Geplaatst: do 15 mar 2012, 10:39
door Randy Andy
volgende grote job was de koppeling, deze slipte zelfs door in 4de versnelling. Als je weet dat dit beestje maar 60pk heeft, dan weet je wel hoe laat het is!
Dan begon een lange weg op zoek naar een koppeling. Omdat deze motor eigenlijk afkomstig is uit een 204 & 304, was dat niet evident. Deze motor heeft versnellingsbak en motor in 1 stuk (zoals bij een moto), dus het werk zou wel meevallen.
Na lang zoeken, toch een nieuwe originele drukgroep, vliegwiel, startkrans, koppelingsplaat & druklager gevonden van LUK via dlam hier op het forum, nogmaals mijn oneindige dank!
En met de hulp van een speciaal Peugeot tool - thanks to Garage Steenbeke - de klus samen met Kinny kunnen klaren.

Re: 1986 - Peugeot 305 GL - Randy Andy
Geplaatst: do 15 mar 2012, 12:55
door PUG(z)OT
ik zie dat fonske ook al aant leren buikschuiven is

Re: 1986 - Peugeot 305 GL - Randy Andy
Geplaatst: vr 16 mar 2012, 10:44
door Randy Andy
Re: 1986 - Peugeot 305 GL - Randy Andy
Geplaatst: vr 16 mar 2012, 10:45
door Randy Andy
ook de geluidsinstallatie moet eraan geloven...

Re: 1986 - Peugeot 305 GL - Randy Andy
Geplaatst: vr 16 mar 2012, 17:27
door natnek
Ziet er al goed uit benieuwd naar deze

Re: 1986 - Peugeot 305 GL - Randy Andy
Geplaatst: vr 16 mar 2012, 17:35
door JordiC
gaat weer een schoon creatie worden

Re: 1986 - Peugeot 305 GL - Randy Andy
Geplaatst: za 17 mar 2012, 08:45
door Randy Andy
nog een beetje verder getoekt aan de 305:
bumpers ontdaan van de nummerplaatvoorziening en klaar om in hun nieuwe kleur te steken.

wegens een grove rekenfout van de Peugeot ingenieurs in de jaren '80, raken de stuurstangen het chassis

direct een mouw aangepast

wielen zijn klaar en ready for rubber

de nieuwe muziekbron

Re: 1986 - Peugeot 305 GL - Randy Andy
Geplaatst: za 17 mar 2012, 08:46
door Randy Andy
zoals gezegd: alle versleten delen moeten vervangen worden, dus ook het kofferpompje

het vervaardigen van de nieuwe hoedenplank

en nog een sfeerfoto van het lege interieur

Re: 1986 - Peugeot 305 GL - Randy Andy
Geplaatst: za 17 mar 2012, 10:41
door jurgen_s
gestoord... maar op een goei manier

Re: 1986 - Peugeot 305 GL - Randy Andy
Geplaatst: za 17 mar 2012, 22:33
door Randy Andy
info ivm de wielen:
BBS RS 16"
vooraan 7", ET19
achteraan 8", ET24
harten gestraald en gespoten in BBS-goud
originele BBS rode-goude centercaps op gepolierde zeskant
nieuwe alu binnenringen
nieuwe inox buitenringen
gouden boutjes en ventiel
centers herboord naar 4x108 en vooraan aangepaste ET
banden die erop komen zijn 165/40-16, uiteraard van het dubieuze merk Nankang, maar er zat niets anders op. Het is niet dat de 1.3 veel vermogen heeft
haha, ik wist dat die opmerking ging komen van Kriske. Het was wel zo dat de RS'en origineel in goud stonden.
Gisteren heeft onze bandenman de bandjes erop getrokken: 165/40-16: op de 7" geen probleem, op de 8" een klein beetje hulp van het kanon en van de hamer. Is de grootste stretch die ik al gezien heb.
göt stretch?

Re: 1986 - Peugeot 305 GL - Randy Andy
Geplaatst: za 17 mar 2012, 22:56
door Axel
Randy Andy schreef:
banden die erop komen zijn 165/40-16,

bij mij ligt er nen 165/70-14 op (denk ik), maar ja, ik heb dan wel de sportievere versie ipv nen GL

Re: 1986 - Peugeot 305 GL - Randy Andy
Geplaatst: za 17 mar 2012, 23:02
door Randy Andy
race vs. cruize
