advertentie Garage Kenens reclame

2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s

607

Moderator: P-unit

jurgen_s
Pug Driver

Bericht door jurgen_s »

voil?, de turbo heeft het eindelijk begeven na 57.000 hard gewerkte km's :mrgreen:

ik had al een paar maanden dat de turbo bij koudstand floot en met gisteren van een trouwfeest terug te komen van zee, zat ik in ??n keer zonder power. Maximum 110 km/h, geen foutmelding op de boordcomputer. De garage was dit trouwens al van heel dichtbij aan het opvolgen. Ze hebben de laatste keer de turbodruk nagemeten op verschillende toerentallen en die was steeds volstrekt normaal.
Dan maar direct naar de garage gebeld en deze morgen mogen langsgaan. Eerst dacht men nog dat het misschien een slang van de intercooler was, maar toen ik vertelde dat ik in het naar de garage rijden continu werd achtervolgd door een blauw-witte rook, was het verdict snel gevallen: turbo kapot dus. Hetgeen snel werd bevestigd toen de onderste darm van de intercooler er werd afgehaald en er ongeveer een kleine halve liter olie uitliep. Tot groot jolijt van Yves, die waarschijnlijk nu nog aan het kuisen is :lol: . Heel waarschijnlijk dus de dichtingen van de as van de turbo die erdoor zitten.
Ik heb direct een vervangwagen meegekregen (207 sw hdi 90 pk). Maandag weten ze meer hoe lang het gaat duren eer de turbo binnen is en geplaatst is.
Trouwens de chiptuning heeft er niets mee te maken (voor wie dat zou denken :wink: ).

Dus bij deze krijgt garret zijnen brol teruggestuurd :mrgreen: (die dus ook leveren aan ongeveer bijna alle andere constructeurs, bmw inclusief)
PUG(z)OT
Pug Driver
Contacteer:

Bericht door PUG(z)OT »

heeft idd de chiptuning niks mee te maken, alleen ma hopen dat ze dat bij u garage niet doorgeven want anders kunt ge toch zelf voor de kosten opdraaien peugeot kennende (want er zal en moet enorm bespaard worden op de garanties...)

hebben we bij ons al meermalen meegemaakt dat gewoon het aske met dus de twee turbine wielekes soms zelfs bijna een kwartslag gedraaid zit :lol:

had er u voor gewaarschuwd toen ge em ging kopen he, dat dit een van de weinige zwakke punten is van deze motor tesamen met de egr klep :wink:
jurgen_s
Pug Driver

Bericht door jurgen_s »

de garage weet ervan, maar de baas stelde me volledig gerust dat het hier wel degelijk om een garantiegeval ging zonder meer.
jurgen_s
Pug Driver

Bericht door jurgen_s »

mijn 'sleur' staat terug thuis. En zoals pugzot had vermeld was het de as van de turbo die teveel speling had.
Nu een paar honderd km's normaal rustig rijden en daarna mag de 'gas' er terug op 8)
Den Hans
Contacteer:

Bericht door Den Hans »

Op naar de volgende... :P
The one and only 205 guy...
jurgen_s
Pug Driver

Bericht door jurgen_s »

hopelijk niet :lol:
hoewel het wel een ziekte is van deze tijd: bmw, mercedes, peugeot, ford, renault,... allemaal dezelfde problemen met de variabele turbo's.
Axel
Pug Driver
Contacteer:

Bericht door Axel »

En nu: niet te rap meer vertrekken en uwe moteur niet te rap stilleggen h? manneke :wink:

guS 8)
jurgen_s
Pug Driver

Bericht door jurgen_s »

die wordt altijd mooi warmgereden en altijd de laatste km's rustig mee gereden ofwel laat ik de motor nog wat nadraaien.
Olie wordt ook om de 15.000 km's vervangen hoewel dit normaal moet om de 30.000 km's. Ze wordt echt wel zeer goed onderhouden :wink:
Den Hans
Contacteer:

Bericht door Den Hans »

30k met den olie... :shock: OK het mag dan wel syntetische zijn, ik vind da wel veel.
jurgen_s
Pug Driver

Bericht door jurgen_s »

ik vond dat dus ook veel, vandaar om de 15.000 km's. Zal waarschijnlijk wel zijn om de leasingmaatschappijen mee tevreden te stellen zeker?
Den Hans
Contacteer:

Bericht door Den Hans »

Zou me niets verbazen...
KrisKe

Bericht door KrisKe »

pm gestuurd trouwens :wink:
Peugeot drive=>the way of live

Peugeot 205 'Junior' 1.4Xs 1987
Peugeot 406 1.9TD phase 1
jurgen_s
Pug Driver

Bericht door jurgen_s »

geen klachten yves want ze rijdt beter dan tevoren. Met de eerste turbo had ik altijd last van dipjes. De deze presteert een pak romiger: van 1500 tot 3500 toeren zonder dipjes.
KrisKe

Bericht door KrisKe »

ff off topic

(heb je men pm gehad :oops: )
Peugeot drive=>the way of live

Peugeot 205 'Junior' 1.4Xs 1987
Peugeot 406 1.9TD phase 1
jurgen_s
Pug Driver

Bericht door jurgen_s »

@ kvh: hij is nog steeds zoek :wink:

en kijk ne keer: op het frans peugeot forum in de gallery van de verschillende modellen, wie zijn 607 staat daar als algemene foto :mrgreen:

http://photo.forum-peugeot.com/membres/
Plaats reactie

Terug naar “60x”