208 van scoops-shops tot Product
Moderator: P-unit
-
- Pug Driver
- Berichten: 4767
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
- Locatie: Planet Earth
- Contacteer:
Re: 208 van scoops-shops tot Product
Als ze het af willen maken, dan zou de motor 208pk moeten hebben.
dwz: meer dan dan DS3 racing, en klink ook mooi, 208 met 208 pk.
dwz: meer dan dan DS3 racing, en klink ook mooi, 208 met 208 pk.
-
- Pug Driver
- Berichten: 5333
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
- Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
- Contacteer:
Re: 208 van scoops-shops tot Product
Eerder dit jaar stelde Peugeot op het Autosalon van Genève de studieversies van de sportieve GTi en de luxueuze XY samen voor. De wereldpremière van de productieversies geschiedt ook zij aan zij, op het Autosalon van Parijs.
De XY profiteert van en aantal technische upgrades die de 208 GTi ook te beurt vallen, zoals een toegenomen spoorbreedte voor- en achteraan, zijshorten en spatbordverbreders. Het model rust eveneens op 17-duimers, zij het exemplaren met een specifiek design. Maar hij moet het vooral hebben van z'n specifieke interieur en unieke, paarse lakkleur. Wie dat echt niet ziet zitten moet niet meteen wanhopen, Peugeot voorziet nog vijf andere koetswerktinten, bovenop twee varianten voor de binnenaankleding.
Het gebruik van volleder in het interieur en fijne details als de geborstelde aluminium achtergrond voor de wijzerplaten of de langs achter verlichte biesjes in gepolijst chroom moeten het gevoel van luxe nog onderstrepen.
Terwijl de GTi het met één motor moet stellen, wordt de XY leverbaar met de verschillende vermogensversies van de 1.6l dieselmotor (92 en 115pk) en de 1.6l benzinemotor (120 en 155pk). Hier wordt vooral uitgepakt met een uitgebreide uitrusting. Een opgewaardeerd audio- en navigatiesysteem, een glazen panoramadak en een volautomatische parkeerfunctie maken daar deel van uit.


De XY profiteert van en aantal technische upgrades die de 208 GTi ook te beurt vallen, zoals een toegenomen spoorbreedte voor- en achteraan, zijshorten en spatbordverbreders. Het model rust eveneens op 17-duimers, zij het exemplaren met een specifiek design. Maar hij moet het vooral hebben van z'n specifieke interieur en unieke, paarse lakkleur. Wie dat echt niet ziet zitten moet niet meteen wanhopen, Peugeot voorziet nog vijf andere koetswerktinten, bovenop twee varianten voor de binnenaankleding.
Het gebruik van volleder in het interieur en fijne details als de geborstelde aluminium achtergrond voor de wijzerplaten of de langs achter verlichte biesjes in gepolijst chroom moeten het gevoel van luxe nog onderstrepen.
Terwijl de GTi het met één motor moet stellen, wordt de XY leverbaar met de verschillende vermogensversies van de 1.6l dieselmotor (92 en 115pk) en de 1.6l benzinemotor (120 en 155pk). Hier wordt vooral uitgepakt met een uitgebreide uitrusting. Een opgewaardeerd audio- en navigatiesysteem, een glazen panoramadak en een volautomatische parkeerfunctie maken daar deel van uit.


Re: 208 van scoops-shops tot Product
prijskaartje zal wel navenant zijn
ik hoop voor de GTI stiekem op een prijs rond de 20.000€. Dat zou hem in rechstreekse concurrentie plaatsen met de clio RS die al kan rekenen op heel wat aanhang.
ik hoop voor de GTI stiekem op een prijs rond de 20.000€. Dat zou hem in rechstreekse concurrentie plaatsen met de clio RS die al kan rekenen op heel wat aanhang.
-
- Pug Driver
- Berichten: 5333
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
- Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
- Contacteer:
Re: 208 van scoops-shops tot Product
Peugeot heeft de nieuwe generatie van z’n icoon af: de 208 GTI doet z’n intrede in het gamma. De auto gaat er wel voor de volle honderd procent voor, waar z’n voorgangers het iets rustiger aan deden.
