Pagina 9 van 81

Geplaatst: vr 01 dec 2006, 21:05
door gr3nade
woow dat motorke :|

*bling bling*


zalig :D

Geplaatst: vr 01 dec 2006, 21:10
door Den Hans
Dan kunt ge beter ook maar een oil-catch tankje monteren. Nu dat alles zuiver is kunt ge dat beter zo houden...

Geplaatst: za 02 dec 2006, 00:57
door Freaky Freeky
Den Hans schreef:Dan kunt ge beter ook maar een oil-catch tankje monteren. Nu dat alles zuiver is kunt ge dat beter zo houden...
Wat is dat voor iets Hans :?: :?: :?:

Geplaatst: za 02 dec 2006, 09:52
door Den Hans

Geplaatst: za 02 dec 2006, 12:08
door pug306hdi
bling bling
als daar het zonneke op schijnt, best mijn zonnebrilleke opzetten 8)

knap zelle

greetz
Steven

Geplaatst: za 02 dec 2006, 13:43
door Freaky Freeky
Ok, allemaal goed en wel, ziet er ook uit als een knap detail, maar zie het nut ervan niet in :? zoals ik het er van kan maken want mijn engels is alles behalve goed, komt dat op een onderdrukleiding van de lucht, niet :?: :?: :?:
Ik heb daar nooit last van, al men darmen zijn mooi droog vanbinnen.

en dat systeem zorgt alleen voor het opvangen van de olie in leidingen zeker, dus als de motor ergens lekt of niet goed dicht is (bv de culas of kleppendeksels), zal hem er evenzeer gaan lekken, met of zonder oil catch tankske, niet dan :?: :?: :?:

greetz fred

Geplaatst: za 02 dec 2006, 13:50
door Den Hans
Neen, uw carterventilatie wordt mee in uw aanzuigleidingen gezogen om mee verbrand te worden (Milieu)

Gevolg is dat alles op de duur zo vettig als iets wordt en uw zo mooi gladde gasklep en inlaat onder de vettige drap komt te zitten.

+

Die dampen van uw carter zijn warme lucht dus dat is ook nog extra verlies.

Zo'n tankje zet je tussen de leiding van uw carterventilatie om deze dampen op te vangen.

Zo blijft alles proper.

Elke high performance motor neemt z'n carterventilatie niet meer binnen langs de inlaat!

Geplaatst: za 02 dec 2006, 14:23
door highlander395
Jaja, we leren elken dag bij :D Interessant is het wel...

Ferm schoon moteurken zenne 8)

Geplaatst: za 02 dec 2006, 14:27
door PUG(z)OT
:shock: daaamn dude

da blinkt nogal

Geplaatst: za 02 dec 2006, 18:28
door Taz Devil
idd al dien olie dien da meegezogen wordt is nie ideaal voor uwen ontbranding
en dien nor den buitenlucht sture mag nie meer want das giftig
zo'n vatje gonnek mij ook wel nekeer moeten aanschaffen denk ik

Geplaatst: za 02 dec 2006, 20:01
door jurgen_s
ik kan enkel maar het nut zien van die catch can als ge de uitgaande leiding toch nog op uw inlaatleiding/collector aansluit.
Uw carter MOET goed geventileerd worden want anders blijven al die schadelijke en zure gassen achter in uw oliepan en richten daar meer slecht dan goed aan.
En zo'n filterke op uw carterontluchting is ook dikke vette zever. Dat kan nooit het debiet aan dat nodig is om de gassen af te voeren.

Geplaatst: za 02 dec 2006, 21:19
door Den Hans
Ik zou daar niet teveel schrik voor hebben ze Flappy. :wink:

Geplaatst: ma 04 dec 2006, 18:30
door Freaky Freeky
Ja ik ga in ieder geval voorlopig toch alles orgineel houden en dan kan ik nog zien, het motorcompartiment zit nu al zo goed als vol en heb nog gene last van olie in de collector enzo, motortje heeft ook nog maar een 50 000 km gemaakt maar in ieder geval bedankt voor de goeie raad en de tip 8)

greetz fred

Geplaatst: za 09 dec 2006, 18:14
door Freaky Freeky
Kheb nog eens een leuk filmpje gevonde van vroeger.

De bandjes waren kaal en aan vervanging toe,
dus waarom niet effe helemaal kaal maken h? 8)

http://www.youtube.com/watch?v=SUzaDOjJJkA

Greetz fred

Geplaatst: za 09 dec 2006, 18:56
door _Tom_
komt mij bekend voor 8)

het rubber hangt volgens mij nu nog onder die zijlijsten. :twisted:


grt Tom