Pagina 10 van 28
Geplaatst: di 17 nov 2009, 14:28
door gino
heb vant weekend weer iets voor gehad

.
ik was op de autosnelweg aan het rijden , en mijn lampje van de batterij begon lichtjes te branden en ff daarna ging het weer uit.
op de gewone baan had ik er geen last van.
snachts reed ik terug op de autosnelweg naar huis en het begon weer te branden.
toen ik bijna aan de afrit was gingen mijn lichten veel zachter branden en toen ik eraf reed viel mijn motor volledig stil.
mijn eerste gedacht ; alternator kapot.
ff een andere batterij erin gezet zodat ik thuis geraakte
en de volgande dag ff gezien of mijn alternator wel werkte en raar genoeg werkt hij nog perfect
dus is het zowat een raadsel voor mij hoe dit kan.
niet dat het echt een probleem is , want ik rij toch bijna nooit autosnelweg, maar ik ben eigenlijk wel benieuwd wat de oorzaak kan zijn.
Geplaatst: di 17 nov 2009, 14:35
door Den Hans
Alternator zeker weten. Kijk de koolborsteltjes maar eens na. Ze zullen wel
bijna op zijn.

Geplaatst: di 17 nov 2009, 14:37
door gino
hoe komt het dan dat hij enkel op autosnelweg er last van heeft ?
heeft het dan iets met het toerental te maken ofzo , want ik zit dan constant rond de 5000 tr/min ?
het zal idd wel de alternator zijn , maar ik vind het toch maar iets raar
Geplaatst: di 17 nov 2009, 14:53
door Den Hans
Yep, als uw borsteltjes slecht zijn kan die op hoge toeren nie meer volgen...
Geplaatst: di 17 nov 2009, 14:55
door gino
aahzow , handig om te weten.
kzal hem 1 van de dagen maar is vervangen dan.
merci voor den uitleg e

Geplaatst: di 17 nov 2009, 15:03
door Den Hans
Nee, kijk eerst naar de borsteltjes ! Dan zie je ook of de as nie is ingelopen en dan ben je beter af met enkel de regulator.
Geplaatst: di 17 nov 2009, 15:06
door gino
we hebben hier nog wel alternators genoeg liggen

Geplaatst: wo 18 nov 2009, 20:59
door gino
ik zal hier nog een 2e projectje plaatsen.
geen auto voor op de baan , maar eentje voor de autocross.
en nu hoor ik al mensen denken , o nee , een wrakske dat na 2 crossen per total is. maar dit is zeker bij ons niet de bedoeling , en bij onze vorige auto's ook niet het geval.
ik heb de vorige jaren altijd gereden met een citroen ax sport, enkele jaren nvact ( belgisch kampioenschap) en sinds vorig jaar rij ik europokal ( belgie , nerderland en duitsland).
verder rijd ook mijn stiefmoeder en zus hiermee.
hier is al een fotoke van de vorige se:
voor filmkes kunt ge op youtube gaan zien => pino racing team (ik weet niet hoe ik een link hierop moet zetten

)
dit jaar echter stappen we over naar peugeot
we gaan een 106 1.6 xsi maken , en zouden aan zo'n 170 - 180 pk willen geraken.
we hebben een 106ke gevonden dat al een accident heeft gehad , dus hij was zowiezo niet meer op de baan kunnen geraken
zo zag hij eruit:
momenteel hebben we de auto al volledig gestript en da achterzijde terug rechtgetrokken.
Geplaatst: wo 18 nov 2009, 22:16
door Steven
die AX stond precies vrij proper! Leuk om te zien dat je een accident gebruikt als basis! Drukt de kosten en je moet geen goede wagen gaan vernielen! Helemaal in orde wat mij betreft! Ik ga het alvast volgen!

Geplaatst: do 19 nov 2009, 00:31
door red205xs
Xsi-tjes rule

dikken bak da 106je het potentieel straalt er al vanaf , ik ga dit ook zekers volgen kan ik mischien ideetjes opdoen voor mijn xsitje
Geplaatst: do 19 nov 2009, 01:32
door seune
ik wil de moteur

Geplaatst: do 19 nov 2009, 10:38
door gino
Geplaatst: do 19 nov 2009, 16:23
door kiwi022
ziet er heftiger uit in de auto dan ik dacht

Geplaatst: do 19 nov 2009, 19:47
door gino
ja als ge eruit komt bent ge wel door elkaar geschud
we hebben gelukkig al proflex schokdempers wat het al veel beter maakt t.o.v. origineel
Geplaatst: ma 23 nov 2009, 17:46
door gino
na een paar avondjes te kunnen werken staan we alweer wat verder.
open dak is eruit , deuren leeg gehaald , in de achterste deurstijlen staken nog verstevigingsplaten die weggehaald zijn, servostuur eraf gehaald (word vervangen door eentje zonder servo) en al wat beginnen lassen aan de motorruimte.
en we hebben ook nog iets bijgekocht.
een 106ke voor onze pa voor op circuit of opendeurdag van de rallycross