Alleen al met z’n uiterlijk maakt de GTI duidelijk dat dit niet zomaar een 208 is. We noteren aan de achterzijde een dakspoiler, dubbele, trapeziumvormige uitlaatpijpen en een 'diffusor', afgewerkt in hoogglans zwart. De kleur rood speelt ook nadrukkelijk een rol op de remklauwen, op de grille en de letters op de kofferklep. Tenslotte is er lichtmetaal met een diameter van 17 inch.Binnenin doet Peugeot z’n best om het GTI-thema verder door te voeren. De afwerking is met een kleurencombinatie van hoogglans zwart, rood en chroom. De stoelen zijn met Club Nappa leer bekleed en hebben rode stiksels. De gordels hebben een rode kleur.
Maar waar het in een GTI natuurlijk echt om draait, is de motor. Peugeot heeft zich niet ingehouden en geeft de 208 GTI de beschikking over een 1,6-liter THP-benzinemotor met een vermogen van 200 pk. Het maximumkoppel is 275 Nm. De sprint van 0 tot 100 km/h kost zeven seconden. De tussenacceleratie van 80 naar 120 km/h kost de auto in de vijfde versnelling ook zeven seconden. De GTI weegt 1.160 kilogram en heeft een CO2-uitstoot van 145 g/km.
Peugeot trapt af met een exclusieve Limited Edition van vijftig exemplaren. Deze onderscheiden zich door Onyx Black-lichtmetaal en een lakkleur Satin Pearlescent White. Centraal op de wielen zien we een aluminium ring met daaromheen de kleur rood. Aan de onderzijde van de grille is er een Franse vlag. Binnenin zijn er een navigatiesysteem en een Hifi-pack. Het is nog niet duidelijk of die Limited Edition ook naar Nederland komt.
De Peugeot 208 GTI debuteert op de Autosalon van Parijs. Rond de jaarwisseling verwachten we ‘m bij de dealers. De prijzen zijn nog niet bekend. Bij de vorige twee generaties van de GTI was deze versie niet de topper van het gamma. De 206 GTI had een vermogen van 138 pk, destijds was de 177 pk sterke RC de topper. Bij de 207 heette de sterkste versie bij ons ook RC, maar die 175 pk sterke 207 heette in bijvoorbeeld Groot-Brittannië wel GTI.
Bron: Autoweek.nl
Alleen al met z’n uiterlijk maakt de GTI duidelijk dat dit niet zomaar een 208 is. We noteren aan de achterzijde een dakspoiler, dubbele, trapeziumvormige uitlaatpijpen en een 'diffusor', afgewerkt in hoogglans zwart. De kleur rood speelt ook nadrukkelijk een rol op de remklauwen, op de grille en de letters op de kofferklep. Tenslotte is er lichtmetaal met een diameter van 17 inch.Binnenin doet Peugeot z’n best om het GTI-thema verder door te voeren. De afwerking is met een kleurencombinatie van hoogglans zwart, rood en chroom. De stoelen zijn met Club Nappa leer bekleed en hebben rode stiksels. De gordels hebben een rode kleur.
Maar waar het in een GTI natuurlijk echt om draait, is de motor. Peugeot heeft zich niet ingehouden en geeft de 208 GTI de beschikking over een 1,6-liter THP-benzinemotor met een vermogen van 200 pk. Het maximumkoppel is 275 Nm. De sprint van 0 tot 100 km/h kost zeven seconden. De tussenacceleratie van 80 naar 120 km/h kost de auto in de vijfde versnelling ook zeven seconden. De GTI weegt 1.160 kilogram en heeft een CO2-uitstoot van 145 g/km.
Peugeot trapt af met een exclusieve Limited Edition van vijftig exemplaren. Deze onderscheiden zich door Onyx Black-lichtmetaal en een lakkleur Satin Pearlescent White. Centraal op de wielen zien we een aluminium ring met daaromheen de kleur rood. Aan de onderzijde van de grille is er een Franse vlag. Binnenin zijn er een navigatiesysteem en een Hifi-pack. Het is nog niet duidelijk of die Limited Edition ook naar Nederland komt.
