2004 - Peugeot 407SW 1.6HdiF - Steven
Moderator: P-unit
Re: 2004 - Peugeot 407SW 1.6HdiF - Steven
Bestaan die kabeltjes? Van de apple dock stekker naar een 3,5mm jack? Want dan moet steven idd eens gaan zoeken! bedankt voor de tip
Eentje van de logoloze koffer
Eentje van de logoloze koffer
Laatst gewijzigd door Steven op za 15 mar 2014, 21:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: 2004 - Peugeot 407SW 1.6HdiF - Steven
Vandaag een kabeltje thuisgekregen om de ipod aan te sluiten met de ipod dock stekker naar een aux-in... straks eens kijken of het geluid nu harder gaat...
Ondertussen ook nog een setje parkeersensoren gescoord... dan kunnen we die binnenkort in een keer samen met de trekhaak installeren...
Dat is trouwens een volledig afneembare van Bosal geworden... Oris systeem dus volledig onzichtbaar als hij afgenomen is, zelfs de stekkerdoos klapt naar boven...
Ondertussen ook nog een setje parkeersensoren gescoord... dan kunnen we die binnenkort in een keer samen met de trekhaak installeren...
Dat is trouwens een volledig afneembare van Bosal geworden... Oris systeem dus volledig onzichtbaar als hij afgenomen is, zelfs de stekkerdoos klapt naar boven...
-
- Pug Driver
- Berichten: 3149
- Lid geworden op: wo 22 mar 2006, 19:39
- Locatie: The big city of Merksplas
Re: 2004 - Peugeot 407SW 1.6HdiF - Steven
schonen, daily
nu uwen 309 op de grond (al zal ene da ni graag horen haha )
nu uwen 309 op de grond (al zal ene da ni graag horen haha )
Re: 2004 - Peugeot 407SW 1.6HdiF - Steven
Ipod kabel is toch niet helemaal je dat...
van aux naar aux is volume 30 van de ingang ongeveer volume 10 op de gewone radio, van ipod dock stekker naar de aux is het volume 30 van de ingang ongeveer gelijk aan volume 15 van de gewone radiozenders... tzal dus toch met voorversterker worden...
Woopwoop! Updates:
korte antennespriet
Nrplaat units met SMD Leds
van aux naar aux is volume 30 van de ingang ongeveer volume 10 op de gewone radio, van ipod dock stekker naar de aux is het volume 30 van de ingang ongeveer gelijk aan volume 15 van de gewone radiozenders... tzal dus toch met voorversterker worden...
Woopwoop! Updates:
korte antennespriet
Nrplaat units met SMD Leds
Re: 2004 - Peugeot 407SW 1.6HdiF - Steven
waar hebt ge die leds gevonden?
Re: 2004 - Peugeot 407SW 1.6HdiF - Steven
Autostyle... maar ze staan alleen op de oude site (tepper.nl) heel raar... Ik heb ze ook maar gevonden door mijn beroepsmisvorming...
Re: 2004 - Peugeot 407SW 1.6HdiF - Steven
Die led nr.plaatverlichting heeft er welgeteld 2 dagen ingezeten... Ze geven geen foutmeldingen, maar bij ieder "lichtsignaal" dat de auto geeft gaan ze 2 minuten lang knipperen...Dus terug originele met bleuvision lampjes in...
Re: 2004 - Peugeot 407SW 1.6HdiF - Steven
ik weet niet of die van u al het CAN bus systeem heeft om alles aan te sturen, maar ik denk al wel VAN bus systeem
Re: 2004 - Peugeot 407SW 1.6HdiF - Steven
Normaal zouden ze canbus ondersteunend zijn, maar het werkt dus niet zoals het hoort...
Aangezien we nu toch een paar dagen thuis waren heb ik eindelijk eens werk kunnen maken van de 407...
Hij had al sinds ik hem kocht roetverlies aan de turbo dus dat hebben we maar eens deftig bekeken, bij het verwijderen van het hitteschild war al vlot te zien dat het via de klem kwam die de turbo en de roetfilter verbindt, maar om zeker te zijn heel de roetfilter e.d. er onderuit gehad om alles deftig te kunnen inspecteren... productiedatum van de roetfilter is trouwens 04/09/09 dus die zit er ook nog maar dik twee jaar onder, daar heb ik dus normaal ook al geen omkijken heen de eerste jaren... Turbo was ook mooi spelingsvrij dus dat ziet er allemaal goed uit!
Ook het luchtfilterhuis hing er maar los in aangezien er een paar ophangingsrubbers weg waren, aangezien het huis er toch uit was ook de luchtfilter maar vervangen... Ik ging ervanuit dat ik dit preventief ging doen, maar niets was minder waar! Zo smerig heb ik een luchtfilter nog nooit gezien!
ABNORMAAL... vorige onderhoud dateert volgens het boekje pas van 5000km geleden... Verbruik ligt nu bijna een liter/100km lager en hij pakt vlotter op onderin...
Zelfde verhaal wat betreft de interieurfilter... de oude woog bijna 5 keer zoveel als de nieuwe... Ik wist dat dit bij veel garages wel vaker overgeslagen werd om de kosten te drukken, maar zo erg had ik het niet verwacht! Vroeger werkte de blazer enkel op de twee hoogste standen nu voel je al vanaf de eerste trap de lucht toestromen!
