Pagina 9 van 22
Re: 2014 - Peugeot 508 SW e-HDi - 807-508sw
Geplaatst: wo 09 sep 2015, 19:44
door peugeot-gek
Knappe prestaties
2014 - Peugeot 508 SW e-HDi - 807-508sw
Geplaatst: do 10 sep 2015, 17:07
door 807-508SW
gisterenavond bij 1400 km getankt, er gingen 62L in, dus na 73 km waarvan 33 km binnendoor aan 70km/u met veel rode lichten toch iets hoger : 4,43L/100 km werkelijk verbruik - maar dit haal ik enkel bij rustig gereden lange afstanden zonder veel files etc
2014 - Peugeot 508 SW e-HDi - 807-508sw
Geplaatst: za 12 sep 2015, 15:44
door 807-508SW
vandaag naar Haarlem op-en-neer geweest en 'ns expliciet goed doorgereden overal, vooral het laatste stuk - expresweg vanaf na de Liefkenshoektunnel tot afrit Zelzate - weinig verkeer (pieken op de teller tot 170 km/u, kuch.... , gemiddelde snelheid over ganse traject 95 km/u) maar het gemiddelde verbruik over het ganse traject toch niet hoger gekregen dan 5,1
enfin, ik stop er ne keer over :-/

Re: 2014 - Peugeot 508 SW e-HDi - 807-508sw
Geplaatst: za 12 sep 2015, 20:32
door Steven
Nette cijfers met die rijstijl. Eigenlijk maakt het dus weinig uit of je hem op zen staart trapt of heel gezapig rijdt. Ook fijn voor de mensen die niet zo van rustig rijden houden. Ik moet zeggen dat ik bij mijn 307 zowat hetzelfde ervaar, als ik hem "aftrap" (= nerveus rijden, overal als eerste weg willen zijn, 160 a 170 op snelweg, veel inhalen en terug invoegen, ...) stijgt het verbruik zelden meer dan een halve liter gemiddeld.
Re: 2014 - Peugeot 508 SW e-HDi - 807-508sw
Geplaatst: za 12 sep 2015, 21:07
door Jones
Amai, ik krijg mijne nie lager dan 5,8. (2.0Hdi)
En dan had ik echt zuinig gereden, op tijd geschakeld, ver vooruit kijkend, ect...
Ik zit gemiddeld altijd rond de 6,5l.
2014 - Peugeot 508 SW e-HDi - 807-508sw
Geplaatst: zo 13 sep 2015, 08:32
door 807-508SW
overal als eerste weg willen zijn lijkt mij op niet al te lange termijn funest voor de onderdelen van een 1.6 e-HDi met de ETG bak
daar blijf ik de wagen sparen
maar eens op snelheid heb ik gisteren telkens wel doorgereden
met dien verstande dat bv het stuk snelweg tussen Utrecht en Amsterdam nu wel ik geloof 5 rijstroken per rijrichting kent
maar je er het hele eind maar 100 km/u mag incl de ring van Amsterdam, en de meesten zich daar angstvallig aan houden - dus camera's of trajectcontrole zal er wel aanwezig zijn
dus daar loopt het gemiddelde verbruik dan wel weer sterk door terug
2014 - Peugeot 508 SW e-HDi - 807-508sw
Geplaatst: zo 13 sep 2015, 15:13
door 807-508SW
van de programmeur (58) van 'n leverancier: die heeft sinds kort 'n nieuwe zwarte Mondeo Clipper - laatste nieuwe model - 1.6 TDCi - hij komt ook vaak onder de 5L/100 km
maar dan vind ik de klokkenwinkel van de 508 SW nogal wat mooier - rustiger voor het oog, vooral

