Pagina 9 van 29
Geplaatst: wo 02 mei 2007, 12:52
door jurgen_s
met dat onder uw bumper proper te maken hebt ge waarschijnlijk het beschermende vet weggehaald. Beter dat er terug opzetten omdat het net een plaats is die ge niet kunt onderhouden (tenzij ge elke maand uw bumper er gaat afhalen).
Dus doe mij een plezier en gaat zijn bus protectiewax halen (verkopen ze zelfs bij de auto 5) en spuit die plaats daar mooi terug in om uw auto de komende jaren zeker roestvrij te houden
Voor de rest kijk ik er rijkhalzend naar uit om die eens in het echt te zien.
Geplaatst: wo 02 mei 2007, 20:50
door twoofive
flappy schreef:met dat onder uw bumper proper te maken hebt ge waarschijnlijk het beschermende vet weggehaald. Beter dat er terug opzetten omdat het net een plaats is die ge niet kunt onderhouden (tenzij ge elke maand uw bumper er gaat afhalen).
Dus doe mij een plezier en gaat zijn bus protectiewax halen (verkopen ze zelfs bij de auto 5) en spuit die plaats daar mooi terug in om uw auto de komende jaren zeker roestvrij te houden
Voor de rest kijk ik er rijkhalzend naar uit om die eens in het echt te zien.
oei, da wist ik niet, gaan halen dat spul dan!
bumper staat toch nog niet volledig vast, dus is er snel vanaf.
thanx voor the tip!
Geplaatst: za 05 mei 2007, 21:41
door twoofive
vandaag ben ik iets gaan ophalen dat ik per toeval ben tegengekomen, nl dees:
is dus een volledige kop van een tu24, rallye motor dus.
er steekt een schrick nokkenas in van 284?.
de kop is voorzien van een 206 kleppendeksel, waarom weet ik niet, maar is wel leuk!
voor de rest is de kop echt volledig, zelfs de bougies zitten er nog in!
volgens de vorige eigenaar is de kop gereviseerd geweest en is er daarna 5000km mee gereden.
en dees kreeg ik er gratis bij:

volledig luchtfilterhuis,
dees ook nog:

zou een aangepaste motorsteun zijn voor op een 1.4 xs-blok een rallye kop te zetten.
Geplaatst: za 05 mei 2007, 22:01
door Den Hans
Aha!
Daar heb je dus de steun die onze Dimma-man nodig heeft.
Da kleppendeksel is gewoon voor de Looks.
Heb je ook gevraagd op welke compressie da blok draaide? Of de kop gevlakt is?
Is belangrijk voor de compressie (ontsteking) en de timing van de nokkenas. (Ik zou u een variabel nokkenastandwiel aanraden dan)
Geplaatst: za 05 mei 2007, 22:11
door twoofive
compressie zat tussen 10 en 11 en de kop is idd gevlakt geweest.
variabel tandwiel is mss een goed idee ja

Geplaatst: za 05 mei 2007, 22:14
door Den Hans
Tussen 10 en 11 is wel een heel groot verschil h?...
11 is amper mee te rijden namelijk. 10 is goed. Dus sowieso 98 tanken en da tandwiel ook best erop zetten.
De bank op en dan zit ge goed!

Geplaatst: zo 06 mei 2007, 19:15
door Taz Devil
klapte gelle in bar?
Geplaatst: zo 06 mei 2007, 20:02
door jurgen_s
ze klappen hier over compressieverhouding

Geplaatst: zo 06 mei 2007, 20:03
door PUG(z)OT
compressie verhouding in idd in bar

Geplaatst: zo 06 mei 2007, 20:20
door twoofive
is bij mijn weten ook in bar, en idd, tussen 10 en 11 is v??l verschil, maar ik was aan het denken om de nokkenas alleen over te zetten, en mijn kop te behouden, want de kleppen zien er ook standaard uit
scheelt het veel werk tussen alleen de nokkenas of de hele kop?
want ik wil wss ook ineens de waterpomp en de distri. riem en dergelijke te vervangen

Geplaatst: zo 06 mei 2007, 20:31
door Geeraard
Leuke vooruitzichten Rob!
Ben zeer benieuwd. Zo'n proper kleppendeksel - ook al is het van een 206 - is toch ook altijd fijn! Idem voor da luchtfilterhuis.
'k Heb ook ooit 'ns iets gehoord over een XS-kop op een Rallye-blok. Of was het toch omgekeerd. Da zou ook behoorlijk hard gaan, naar wat ik gehoord heb...
En ik kom binnenkort nog wel eens loeren h?

.
Geplaatst: zo 06 mei 2007, 20:48
door Den Hans
Weet ge, as ge't goed aanpakt wissel dan de kop.
Kunt ge alles in 1 keer vervangen en dan zijt ge gerust.
Makkelijkste is inderdaad enkel de nokkenas vervangen. Maar ja, t'is wat ge wilt h?...
Heb bij mijne rallye ook gewoon heel de kop vervangen en alles erond. Zijt ge zeker dat alles goed is h
Geplaatst: zo 06 mei 2007, 23:15
door Taz Devil
hoe the hell kom ik aan 16,1 tem 16,5 bar oep menne RG
khem da oep de avondschool es nekeer gemeten ( meterke in bougie opening gedraaid en dan planch? starten ( zonder ontsteking natuurlijk))
en das dan volledig origineel blok
Geplaatst: ma 07 mei 2007, 09:34
door Den Hans
Omdat dat uw compressie is, dat is iets heel anders dan compressieverhouding h? !
(Google maar eerst eens wa...

)
Geplaatst: di 08 mei 2007, 12:13
door Taz Devil
owkeej cava :p