De Peugeot 208 GTI debuteert op de Autosalon van Parijs. Rond de jaarwisseling verwachten we ‘m bij de dealers. De prijzen zijn nog niet bekend. Bij de vorige twee generaties van de GTI was deze versie niet de topper van het gamma. De 206 GTI had een vermogen van 138 pk, destijds was de 177 pk sterke RC de topper. Bij de 207 heette de sterkste versie bij ons ook RC, maar die 175 pk sterke 207 heette in bijvoorbeeld Groot-Brittannië wel GTI.
Bron: Autoweek.nl
-
- Pug Driver
- Berichten: 5333
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
- Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
- Contacteer:
Re: 208 van scoops-shops tot Product
Ze hebben t gewicht toch nie onder de magische 1000kg gekregen. 

-
- Pug Driver
- Berichten: 3714
- Lid geworden op: za 13 feb 2010, 15:01
- Locatie: Torhout West-Vlaanderen
Re: 208 van scoops-shops tot Product
De Peugeot 208 GTI



















-
- Pug Driver
- Berichten: 3714
- Lid geworden op: za 13 feb 2010, 15:01
- Locatie: Torhout West-Vlaanderen
Re: 208 van scoops-shops tot Product
in het rood 10 keer knapper
maar inderdaad, eindelijk een topmodel voor de 208
maar inderdaad, eindelijk een topmodel voor de 208
-
- Pug Driver
- Berichten: 3714
- Lid geworden op: za 13 feb 2010, 15:01
- Locatie: Torhout West-Vlaanderen
-
- Pug Driver
- Berichten: 6178
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
- Locatie: Tielt-Winge
- Contacteer:
Re: 208 van scoops-shops tot Product
ferm machine 

-
- Pug Driver
- Berichten: 3714
- Lid geworden op: za 13 feb 2010, 15:01
- Locatie: Torhout West-Vlaanderen
Re: 208 van scoops-shops tot Product
Peugeot 208 is minder succesvol dan verwacht.De 208 mag dan een
fonkelnieuw model zijn, de vraag naar de auto blijkt minder groot te zijn dan de voorraad.
Vandaar dat Peugeot de productie van de hatchback terugschroeft.
Ook de verkoopverwachting wordt onmiddellijk bijgesteld.
De fabrikant bevestigt dat de productie en verkoopverwachting naar beneden toe worden aangepast. Het bedrijf wil echter geen aantallen noemen.
Volgens verschillende media gaat het om 35.000 units op een beoogde output van 175.000 eenheden.
Dit jaar rekent Peugeot op een productievolume van 140.000 exemplaren
van de 208.
De Wall Street Journal schrijft dat de Franse autobouwer per uur
nog maar 35 auto's gaat maken in plaats van de voorspelde 52. De lagere dagelijkse output start op 10 oktober. Daarnaast beëindigt Peugeot eind november één van de drie ploegendiensten.In Europa is de nieuwe 208 sinds april op de markt. Tot op heden verlieten 74.487 stuks
de Europese showrooms. In 2013 wil de onderneming 550.000 auto's van het type
208 wereldwijd verkopen, waarvan 420.000 in Europa.
fonkelnieuw model zijn, de vraag naar de auto blijkt minder groot te zijn dan de voorraad.
Vandaar dat Peugeot de productie van de hatchback terugschroeft.
Ook de verkoopverwachting wordt onmiddellijk bijgesteld.
De fabrikant bevestigt dat de productie en verkoopverwachting naar beneden toe worden aangepast. Het bedrijf wil echter geen aantallen noemen.
Volgens verschillende media gaat het om 35.000 units op een beoogde output van 175.000 eenheden.
Dit jaar rekent Peugeot op een productievolume van 140.000 exemplaren
van de 208.
De Wall Street Journal schrijft dat de Franse autobouwer per uur
nog maar 35 auto's gaat maken in plaats van de voorspelde 52. De lagere dagelijkse output start op 10 oktober. Daarnaast beëindigt Peugeot eind november één van de drie ploegendiensten.In Europa is de nieuwe 208 sinds april op de markt. Tot op heden verlieten 74.487 stuks
de Europese showrooms. In 2013 wil de onderneming 550.000 auto's van het type
208 wereldwijd verkopen, waarvan 420.000 in Europa.
