![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
Peugeot 407 en 607 worden 1 model --> 508
Moderator: P-unit
Het gewicht, de stroomlijn en natuurlijk de knowhow en technologische innovaties van de groep op het vlak van motoren (HDi FAP op diesel, VTi en THP op benzine) zijn elementen die het 508-gamma van bij de lancering een plaats geven bij de leiders van het segment, en dat in elke vermogenscategorie.
508 diesel HDi FAP :
• 1.6 e-HDi FAP 82 kW (112 pk), 285(1) Nm, BMP6 ; CO2: 109(2) g/km
• 1.6 HDi FAP 82 kW (112 pk), 254 (1) Nm, MAN5 ; CO2: 124 g/km
• 2.0 HDi FAP 100 kW (136 pk), 340 (1) Nm, MAN6 ; CO2: 125 g/km
• 2.0 HDi FAP 120 kW (163 pk), 340 Nm, AUTO6; CO2: 149 g/km (3)
• 2.2 HDi FAP 150 kW (204 pk), 450 Nm, AUTO6; CO2: 150 g/km
508 benzine :
• 1.6 VTi 88 kW (120 ch) ; 160 Nm, BMP6; CO2: 144 g/km (3)
• 1.6 THP 115 kW (156 ch), 240 Nm, MAN6; CO2: 149 g/km (4)
• 1.6 THP 115 kW (156 ch), 240 Nm, AUTO6; CO2: 164 g/km (3)
(1) bij overboost
(2) 114 g/km bij lancering, daarna 109 g/km vanaf zomer 2011
(3) vanaf voorjaar 2011
(4) 154 g/km bij lancering, daarna 149 g/km vanaf zomer 2011
NB : alle CO2-waardes opgetekend voor de berline
508 diesel HDi FAP :
• 1.6 e-HDi FAP 82 kW (112 pk), 285(1) Nm, BMP6 ; CO2: 109(2) g/km
• 1.6 HDi FAP 82 kW (112 pk), 254 (1) Nm, MAN5 ; CO2: 124 g/km
• 2.0 HDi FAP 100 kW (136 pk), 340 (1) Nm, MAN6 ; CO2: 125 g/km
• 2.0 HDi FAP 120 kW (163 pk), 340 Nm, AUTO6; CO2: 149 g/km (3)
• 2.2 HDi FAP 150 kW (204 pk), 450 Nm, AUTO6; CO2: 150 g/km
508 benzine :
• 1.6 VTi 88 kW (120 ch) ; 160 Nm, BMP6; CO2: 144 g/km (3)
• 1.6 THP 115 kW (156 ch), 240 Nm, MAN6; CO2: 149 g/km (4)
• 1.6 THP 115 kW (156 ch), 240 Nm, AUTO6; CO2: 164 g/km (3)
(1) bij overboost
(2) 114 g/km bij lancering, daarna 109 g/km vanaf zomer 2011
(3) vanaf voorjaar 2011
(4) 154 g/km bij lancering, daarna 149 g/km vanaf zomer 2011
NB : alle CO2-waardes opgetekend voor de berline