Re: 2014 - Peugeot 508 SW e-HDi - 807-508sw
Geplaatst: zo 13 sep 2015, 18:20
door jurgen_s
ford wilt soms teveel
maken best leuk rijdende auto's, maar dan loopt het toch ergens fout waardoor die dan toch weer niet zo goed verkopen als gewenst
Re: 2014 - Peugeot 508 SW e-HDi - 807-508sw
Geplaatst: zo 13 sep 2015, 20:09
door Steven
807-508SW schreef:
1) overal als eerste weg willen zijn lijkt mij op niet al te lange termijn funest voor de onderdelen van een 1.6 e-HDi met de ETG bak
2) maar je er het hele eind maar 100 km/u mag incl de ring van Amsterdam, en de meesten zich daar angstvallig aan houden - dus camera's of trajectcontrole zal er wel aanwezig zijn.
1) Dan bedoel ik zeker niet als een johny met piepende banden, maar nogal vlot door naar de 100 en wat hogere toerentallen
2) trajectcontrole dacht ik.

Ik heb daar ooit een boete van gehad omdat ik gemiddeld 107 reed, 7 per uur te hard dus. Het beste was dat ik er toen een aanhanger achter had hangen en ik dus eigenlijk maar 90 mocht rijden in Nederland. Die eerste 10 km/h heb ik dus cadeau gekregen.

Re: 2014 - Peugeot 508 SW e-HDi - 807-508sw
Geplaatst: zo 13 sep 2015, 21:16
door 807-508SW
1) nee ik bedoelde ook niet als 'n Johny, maar (érg) vlot optrekken doe ik ook niet, wel heb ik de ETG vrijwel altijd in S staan omdat de bak anders veel te snel opschakelt naar mijn goesting, een motor moet ook 'ademen' en niet gesmoord worden
2) in NL houdt vrijwel iedereen zich veel beter aan de snelheid dan hier (mezelf incl hier: in NL zou ik het nérgens durven om 'ns tot pieken van 170 km/u te rijden - maar hoe vaak wordt er op de expresweg Antwerpen-Knokke geflitst, ik bedoel dan op het gedeelte waar de gelijkvloerse kruispunten nu allemaal vervangen zijn door viaducten met af-en opritten)
behalve op de stukken met trajectcontrole op de E40 tussen ong Erpe-Mere en Wetteren, en op de E17 bij Gentbrugge, daar wordt wel opgepast
Re: 2014 - Peugeot 508 SW e-HDi - 807-508sw
Geplaatst: ma 14 sep 2015, 05:29
door Lander
Het stuk dat jij bedoelt, durven ze al eens in moerbeke te staan. Ook aan de tunnel in zelzate staan ze graag.
Re: 2014 - Peugeot 508 SW e-HDi - 807-508sw
Geplaatst: wo 30 sep 2015, 09:46
door 807-508SW
Zelzate tunnel kom ik nooit, Moerbeke uiteraard vaak - enfin 't was 'ns eenmalig op ne rustige zaterdagnamiddag om het verbruik in de hoogte proberen te krijgen
ik let de laatste tijd niet echt meer op, rij gewoon mijn rijstijl, zit aan 5,2 nu over de laatste paar 1000 km
Re: 2014 - Peugeot 508 SW e-HDi - 807-508sw
Geplaatst: vr 06 nov 2015, 20:21
door 807-508SW
binnenkort 60.000 km onderhoud
508 SW doet het prima, ben er zeer content van, nog geen enkel probleem ondervonden
nog steeds 'n ontspanning om mee te rijden, de wagen nodigt ook uit tot relaxen
vraag me af wanneer het kouder zou worden, nog steeds de winterwielen niet gestoken
Re: 2014 - Peugeot 508 SW e-HDi - 807-508sw
Geplaatst: vr 06 nov 2015, 20:26
door Donny
Onder de 20 graden kunt u gerust met winter banden rijden.
Omschakelpunt is tussen 7 en 20°, dus meer periode's voor winterbanden dan voor zomerbanden hier in het Belgenland

Re: 2014 - Peugeot 508 SW e-HDi - 807-508sw
Geplaatst: vr 06 nov 2015, 22:01
door Steven
Ik wacht toch ook nog een tijdje met winterwielen steken.

Vandaag nog 20 graden op het dashboard gezien.