Re: 208 van scoops-shops tot Product
grotendeels te wijten aan de dramatische verkoopscijfers in het algemeen in de BRIC landen en ook in Frankrijk en de rest van Europa
-
- Pug Driver
- Berichten: 5333
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
- Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
- Contacteer:
Re: 208 van scoops-shops tot Product
Dit zijn Nederlandse prijzen, en die liggen meestal hoger als de prijs hier in België.Autoweek.nl schreef: Peugeot 208 GTi goedkoopste 200 pk-auto
De details van Peugeots nieuwe hete bommetje waren al bekend, al moesten we naar de prijs nog even gissen. Nu weten we ook wat de 208 GTi moet gaan kosten en die prijs is zeker concurrerend te noemen.
Voor 25.690 euro verblijdt de Peugeot 208 GTi zijn nieuwe eigenaar met een 1.6 THP motor die 200 pk levert. Gekoppeld aan een zesbak schiet de rappe B-segmenter in 6,8 seconden naar de 100 km/h. De GTi legt 1.160 kilo in de schaal en stoot per kilometer 139 gram CO2 per kilometer uit.
Veel te kiezen hebben 208 GTi-kopers niet; het model is slechts leverbaar in één uitvoering. Halflederen bekleding, het Peugeot Connect Nav-systeem, 17-inch lichtmetaal en een speciaal head-up display met rode verlichting moeten van je 208 een luxe hothatch maken. Gelukkig valt er wat kleuren betreft wel het een en ander te kiezen. De GTi is leverbaar in de kleuren Blanc Banquise, Bleu Virtuel, Rouge Rubi, Noir Perla Nera, Gris Shark en Gris Aluminium. Zowel in het in- als exterieur vinden we hier en daar wat rode accentjes terug. In april 2013 staat de gepeperde 208 bij de Nederlandse dealer.
Met z'n vanafprijs van 25.690 euro is de kleine Peug de goedkoopste auto met 200 pk of meer in de prijslijst. Hij neemt die titel over van de Clio RS Cup, die 25.990 euro kost.
Dus dit zou echt wel ne topper kunnen worden.

-
- Pug Driver
- Berichten: 5333
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
- Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
- Contacteer:
Re: 208 van scoops-shops tot Product
http://www.autoweek.nl/video/3168/dubbe ... eugeot-208
En t toch maar weer niet kunnen laten om te mekkeren over dat de tellers achter het stuur zouden zitten.
Als ge de zetel en het stuur zo zou afstellen dat ge zit volgens "de regels". Benen licht gebogen, polsen op het stuur, dan hebt ge daar echt geen last van.
En dan krijg ik zelfs mijn knieen nog onder het stuur door zonder het stuur te raken.
Onze pa is een stuk kleiner als ik en we hebben er allebei geen last van. Mijn zus is nog wa kleiner en die heeft er ook geen last van.
T is gewoon effe wennen, ma da willen journalisten blijkbaar nie schrijven.
En t toch maar weer niet kunnen laten om te mekkeren over dat de tellers achter het stuur zouden zitten.
Als ge de zetel en het stuur zo zou afstellen dat ge zit volgens "de regels". Benen licht gebogen, polsen op het stuur, dan hebt ge daar echt geen last van.
En dan krijg ik zelfs mijn knieen nog onder het stuur door zonder het stuur te raken.
Onze pa is een stuk kleiner als ik en we hebben er allebei geen last van. Mijn zus is nog wa kleiner en die heeft er ook geen last van.
T is gewoon effe wennen, ma da willen journalisten blijkbaar nie schrijven.
-
- Pug Driver
- Berichten: 6178
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
- Locatie: Tielt-Winge
- Contacteer:
Re: 208 van scoops-shops tot Product
och net zoals in de autogids, als ze een bepaald merk testen hebben ze standaard altijd negatieve punten klaar... bij peugeot is het altijd een slechte afwerkingskwaliteit van het interieur, ik zie het verschil niet tussen de plastiek van een "top merk, 0000" en de plastiek van een peugeot... maarja ik zal niet objectief zijn zeker 
