advertentie Van Wijk reclame

Joske - 206 Enfant Terrible 1.4HDi (2003)

Oudere topics

Moderator: P-unit

Joske
Pug Driver
Contacteer:

Bericht door Joske »

Juist naar de garage geweest. Blijkbaar zijn ze nog nie in verlof, en enkel gesloten op dagen dat de Kroningsproccessie doorgaat.

Vrijdag of maandag mag ik haar brengen en dan gaat de achteras uit elkaar. Op het eerste zicht dacht "franske" dat het met lagers alleen zou opgelost kunnen worden, op voorwaarde dat ik er niet meer te veel mee ging rondrijden.

Och ja, papa en mama op vakantie, dan kan ik de 406 wel pakken om rond te rijden. 8)
Joske
Pug Driver
Contacteer:

Bericht door Joske »

Juist effe in de garage binnegesprongen.

Achteras is redelijk ingevreten. Ik kon kiezen of een nieuwe achteras of een dubbele rij lagers. :lol:
En links voor heb ik weer waar eens de stabi-stang over. :roll: Das al de 3de op nog geen jaar.
PUG(z)OT
Pug Driver
Contacteer:

Bericht door PUG(z)OT »

ah ging da toch ja zo een dubbel rij :D

laat die stabilisator stange toch weg, gij merkt daar precies toch niks van da ge da nie hebt :lol:
Joske
Pug Driver
Contacteer:

Bericht door Joske »

En toch merkt ik da wel. Gisteren heb ik haar hoger gelegd en nog speciaal gekeken, toen was de stang nog nie los. Dus die is afgebroken met de auto hier weer van de afrit te rijden, of door de auto terug met 4 wielen op de grond te zetten na het verhogen.

Ohja, ik had sommigen nog beloofd een fotoke van keuringsmodus:

Afbeelding

Edit: das dus een verschil van 3cm he, als er nog es ene is die zegt dat ge da nie ziet. 8)
Laatst gewijzigd door Joske op di 14 jul 2009, 20:44, 1 keer totaal gewijzigd.
jurgen_s
Pug Driver

Bericht door jurgen_s »

vind hem er zo beter bijstaan :oops:

mooi rijdbaar laag
Joske
Pug Driver
Contacteer:

Bericht door Joske »

206 is terug. Zit een dubbele rij lagers in, maar t blijft maar een tijdelijke oplossing. :roll: Keuring zal voor augustus zijn, veel te druk in de garage voor dat er ook nog bij te doen.

Zoektocht naar een nieuwe as leert mij dat die afbraakbedrijven ook weten dat dat een zwak punt is. 600€ voor een as met 200 000km. :shock: Dan verkoop ik die van mij ook verder als ik een gevonden heb.
Joske
Pug Driver
Contacteer:

Bericht door Joske »

Maandag nog eens wat rondbellen maar de meeste prijzen vallen tegen. Voorlopig eentje gevonden in NL als, ik dichterbij geen goedkoper vind komt die 8 augustus mee naar Trackday. Is eentje van 2003 met 41000km.
Steven

Bericht door Steven »

Alle afbraakcentra kennen tegenwoordig de prijzen, soms zelfs op het belachelijke af... :roll:
Met een beetje geluk vind je een particulier die een auto aan het demonteren is. Daar kan je soms, met de nadruk op soms, nog wel eens koopjes doen...

veel succes met je verdere zoektocht!
Joske
Pug Driver
Contacteer:

Bericht door Joske »

En vandaag stabilisatorstang nummer 4 gesneuveld. Deze zit er nu een week onder. :roll: :roll: :roll:

Ik begin mij echt af te vragen waar die dingen sneuvelen?
Verlaging? Waarom dan alleen bij mij? En nu ligt hem een stuk hoger als ervoor (voor de keuring) en tis weer vandatte.
De oprit hierthuis?

:?:
Dragoon
Contacteer:

Bericht door Dragoon »

neemt es dikkere, van ne gti of rc bvb?

of zijn die tzelfde?

edit* mm wacht ik heb het op de arb's peisk :oops:
Life's a bitch, but one day I'm gonna fuck her! :twisted: 8)

~ 306 1.8 16v
Joske
Pug Driver
Contacteer:

Bericht door Joske »

Vandaag nog met een paar experts gepraat, en oplossing voor de stabi-stangskes is simpel. Oprit heraanleggen. :lol:
Of gewoon proberen ze nie meer zo schuin te nemen.

En vandaag eindelijk een achteras gevonden die betaalbaar is en volgens het sloopbedrijf in goede staat.

Straks of morgen ga ik ze uit elkaar zwieren. In de garage zeiden ze mij, opendoen en gewoon kijken of ze nog goed. Als ze nog goed is gewoon nieuw vet erin en lagers laten zitten.
Als iemand daar een ander idee over heeft, shoot.

Ik dacht eerder van nieuwe lagers steken mss zelfs een dubbele rij en dichtingen enzo ook nieuw.
Laatst gewijzigd door Joske op do 06 aug 2009, 16:29, 1 keer totaal gewijzigd.
peugeotfreak

Bericht door peugeotfreak »

ik persoonlijk zou als hem dan toch open ligt meteen nieuwe lagers en dichtingen steken dan weet je zeker dat dat alweer een hele tijd meekan
Jurgen

Bericht door Jurgen »

ja idd als ze al open is dan is het ergste achter de rug, dan kunt ge beter ineens nieuw lagers steken, als ge de nieuwe lager er goed inzet dan kan de as weer heel lang dienen.
Joske
Pug Driver
Contacteer:

Bericht door Joske »

De as ligt uit elkaar.

Aseinden zijn nog goed. Lagers die erin zaten zijn naar de vuilbak verwezen, het klein beetje vet wat er nog inzat was pikzwart.
Morgen es naar de garage voor hun oordeel, maar ik zou opteren voor mijn draagarmen op de "nieuwe" as. Remmen moeten zowiezo overgezet worden want de donor-206 had geen abs.

Hier wat fototjes.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Joske
Pug Driver
Contacteer:

Bericht door Joske »

Juist terug van de garage.
Volgende week dinsdag gaat de wissel door. Zoals ik zelf al hoopte moet het ook, mijn draagarmen moeten op de donoras komen omdat er op de donorasdraagarm (scrabble) geen voorziening is om de ABS sensor en bedrading vast te zetten.
Nieuwe lagers zijn besteld. Dus nu heb ik een week om mijn muziekinstallatie uit te bouwen.

En nog e fotoke van zaterdag in Zolder.
Afbeelding

Nog eens een merci aan de chauffeur om haar thuis te komen halen en terug naar huis te brengen. Nu heb ik mijne auto es zelf zien rijden. 8)
Gesloten

Terug naar “Tuning Car Projects Archief”