Binnekort dus ook maar eens het hele oliesysteem flushen en de carterpan eronderuit halen om de oliezeef te controleren... Volgens het boekje werd hij tot nu toe altijd gesmeerd met 5W30. Zou ik dit best aanhouden of eventueel overschakelen op een 5W40?
Hij had al sinds ik hem kocht roetverlies aan de turbo dus dat hebben we maar eens deftig bekeken, bij het verwijderen van het hitteschild war al vlot te zien dat het via de klem kwam die de turbo en de roetfilter verbindt, maar om zeker te zijn heel de roetfilter e.d. er onderuit gehad om alles deftig te kunnen inspecteren... productiedatum van de roetfilter is trouwens 04/09/09 dus die zit er ook nog maar dik twee jaar onder, daar heb ik dus normaal ook al geen omkijken heen de eerste jaren... Turbo was ook mooi spelingsvrij dus dat ziet er allemaal goed uit!
Ook het luchtfilterhuis hing er maar los in aangezien er een paar ophangingsrubbers weg waren, aangezien het huis er toch uit was ook de luchtfilter maar vervangen... Ik ging ervanuit dat ik dit preventief ging doen, maar niets was minder waar! Zo smerig heb ik een luchtfilter nog nooit gezien!
ABNORMAAL... vorige onderhoud dateert volgens het boekje pas van 5000km geleden... Verbruik ligt nu bijna een liter/100km lager en hij pakt vlotter op onderin...
Zelfde verhaal wat betreft de interieurfilter... de oude woog bijna 5 keer zoveel als de nieuwe... Ik wist dat dit bij veel garages wel vaker overgeslagen werd om de kosten te drukken, maar zo erg had ik het niet verwacht! Vroeger werkte de blazer enkel op de twee hoogste standen nu voel je al vanaf de eerste trap de lucht toestromen!
Binnekort dus ook maar eens het hele oliesysteem flushen en de carterpan eronderuit halen om de oliezeef te controleren... Volgens het boekje werd hij tot nu toe altijd gesmeerd met 5W30. Zou ik dit best aanhouden of eventueel overschakelen op een 5W40?
-
- Pug Driver
- Berichten: 4720
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
- Locatie: Planet Earth
- Contacteer:
Re: 2004 - Peugeot 407SW 1.6HdiF - Steven
Zolang u geen olieverbruik hebt, blijf maar 5w30 gebruiken.
Re: 2004 - Peugeot 407SW 1.6HdiF - Steven
Motorspoeling zeker geen overbodige luxe bij deze motor!
Re: 2004 - Peugeot 407SW 1.6HdiF - Steven
Voor zover ik kan afleiden uit de stand van de peilstok is er geen olieverbruik dus dan zullen we nog wel een tijdje met 5W30 smeren. Bedankt voor de reactie! Idd oliespoeling kan bij deze blokken zeker geen kwaad...
Re: 2004 - Peugeot 407SW 1.6HdiF - Steven
De laatste paar dagen draait de 407 niet zoals het hoort... Als hij op temperatuur is en hij draait stationair "springt" hij telkens 50 toeren omhoog om dan weer af te zwakken en weer op te springen...
Gisteren had ik hem eens uitgelezen en er zitten twee foutcodes in, nl.
P1351 - wat wijst op één of meer kapotte gloeibougies
p0422 - wat een gevolg is van de eerste fout want dit wijst erop dat hij zijn regeneraties niet kan afmaken door de bovenliggende fout.
Maandag dus maar eens 4 gloeibougies vervangen...
Zouden deze dingen met elkaar te maken kunnen hebben?
Ik had ook de brandstofafstelling van de 4 cilinders eens op een rijtje gezet in een grafiek en die leek mij, voor zover ik daar iets van ken, vrij normaal, allemaal waardes die binnen dezelfde limieten vallen.
Drukverschil voor en na de roetfilter was trouwens maximum 313 mbar, kan iemand mij vertellen wat de normale referentiewaarde is? M.a.w. is dit acceptabel of eerder aan de hoge kant?
Gisteren had ik hem eens uitgelezen en er zitten twee foutcodes in, nl.
P1351 - wat wijst op één of meer kapotte gloeibougies
p0422 - wat een gevolg is van de eerste fout want dit wijst erop dat hij zijn regeneraties niet kan afmaken door de bovenliggende fout.
Maandag dus maar eens 4 gloeibougies vervangen...
Zouden deze dingen met elkaar te maken kunnen hebben?
Ik had ook de brandstofafstelling van de 4 cilinders eens op een rijtje gezet in een grafiek en die leek mij, voor zover ik daar iets van ken, vrij normaal, allemaal waardes die binnen dezelfde limieten vallen.
Drukverschil voor en na de roetfilter was trouwens maximum 313 mbar, kan iemand mij vertellen wat de normale referentiewaarde is? M.a.w. is dit acceptabel of eerder aan de hoge kant?
-
- Pug Driver
- Berichten: 3192
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 07:15
- Locatie: N 51°03'10,3", E 05°02'57,2"
- Contacteer:
Re: 2004 - Peugeot 407SW 1.6HdiF - Steven
anders moet ge uw EGR-klep eens uitbouwen en proper maken, ttz eens uitblazen mee den compresseur. Dat helpt ook