ik had al een paar maanden dat de turbo bij koudstand floot en met gisteren van een trouwfeest terug te komen van zee, zat ik in ??n keer zonder power. Maximum 110 km/h, geen foutmelding op de boordcomputer. De garage was dit trouwens al van heel dichtbij aan het opvolgen. Ze hebben de laatste keer de turbodruk nagemeten op verschillende toerentallen en die was steeds volstrekt normaal.
Dan maar direct naar de garage gebeld en deze morgen mogen langsgaan. Eerst dacht men nog dat het misschien een slang van de intercooler was, maar toen ik vertelde dat ik in het naar de garage rijden continu werd achtervolgd door een blauw-witte rook, was het verdict snel gevallen: turbo kapot dus. Hetgeen snel werd bevestigd toen de onderste darm van de intercooler er werd afgehaald en er ongeveer een kleine halve liter olie uitliep. Tot groot jolijt van Yves, die waarschijnlijk nu nog aan het kuisen is
Ik heb direct een vervangwagen meegekregen (207 sw hdi 90 pk). Maandag weten ze meer hoe lang het gaat duren eer de turbo binnen is en geplaatst is.
Trouwens de chiptuning heeft er niets mee te maken (voor wie dat zou denken
Dus bij deze krijgt garret zijnen brol teruggestuurd