advertentie Van Wijk reclame

2001 - Peugeot 306 XS - Pug306XS

306, 307, 308 en 3008

Moderator: P-unit

Pug306XS

Re: Peugeot 306 XS-->Gewassen en glansfoto's p72

Bericht door Pug306XS »

Mathiasgos schreef:kijk er echt naar uit deze eens tegoei te zien op mogelijke meetings of dergelijk. want ik heb hem al lang niemeer gezien...
ent blijf ferme 306....
Ik zal wel eens naar een meeting komen ze :). Nu is em wel redelijk vuil :oops:
Kzou nog enkele zaken willen verbeteren, maar ik heb er geen plaats en tijd voor. Enkel als ik eindelijk in ons huisje kan intrekken zal ik verder kunnen doen. Laat ma weten naar welke meeting ge gaat he, zal eens kijken of ik kan komen.

@Ilcotje: Dat heeft echt zen nut ze. U rubbers kunnen anders wel is lelijk wit worden :P.
En met de 50/50 kan je goed het verschil zien e.
Pug306XS

Bericht door Pug306XS »

Ook ga ik even melden dat de pug aan de linkse kant een beetje doorgezakt is. Kga langsgaan bij de verlagingsboer om dat eens te laten nakijken. Nu sleept hij bij elke bocht dat ik neem naar rechts...
joffrey

Bericht door joffrey »

Prachtig werk :shock:
angelo

Bericht door angelo »

nice 306ke :p
propere velgen die mogen gezien zijn :D
Pug306XS

Re: 2001 - Peugeot 306 XS - Pug306XS

Bericht door Pug306XS »

Tnx :)

Ze moeten eens herspoten worden want er zit ingebakken remvloeistof op :oops: (Klein spatjes, maja, ge ziet ze wel)

Ik ben ook ens begonnen met simpele plannen te tekenen voor de veranderingen aan mijn ICE. Ik ga grotendeels de huidige als basis gebruiken, omdat die kisten zeer stevig gebouwd zijn en ze ook goed bruikbaar zijn voor wat ik van plan ben.

Hier heb je een planneke:

Afbeelding

De schuine stukken, de afdekplaat en de vloerplaat gaan er dus uit. Dat wordt allemaal recht en strak. De versterkers worden weggestopt aan de zijkanten (3). Daar wordt dan ook een grill gestoken voor verluchting van de versterkers. De subwoofer (1) blijft op zijn plaats. De speakers die in de afdekplaat zaten, worden in een schuin kistje gestoken die vastzitten in de zijkanten (2). Voorlopig is dat de enige plaats dat ik kan vinden om ze toch nog mooi in te werken. Suggesties zijn welkom. Ook worden er in de wanden nog 2 spots elk gestoken, om toch wat verlichting te hebben.

Wat is trouwens het voor-of nadeel van de subwoofer met de magneet naar buiten te plaatsen? Moet de kist daarvoor groter zijn? Dat is eventueel ook een optie, maar dan moet het te doen zijn met de huidige kist.

Shoot ;)
rebelish

Bericht door rebelish »

Ik dacht dat het altijd voor de show was, uw woofer met magneet naar buiten toe.
ik kan mis zijn.

Pf kmoet dringend eens beginne aan mijn ice ook.
Pug306XS

Bericht door Pug306XS »

Ik had ook zo een gedacht, ma ik vermoed da zoiets toch een andere bassweergave gaat geven. Maar of dat positief of negatief gaat zijn weet ik niet :)
rebelish

Bericht door rebelish »

ja dat zou wel kunnen.
dan denk ik eerder negatieve bassweergave.

Dragoon zal dit wel weten.
Pug306XS

Bericht door Pug306XS »

Afwachten he :)
Dragoon
Contacteer:

Bericht door Dragoon »

Fear no longer, I'm here :mrgreen:

Als ge een paar dingen in acht neemt maakt da niveel uit.
1: als de spoel naar buiten zit wordt uw kist groter dus veranderd uw inhoud, meestal is da maar 2-4l maar toch, kan verschil maken, ge verliest dan wel weer veel 'nuttige' plaats in de koffer, die wel méér dan die 4l inneemt
2: u phase moet ge omdraaien op de HU of de amp, zoniet moet ge de + en - omwisselen (met de spoel naar buiten hé)
3: het ziet er meestal niet uit, tenzij ge echt nen dikke sub hebt (zoiets bvb: Afbeelding)
én de sub is kwetsbaarder voor schade langs die zijde
4: dit geldt allemaal enkel bij subs die puur als sub gebruikt worden, dus enkel de lagere frequenties, als ge meer naar subkicks of iets dergelijks gaat gaan beïnvloed het dan wel weer uw geluid, maar in uw geval neem ik aan dat de sub niet boven de 100hz zal komen en is dit niet van toepassing.

-kpeis dak geld ga beginnen vragen- :twisted:
Pug306XS

Bericht door Pug306XS »

Ge kunt als zelfstandige beginnen he :mrgreen:

Tnx voor de info! ik hou het dus bij de gewone opstelling van de sub :)

Nu nog mijn instellingen van de compo set goe krijgen, wat een ander paar mouwen is...
Pug306XS

Bericht door Pug306XS »

Ik heb nog een klein probleem. Ik weet niet waar ik met men versterkers moet blijven in die nieuwe setup. Het liefste wil ik gewoon een simpel design waar eigenlijk enkel mijn Sub te zien is. Daarvoor doe ik die schuine wanden weg en heb ik al dat stuk in orde. Maar als ik mijn versterkers in de zijwanden wil verstoppen, verlies ik enorm veel ruimte in de breedte. Waardoor het op niets gaat trekken. Als ik ze naast de sub bevestig, dan moet ik ook een extra wand maken waar ze achter zitten, maar dan geraakt de sub te diep verzonken in de kist.

Hulp??
Pug306XS

Bericht door Pug306XS »

...

Vandaag heb ik wat overtollig gerief uit de installe gehaald. Om de vorm al wat te krijgen van wat ik wou.

En dan kan je mijn probleem met de versterkers zien.

Afbeelding

Oftewel de zijwanden naar binnen brengen en daarachter de versterkers steken
of aan elke zijde een kistje maken dat net groot genoeg is om ze in te stoppen.
Dan kan ik eventueel een afronding maken om een mooie overgang te hebben naar de subwoofer.

Voor de hoedeplank heb ik een ideetje. Maar eerst zien dat het gaat :).
En dan zoeken achter een plaatsje voor de speakers.
Pug306XS

Bericht door Pug306XS »

Gisteren dan ook maar ineens enkele kabels met isolatietape afgeplakt. Vooral aan de kabels van mijn lichten, want daar waren enkele kabels blootgelegd voor het aansluiten van de leds in den tijd.

Dat is nu opgelost. Nu nog even uitzoeken hoe ik alles ga doen en dan kan ik stillekes aan de opbouw denken...
Dragoon
Contacteer:

Bericht door Dragoon »

Pug306XS schreef:...
of aan elke zijde een kistje maken dat net groot genoeg is om ze in te stoppen.
Dan kan ik eventueel een afronding maken om een mooie overgang te hebben naar de subwoofer.
lijkt me het beste idee, maar denkt aan koeling voor de versterkers! Niet te klein/nipt maken en koeling voorzien dus.
Pug306XS schreef:Gisteren dan ook maar ineens enkele kabels met isolatietape afgeplakt. Vooral aan de kabels van mijn lichten, want daar waren enkele kabels blootgelegd voor het aansluiten van de leds in den tijd.
Ik prefereer krimpkous, tape durft soms es loskomen, oogt ook veel professioneler.

En zelfstandig? No thanks, alsk alle dagen nen ander zijn vodden moet oplossen wordek zot :mrgreen:

Nuja, qua afstelling moogt ge gerust es afkomen als ge daar problemen mee hebt :wink:
Plaats reactie

Terug naar “30x”